Фахівці хочуть працювати там, де їх цінують, поважають, підтримують їхнє бажання професійно розвиватися. Позитивно налаштовані члени команди завжди будуть більш продуктивними, щасливими та успішними; вони не бояться робити помилки й постійно підтримують один одного.
Орієнтація на людей – один з принципів корпоративної культури Computools, якого ми неухильно дотримуємося.
Створення сприятливого середовища, в якому кожен співробітник отримує задоволення від своєї роботи, досягає поставлених цілей й, головне, щодня впевнюється у правильності свого вибору – головна ціль компанії.
У цій статті ми хочемо розповісти про дії, які, на наш погляд, допомагають створити компанію, в якій співробітники матимуть бажання лишатися якнайдовше.
4 кроки задля утримання співробітників в ІТ
1. Заохочення дотримання балансу між роботою та особистим життям
Здоровий розподіл пріоритетів між цими двома сферами надважливий для нашого як фізичного, так і психічного здоров’я.
За даними дослідження британської організації Mental Health Foundation виявилося, що під поняттям “дотримання балансу” кожна людина розуміє щось своє:
• встигати виконувати задачі у встановлений термін та мати час для улюбленого хобі, друзів;
• не думати про роботу після її завершення та у вихідні;
• мати достатньо часу для повноцінного сну та харчування тощо.
Надання співробітникам ІТ сфери більш гнучких умов роботи дозволяє запобігти стресу та уникнути професійного вигорання, адже синдром “burnout” може призвести до серйозних наслідків:
• деперсоналізація;
• невдоволеність результатами власної роботи;
• погіршення загальної якості життя;
• психосоматичні розлади тощо.
Гнучкий графік роботи – саме той інструмент, завдяки якому робота інтегрується в життя. У кожної людини є свій внутрішній біологічний годинник продуктивності: хтось більш активний вранці, а комусь легше працювати у другій половині дня.
Коли у нашого співробітника в ІТ-компанії немає чітких обмежень, він може самостійно розподіляти пріоритети між особистими справами та робочими обов’язками.
Достатньо дотримуватися дедлайнів і не перейматися, що це вплине на оцінку його працездатності наприкінці місяця.
2. Підтримка професійного розвитку
ІТ-спеціалістам необхідний простір для зростання, аби вони відчували себе вмотивованими та продуктивними.
Якщо фахівець не має можливості просуватися кар’єрними сходами всередині компанії, є ймовірність, що він піде шукати інші вакансії в ІТ, де зможе реалізувати свої амбіції.
Можливості кар’єрного зростання та професійного розвитку дають більше мотивації для того, щоб працювати над своїми навичками та вміннями. А чіткий алгоритм допомагає Junior-розробнику зрозуміти, які кроки треба зробити, аби перейти на рівень Middle та згодом стати Senior-фахівцем.
Якщо у працівника, наприклад, є прагнення перейти на позицію Technology Lead, то керівник аналізує його навички й розробляє план дій, який допоможе досягнути цієї мети.
Для початку такому фахівцю запропонують стати наставником для стажистів чи спеціалістів з нижчим технічним рівнем. Цей досвід допомагає не тільки здобути впевненість окремим співробітникам ІТ сфери, а й покращує та зміцнює атмосферу у колективі.
Важливо, щоб кожен член команди був обізнаний у різновидах кар’єрних шляхів у компанії та можливу зміну департаментів, мав доступ до різноманітних навчальних інструментів та отримував підтримку від керівництва у своїх ініціативах.
3. Увага до думки кожного працівника
У деяких компаніях лідери приймають рішення, а співробітники дізнаються про нього постфактум, коли вже не можуть зробити свій внесок. Якщо важливі процеси, які впливають на загальну роботу, втілюються без участі працівників, це може впливати на атмосферу у команді.
У майбутньому подібне ігнорування може призвести до зменшення мотивації та залученості.
Один з кроків утримання співробітників в ІТ – це донесення до фахівців їх цінності. Залучення членів команди до прийняття важливих рішень (особливо, якщо їхні ідеї будуть прийняті) означає, що керівництво довіряє своїм працівникам і цінує їхній внесок та думки.
У Computools це реалізовується різними методами:
• мітинги 1 на 1 з керівником;
• опитування;
• особиста ініціатива у зверненнях до People Manager;
• зворотний зв’язок після впровадження запропонованих оновлень.
4. Визнання професійних здобутків та внесків у розвиток компанії
Вдячність та повага до колег – один з важливих факторів корпоративної культури компанії. Для того, щоб співробітники в ІТ розуміли свою цінність, їх досягнення мають відзначатися не тільки один раз на рік на загальних зборах.
Успішне завершення чергового етапу проєкту чи то підписаний контракт з новим клієнтом – привід для того, щоб сказати “дякую”.
Регулярний зворотний зв’язок та визнання не тільки від безпосередніх керівників, а й від колег, дозволяє створювати прозору корпоративну культуру, у якій працівники не відчувають потреби жорстко конкурувати один з одним, а навпаки – мають бажання заохочувати та надихати інших на нові звершення.
Нагадуємо, що наша команда відкрита для співпраці з талановитими фахівцями різних напрямків. Якщо ви шукаєте роботу в ІТ-компанії, бажаєте працювати у дружньому колективі однодумців та разом з нами покращувати сферу технологій, заповнюйте цю форму.
Ми зв’яжемося з вами, щойно з’явиться пропозиція, яка буде відповідати вашим навичкам та досвіду.