Перевірка кандидата в IT: що це таке?

Дізнайтеся, для чого потрібна перевірка кандидата в IT. Поради та рекомендації для тих, хто зараз знаходиться у процесі пошуку роботи.

Популярність ІТ-галузі та бажання багатьох спеціалістів потрапити у цю сферу щороку зростають. Водночас збільшується й конкуренція: на популярні ІТ вакансії подаються десятки кандидатів. Це змінює процес пошуку працівників, тепер компанії шукають не просто спеціалістів з прокачаними hard skills, а надійних партнерів у команду.

Саме тому, перевірка потенційного працівника вже стала частиною стандартної практики у більшості ІТ-компаній. Залежно від методики роботи відділу рекрутингу, цей процес може відбуватися до початку другого етапу інтервʼю або вже перед остаточним затвердженням кандидата на посаду.

Основна мета такої перевірки — зібрати якнайбільше даних про фахівця та підтвердити або спростувати інформацію, яка була вказана у резюме. Це допомагає дізнатися не тільки про навички спеціаліста, а й про те, як він працює, комунікує, дотримується професійної етики (або ні), чи має схожі цінності з компанією тощо.

У цій статті Computools пояснює, для чого проводиться перевірка потенційного працівника в ІТ, які типи перевірок бувають та як кандидату підготуватися до цього процесу.

Чим прозоріше розпочинається ваша співпраця, тим швидше ви зможете побудувати гарні відносини з командою.

Навіщо рекрутери проводять перевірку кандидата в ІТ?

Перевірка — це один з інструментів, який допомагає прийняти роботодавцю обґрунтоване рішення.

Оскільки кожна компанія інвестує час та ресурси у нових співробітників, потрібно мінімізувати ризики та впевнитися, що людина, яка буде працювати у команді:

• справді має той досвід, про який говорить;

• не перебільшує свій внесок у попередніх проєктах;

• не вказує вигадану інформацію у резюме;

• не приховує періоди роботи або зміни у карʼєрі, які могли б вплинути на прийняття рішення.

Під час перевірки кандидата в ІТ сфері рекрутери безумовно дотримуються кількох правил, а саме: не втручаються в особисте життя, не керуються упередженими висновками, не поширюють отриману інформацію.

Процес перевірки може складатися з кількох етапів: перевірка службою безпеки (якщо компанія має такий департамент), референс-чек, перевірка цифрового сліду. Ми детальніше зупинимося на останніх двох етапах. 

Що таке референс-чек та для чого він потрібен?

Референс-чек— це етап перевірки рекомендацій в ІТ-сфері, коли рекрутер звертається до колишніх роботодавців, щоб отримати зворотний звʼязок про якість роботи кандидата, комунікацію у команді та професійні досягнення. 

Цей етап дозволяє скласти про кандидата більш обʼємне уявлення. Можна перевірити наскільки заявлена інформація відповідає реальності: чи справді він виконував ті функції, про які розповідав, чи дійсно працював у згаданій компанії та у тій ролі. 

Але така перевірка не обмежується лише встановленням фактів.

Вона також допомагає:

• зрозуміти стиль роботи ІТ-фахівця (наскільки він ініціативний, відповідальний, адаптивний до змін, як поводиться у конфліктах, чи є командним гравцем або віддає перевагу усамітненій діяльності);

• оцінити можливі ризики (дізнатися, чи були проблеми з дедлайнами та дисципліною, порушеннями безпеки, витоком даних тощо);

• уточнити деталі, які не завжди видно під час інтервʼю (чи має кандидат лідерські здібності, чи дотримується він етичних принципів, наскільки він був лояльний до компанії тощо).

Для роботи в ІТ така перевірка важлива, особливо якщо працівник на цій посаді буде використовувати дані, які знаходяться під NDA, має представляти компанію перед клієнтами або впливати на стратегічні рішення. 

Поради для кандидата:

1. Не прикрашайте досвід, адже це легко виявити. Якщо це був стартап, фріланс або проєкт без офіційного працевлаштування, краще писати все, як є.

2. Подумайте заздалегідь, чиї контакти ви можете надати рекрутеру для отримання зворотного звʼязку. Це мають бути люди, з якими ви дійсно працювали разом. 

3. Обирайте тих, хто може обʼєктивно розповісти про ваш стиль роботи та професійні навички.

4. Попередьте колишнього колегу чи керівника, що з ним можуть звʼязатися (найчастіше — телефоном, рідше — листом або повідомленням у LinkedIn).

Перевірка цифрового сліду та соцмереж кандидата

Ще один етап — це перегляд публічних профілів кандидата в інтернеті, зокрема, перевірка професійних мереж спеціаліста (наприклад, LinkedIn).

Для чого це потрібно роботодавцю?

• Щоб захистити свою репутацію, оскільки кожен співробітник — це “обличчя” компанії.

• Щоб переконатися, що кандидат не проявляє публічну агресію та дискримінацію за будь-якими ознаками, не ставиться зі зневагою до інших. Навіть один публічний пост чи коментар може поставити під сумнів вашу відповідність цінностям та корпоративній культурі компанії.

• Щоб впевнитися, що ІТ-фахівець не розголошував конфіденційну інформацію (зокрема дані клієнтів, скриншот з внутрішніх чатів, робочих програм тощо).

Нерідко кандидати викладають публічні скарги, котрі стосуються попередніх роботодавців. І хоча критикувати компанії не заборонено, проте форма подачі має важливе значення.

Якщо публікація має агресивно-зневажливий тон, це може свідчити про те, що така людина не вміє конструктивно вирішувати конфлікти, а отже, може бути ініціатором конфліктних ситуацій у майбутньому.

Поради для кандидата:

1. Перед тим, як відправити резюме, перевірте, яку інформацію про себе ви зможете знайти у Google.

2. Архівуйте публікації, які можуть бути двозначними або викривленими поза контекстом.

3. Якщо є те, за що вам соромно, краще це видалити, аніж сподіватися, що це не побачать.

4. Спілкуйтеся у мережі свідомо, це складає про вас певне враження, навіть якщо ви цього не прагнете.

Метою рекрутерів не є пошук компромату на кандидата. Ціль — впевнитися, що він поводиться етично та має гарну репутацію.

Найпоширеніші типи фейків у резюме

Результати одного з досліджень свідчать, що 70% працівників свідомо додають неправдиву інформацію у резюме.

Серед найпопулярніших хибних фактів:

• перебільшення обовʼязків;

• назва посади;

• кількість людей, якими фактично керував кандидат;

• термін роботи на певній посаді;

• назва компанії;

• завищення показників або досягнень;

• освітні дані;

• володіння інструментами на кшталт Trello, Asana тощо.

Ці дані ще раз підтверджують, що прикрашання фактів у резюме — це системне явище. 

Саме тому, перевірка кандидата в ІТ сфері не є питанням недовіри до окремого фахівця, а є частиною відповідального рекрутингу. 

Чим прозоріше розпочинається ваша співпраця, тим швидше ви зможете побудувати гарні відносини з командою. 

Якщо ви прагнете будувати карʼєру у професійній команді, заповнюйте форму або дивіться наші актуальні ІТ вакансії та відправляйте CV

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →