Іноді досягнення конкретної мети або розвʼязання проблеми потребує складної розмови з керівником в ІТ компанії: коли ви пояснюєте свою думку, розповідаєте про свої потреби та вислуховуєте відповідь опонента.
Для деяких співробітників такі діалоги здаються незручними, викликають тривожність та хвилювання. Страх перед спілкуванням з керівництвом є поширеним явищем, особливо, коли у команді є суттєві проблеми з комунікацією.
У цій статті ми хочемо обговорити важливість спілкування з керівництвом в ІТ, дати рекомендації, які полегшать підготовку до розмови, навіть, якщо ви маєте попередній негативний досвід, невпевненість у собі чи страх втратити роботу.
Як успішно провести складну розмову з керівником в ІТ
Незалежно від того, чи це проблема, з якою ви зіштовхнулися під час роботи в ІТ, чи це бажання поговорити про кар’єрне зростання — для досягнення успіху, вам знадобляться певні знання:
1. Систематизуйте свої думки
Якщо ви не розумієте, з чого почати розмову, спробуйте надати своїм думкам форму, тобто написати їх. Це допоможе впорядкувати свої роздуми, визначити головну тему та її підтеми.
Відчуваєте занепокоєння, що не зможете сформулювати усе це правильними словами? Запишіть ці пункти у нотатку та дивіться у неї під час розмови.
2. Обговорюйте важливі питання в роботі — беземоційно
Складний діалог не варто розпочинати, коли ви палаєте від несправедливості. Якщо ви будете вимагати підвищення рейту та розповідати, що вже відправляєте резюме на інші ІТ вакансії — ви, ймовірно, не отримаєте бажаного.
Для конструктивної розмови, кожен зі співрозмовників має лишатися емоційно нейтральним.
Не хвилюйтеся, не підвищуйте голос, намагайтеся не реагувати різко на слова керівника. Якщо ви хочете досягти успіху, не варто зливати негативно заряджену енергію вашому слухачу.
3. Переконайтеся, що ви обрали вдалий час
Розпочати важливу розмову з людиною, котра не має часу, не може зосередитися через надмірну зайнятість іншими питаннями або просто не має зараз настрою — не дуже вдала ідея.
Якщо ви хочете продемонструвати, що цінуєте час керівництва ІТ-компанії, запитайте, чи влучний зараз момент для розмови.
4. Не соромтеся показати, що ви нервуєте
Перейматися через важливу розмову — нормально. Ви можете повідомити керівнику, що запланований діалог хвилює вас. Це буде чесно та може позбавити ваше спілкування напруженості.
Розповісти про свої емоції ви можете зокрема так:
“Я хочу, щоб у нас були чесні та здорові робочі відносини, тому хочу поговорити з вами про це.”
“Перш ніж ми розпочнемо, я хочу сказати, що ця розмова мене трохи хвилює, адже ви мій керівник і мені не байдужа ваша думка.”
“Я не знаю, як ви не це відреагуєте, тому це викликає у мене хвилювання.”
Як говорити з керівником ІТ-компанії на важливі теми
Ми підготували рекомендації, які стосуються розмов на конкретні теми. Вони допоможуть вам налаштуватися на конструктивний діалог.
Як говорити про перенавантаження?
Для початку потрібно зрозуміти, якщо ви не говорите про надмірну завантаженість одразу, то її, ймовірно, ніхто не помічає. Це відбувається тому, що у кожного з нас різна швидкість роботи: тобто на одну й ту саму задачу різним фахівцям знадобиться різна кількість часу.
Для менеджера, який розподіляє навантаження, це може бути нормальна кількість задач, а для спеціаліста — наднормова. І навпаки.
Та якщо ви бачите, як нові завдання зростають у геометричній прогресії й розумієте, що не зможете вчасно з ними впоратися — обовʼязково скажіть про це своєму керівникові.
Щоб це не виглядало як скарга, ви можете запропонувати конкретні варіанти для вирішення цієї ситуації.
Наприклад: “Я можу продовжувати робити А та В, але С потрібно комусь делегувати. Проте якщо з С виникатимуть питання, я зможу консультувати інших членів команди стільки, скільки потрібно.”
У разі, якщо ситуація настільки критична, що ви починаєте пропускати дедлайни, попереджуйте про цю ймовірність одразу, як тільки це зрозумієте. Не варто чекати останнього дня.
Завдяки завчасному попередженню, ситуацію ще можна буде змінити без особливих втрат: можливо, керівництво ІТ-компанії надасть вам когось у поміч, а можливо, тимчасово звільнить від інших задач.
Як говорити, якщо ви хочете відмовитися від нових обовʼязків?
Ситуація, коли вам дають нові задачі, а ви не маєте бажання їх виконувати, доволі непроста й делікатна.
Якщо у компанії нездоровий менеджмент, ви можете почути від керівника щось на кшталт “Це ваші обовʼязки”.
Та якщо ви переконані, що нові зобовʼязання не мають нічого спільного з вашою кваліфікацією та можуть стати критичним навантаженням — краще відверто поговорити про це з керівником.
