Проактивний кандидат в IT: що це таке та як презентувати проактивність на співбесіді?

Поради та рекомендації для тих, хто хоче стати проактивним кандидатом в ІТ.

Щодня людей оточують зовнішні обставини: різноманітні фізичні, психологічні та соціальні чинники можуть впливати на наші рішення, поведінку, настрої. Існує два види реакції на те, що відбувається навколо: реактивна та проактивна. У чому ж різниця? Computools розповідає.

Реактивні люди часто піддаються впливу довколишнього середовища: тобто їх стан та діяльність залежать від зовнішніх обставин, умов та думки інших. У таких спеціалістів може псуватися настрій та суттєво знижуватися продуктивність через погану погоду чи конфлікти з колегами по роботі в ІТ. 

Проактивні люди усвідомлено контролюють свої вчинки та емоції. Їхня поведінка залежить виключно від власних цінностей, пріоритетів та прийнятих рішень. Вони не аргументують свої дії важкими ситуаціями або складними умовами. 

Поняття “проактивність” вперше використав австрійський психіатр Віктор Франкл у книзі під назвою “Людина у пошуках сенсу” для визначення особистості, яка усвідомлено бере відповідальність за своє життя, попри будь-яке оточення й обставини.

Якщо з глобальним визначенням все зрозуміло, розберемо детальніше, як проактивність впливає на розвиток кар’єри, досягнення цілей та ефективність працівника. Що означає поняття “проактивний кандидат” у вакансіях в ІТ та що ІТ-фахівець має робити, аби розвинути у собі цю навичку?

6 прикладів проактивності в ІТ-сфері

Важливо розуміти, що прямого запитання на співбесіді в ІТ про вашу проактивність – не буде. Рекрутери будуть аналізувати усю розмову та виявляти навички, які можуть на це вказати.

Пропонуємо розглянути основні фактори поведінки проактивних спеціалістів. Спробуйте зрозуміти їх важливість та вплив на досягнення професійних цілей. Ви можете використовувати ці приклади для розвитку та покращення власної роботи в ІТ-компанії.

1. Прогнозування труднощів заздалегідь.

Якщо ви вмієте передбачати потенційні проблеми на ранній стадії, то зможете швидше запобігти їх виникненню. Аналіз можливих перешкод – чи не найважливіша ознака проактивності. Підготовлений фахівець завжди орієнтується на труднощі, які можуть виникнути під час певних процесів й змінює хід дій, аби зменшити ризики. У цьому допомагає ініціативність, творчість та рішучість.

Наприклад, ви вивчаєте нову технологію і маєте на це лише обмежений час після роботи. Для навчання ви використовуєте онлайн-посібник. Проактивний кандидат одразу завантажить книгу, аби мати змогу користуватися нею за відсутності Wi-Fi чи у разі інших проблем з Інтернетом. Таким чином він попереджує перешкоди, які можуть виникнути саме у визначений для навчання час.

2. Вчасна комунікація з колегами.

Якщо ви маєте спільні проєкти чи задачі з іншими членами команди, не варто чекати, коли хтось запитає вас про стан справ. Ініціювання комунікації та сповіщення колег про процес роботи – це не тільки проактивна позиція, а ще й прояв ввічливості та культури. Коли ви оперативно надаєте інформацію, інші співробітники відчувають себе комфортно та впевнено, розуміють процеси та можуть планувати свій графік. 

Довге очікування відповіді може викликати стрес у деяких фахівців. Навіть якщо ви не можете одразу виконати домовленості, або вам треба подовжити встановлені терміни – інформуйте про це. Проактивність в ІТ-комунікаціях – це запорука досягнення успішних результатів у колективі.

3. Зацікавленість зворотним зв’язком.

Багато людей цінують зворотний зв’язок від колег, але проактивна позиція – це просити про нього і демонструвати, що ви готові вдосконалюватися або ж вносити зміни у процеси.

Якщо для вас важливий прогрес у робочому середовищі, ініціюйте отримання відгуків про свою діяльність. Позитивний зворотний зв’язок може додати мотивації, підтримати вас у досягненні цілей та нагадати про ваші сильні сторони. Конструктивна критика може бути важливим інструментом для навчання та саморозвитку. 

Адекватна реакція на відгуки показує, що спеціаліст не лише готовий слухати, але й вміє враховувати думки та рекомендації інших. Цей підхід демонструє вашу відкритість до змін та бажання покращувати й розвивати свої навички, робить цінним членом будь-якої команди. 

4. Покращення робочого процесу.

Ще один фактор проактивності в ІТ – це пошук способів, що допоможуть вдосконалити ваш робочий процес та щоденну рутину. Вміння виявляти задачі, які займають багато часу, але можуть бути автоматизовані чи делеговані – один з компонентів тайм-менеджменту. Завдяки цьому ви можете раціонально розподіляти свої зусилля та ресурси й спрямовувати їх на більш важливі завдання.

Керування часом і дотримання дедлайнів – важливі навички для будь-якого ІТ-фахівця, які допомагають покращувати роботу та досягати успіху.

5. Розуміння власних можливостей

Вчіться усвідомлювати свої здібності та те, скільки задач ви зможете на себе взяти. Переоцінка можливостей може призвести до зміщення термінів. Аби не порушувати дедлайни, одразу повідомляйте, які завдання ви не зможете виконати, або ж вам знадобиться певний час для вивчення нової інформації.

Вміння казати “ні” – також є важливою складової проактивності в ІТ-галузі. Вчіться відмовлятися від певних обов’язків для того, щоб зосередитися на важливих та досяжних цілях. Звісно, ми не кажемо, що варто уникати нових викликів та можливостей для саморозвитку. Розумне планування та збалансований підхід до роботи – ось, що допоможе досягти високої продуктивності.

6. Самовдосконалення

Це ключовий елемент особистого та професійного зростання. Усвідомлення своїх сильних та слабких сторін й навичок допомагає фахівцю працювати над власним розвитком та стати більш успішним. 

Як часто ви аналізуєте якості, які дозволяють вам виділятися з поміж інших? Чи використовуєте ви їх у роботі в ІТ-компанії? Які аспекти вашої діяльності потребують покращення, де вам бракує досвіду?

Самовдосконалення, відкритість до навчання та прагнення досягти більшого – те, що відрізняє проактивного працівника.

Чому проактивний кандидат цікавий роботодавцям?

Ці фахівці відрізняються своєю ініціативністю: не чекають вказівок керівництва, а беруть відповідальність за прийняття рішень. Завдяки гарним навичкам комунікації таких спеціалістів, у командах створюється здорова й дружня атмосфера. Готовність до змін та швидка адаптація роблять їх цінними членами команди, які допомагають іншим колегам легко пристосовуватися до нового робочого місця чи обов’язків. 

Computools завжди відкрита до співпраці з проактивними Middle та Senior-фахівцями різних напрямків, тож якщо ви зараз знаходитеся у пошуку роботи в ІТ-галузі та хочете потрапити до нашої команди – заповнюйте цю форму.

Ми відповімо, щойно у рекрутерів з’явиться для вас відповідна пропозиція. 

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →