“Пам’ятайте, співбесіда в ІТ – це не екзамен, а двосторонній діалог, в якому і роботодавець, і кандидат – повноправні співрозмовники, які збирають інформацію щодо один одного”.
Впевнені, що ви чули таку фразу мільйон разів. Але чи втілюєте ви це твердження у реальність на кожному інтерв’ю? Якщо ні, то ви втрачаєте нагоду детальніше дізнатися про атмосферу у колективі, можливості для розвитку та очікування вашого потенційного керівника.
Чому ж кандидати відповідають негативно, коли рекрутери пропонують поставити запитання співрозмовникам, які присутні зі сторони компанії? На це немає одностайної відповіді.
Можливо, хтось хвилюється, що це черговий етап перевірки. Інші можуть вважати, що це недоречно й занадто вимогливо.
Ще одна категорія фахівців довго думає, які запитання підібрати, щоб сподобатися інтерв’юєрам. А хтось не знає, як тактовно запитати про те, що його справді цікавить.
Саме про те, чому варто ставити питання на співбесіді, як це правильно робити та про які речі питати доречно, Computools й спробували порозмірковувати у цій статті.
Як себе поводити на співбесіді в ІТ?
Перш ніж розбиратися із рекомендованими запитаннями, перегляньте кілька рекомендацій, які варто запам’ятати:
• Будьте гнучкі. Підготовка перед інтерв’ю – це поширена практика, незалежно чи то буде онлайн-співбесіда в ІТ-компанію, чи то особиста зустріч в офісі.
Ви можете занотувати собі кілька запитань, відповіді на які вам би хотілося дізнатися. Проте не треба боятися відхилятися від цього списку та викреслювати пункти, про які вам вже розповіли, або запитувати про щось додатково, якщо тема була розкрита не повністю.
Орієнтуйтеся на інтерв’юера, якщо не хочете бути схожим на кандидата, який просто читає список питань, які знайшов в мережі.
• Не ставте питання рекрутеру лише в кінці розмови. Підтримуйте діалог та дізнавайтеся у процесі спілкування про те, що вас цікавить.
• Не ставте питання лише для того, щоб справити враження. Ви втратите цінний момент, завдяки якому, можливо, зможете визначитися, чи підходить вам ця робота, або ж ні. Наприклад, під час співбесіди не згадався проєкт чи технологія, які були вказані в тексті вакансії в ІТ-компанії, або ж вам захочеться детальніше дізнатися про свої обов’язки на новій посаді.
5 запитань на співбесіді в ІТ, які допоможуть більше дізнатися про компанію
1. Якими навичками має володіти людина у вашій компанії, незалежно від відділу?
Це запитання поглибить вас у корпоративну культуру компанії, у цінності, які поділяють співробітники. Ви дізнаєтеся, на які риси та навички тут звертають увагу. Можливо, це амбіційність або доброзичливість/чесність/винахідливість.
Можливо, ваші майбутні колеги об’єднані здатністю швидко реагувати та адаптуватися до змін. А може вони вміють оперативно приймати рішення і працювати без постійного контролю керівництва.
Тут немає правильних або ж неправильних варіантів, якщо тільки вам не назвуть вочевидь негативні якості.
Прослідкуйте за відповідями співрозмовника: детальні вони чи розмиті. Це допоможе зрозуміти, чи є комунікація між відділами та наскільки вона якісна.
2. Яким чином у компанії висловлюють конструктивну критику?
Робота в ІТ неможлива без відгуків, адже членам команди має бути комфортно співпрацювати один з одним, бо від цього залежить якість досягнених результатів.
Переконайтеся, що у компанії заведено надавати зворотний зв’язок (ви ж не хочете працювати там, де ніколи не зможете навчатися та самовдосконалюватися) і робити це з турботою.
Відповіді на кшталт: “Ми не обговорюємо результати роботи” або “Негативні моменти вирішуються на загальних зборах” – червоний прапорець токсичних компаній.
3. Які у вас очікування від людини на цій посаді через пів року/рік?
За допомогою цього запитання ви зможете зрозуміти загальний темп роботи в ІТ-компанії. Від вас можуть очікувати досягнення значних результатів за цей період, і це не буде проблемою для тих ІТ-фахівців, які вже мають певний багаж знань чи досвід.
Якщо ж ви розумієте, що це малоймовірно, ви можете запропонувати передивитися умови або відмовитися від посади.
Ще одна перевага цього запитання: можливо, ви зможете дізнатися більше подробиць про ваші обов’язки.
4. Які існують можливості розвитку та зростання у компанії?
Запити щодо кар’єрного зростання демонструють налаштованість кандидата на довготривалі взаємовідносини. Якщо у вас є амбіції, та ви розумієте, що не хочете роками займати одну посаду, а бажаєте розвиватися, то маєте розуміти типовий кар’єрний шлях на вашій новій роботі в ІТ.
Працювати у компанії, яка підтримує зростання та розвиток своїх співробітників, пропонує програми для навчання та адекватно реагує на прагнення зростати – нормальне здорове бажання будь-якого фахівця.
5. Чого мені очікувати після інтерв’ю?
Це питання на співбесіді варто ставити, аби розуміти, коли ви можете очікувати відповіді. Якщо ви не дізнаєтеся подальшого плану дій, то, ймовірніше, вже за кілька днів почнете перейматися та перевіряти пошту й телефон.
Зазвичай, рекрутери повідомляють кандидату терміни, у які нададуть зворотний зв’язок. Та якщо розмова доходить кінця, а цієї інформації ви так і не почули, то в праві поцікавитися цим.
Коли ви будете знати, що відповідь надійде протягом 2 тижнів, то вже на початку третього зможете або надіслати до компанії лист-нагадування, або ж домовлятися про іншу співбесіду в ІТ.
Фахівці, які просто зосереджені на пошуку будь-яких вакансій в ІТ-компаніях та готові працювати, не зрозумівши, чи дійсно їм підходить колектив, культура, цінності тощо, ризикують швидко розчаруватися та вигоріти.
Тож, перед тим, як йти на інтерв’ю, подумайте, що має для вас найбільше значення? Які речі та процеси будуть впливати на вашу задоволеність роботою? Для вас важливе спілкування та дружня підтримка, стабільність, кар’єрне зростання, нормований робочий день? Що б ви не обрали, варто дізнатися про це на першій співбесіді в ІТ з рекрутером та тільки після цього приймати остаточне рішення.
Під час інтерв’ю у Computools завжди доброзичлива та вільна атмосфера, в якій ми розповідаємо про компанію та її здобутки, вислуховуємо кандидата, а також цікавимося його досвідом та планами.
Тож, якщо ви мрієте працювати у дружній команді, заповнюйте форму і долучайтеся до нашої команди. Наразі ми у пошуках Middle- та Senior-фахівців різних спеціалізацій.