Спробуйте використати одну з цих стратегій:
“Боюся, що не зможу поєднати роботу над новою задачею разом з обовʼязками, які я вже маю. Це може призвести до того, що мої безпосередні задачі будуть виконані не на тому рівні, якого від мене очікують.”
“Я не впевнений/впевнена, що насправді підходжу для цієї задачі. Вона потребує навичок (назвіть конкретні вміння), але це не моя найсильніша сторона. Мені не хочеться, щоб результат постраждав.”
“Ці задачі значно розширюють сферу моєї відповідальності. Якщо це стане моїм постійним обовʼязком, чи можемо ми у цьому разі переглянути розмір моєї винагороди?”
Як говорити про зміну проєкту?
Коли ваші повсякденні обовʼязки перетворюються на нецікаву рутину, дуже важко продовжувати захоплюватися своєю роботою в ІТ компанії.
Ось дві ймовірні причини, через які ви продовжуєте отримувати задачі, котрі вже давно не є викликами для вас:
1. Керівник чи менеджер не знають досконало про вміння та навички усіх членів команди.
Немає сумнівів, що керівники мають розуміти сильні та слабкі сторони своїх співробітників. Проте ви також маєте докладати зусилля до того, щоб про це знали.
Якщо ви захоплюєтеся кожним проєктом, але насправді — ці емоції нещирі, керівник не зможе прочитати ваші думки та допомогти у вирішенні цієї ситуації.
Чітко визначити свою сферу інтересів — не означає відмовлятися від усіх задач, котрі вам не подобаються. Це означає — наголошувати на завданнях, які вам цікаві, нагадувати про свої вміння під час індивідуальних зустрічей, проактивно висувати конкретні пропозиції, де ви б змогли застосувати свої навички.
2. Цікавих проєктів не вистачає на усіх членів команди.
Якщо компанія, у якій ви працюєте, має великий штат фахівців, ймовірно, вона не зможе забезпечити усіх цікавими різноманітними задачами. Серед складних та креативних завдань будуть траплятися й рутинні, менш захопливі проєкти, проте до них також має хтось долучатися.
Тож, як отримувати задачі, котрі будуть вам цікаві?
Якщо ви працюєте у компанії протягом тривалого часу (принаймні останні 2 роки), ви можете продемонструвати свої навички та продуктивність через усі реалізовані проєкти. Це може стати початком розмови з керівником в ІТ про ваші інтереси та бажання.
Визначте не лише окремі проєкти, над якими ви хотіли б працювати, а й загальні теми та види діяльності, які вас цікавлять. Це допоможе керівнику ширше подивитися на коло ваших можливих обовʼязків.
Формулюйте свої запити не як ультиматуми, а як бажання робити внесок у компанію та виконувати важливу роботу.
Розкажіть про переваги, які отримає компанія, якщо ви будете брати участь у цьому проєкті. Поставте себе на місце керівника та подумайте, яку цінність він зможе отримати. Підкресліть свій досвід та результати, яких ви можете досягти у цій діяльності.
Як говорити про конфлікти з командою?
Цей пункт — не заклик запрошувати керівника на роль рефері у будь-яких командних конфліктах.
Проте, існують ситуації, про які обовʼязково треба повідомляти, серед них:
• Порушення етичних норм та норм поведінки, які можуть призвести до репутаційної шкоди компанії.
• Дискримінація за будь-якою ознакою чи домагання.
• Конфлікти, які впливають на вашу чи загальну продуктивність команди.
• Тривалі та повторювані суперечки, які ви не можете вирішити самостійно.
• Ситуації, котрі можуть призвести до фінансових втрат компанії.
Щоб обговорення особистих питань, котрі стосуються конфліктів, було ефективним, користуйтеся цими порадами:
• Поясніть вплив на бізнес. Щоб ваша заява не виглядала, як скарга, ви маєте пояснити, як поведінка конкретної людини впливає на компанію, продуктивність команди та результати діяльності.
Важливо розуміти й періодичність негативних дій людини. Якщо це трапилося один раз — забудьте та відпустіть, двічі — зверніть увагу, тричі — тепер це закономірність.
• Сприймайте розмову з керівником, як спробу налагодити відносини з колегою. Дайте чітко зрозуміти, що ви не дієте під впливом емоцій та не маєте мети нашкодити іншому. Будьте готові пояснити, що ви зробили для того, аби вирішити конфлікт самостійно.
• Зверніться за порадою. Якщо ваш керівник не хоче ставати третьою стороною у цій ситуації, ви можете попросити поради, щодо того, як впоратися з конфліктом без сторонньої участі.
Відкритий та конструктивний діалог з керівником — це не лише метод вирішення проблем, а й встановлення чесних довірчих відносин. Обговорення важливих питань — основа для зміцнення партнерства та покращення атмосфери у команді.
Керівники та топменеджмент Computools завжди відкриті до прозорої комунікації з кожним членом нашої команди. Наша мета — створити середовище, де кожен може вільно висловлювати свої думки та мати підтримку.
Ми запрошуємо фахівців, котрі розділяють наші цінності та шукають роботу в ІТ, приєднатися до дружнього колективу.
Заповніть форму, щоб наші рекрутери звʼязалися з вами та запропонували цікаві можливості для зростання у нашій компанії.