Відносини з колегами в ІТ компанії можуть значно вплинути на ваше ставлення до роботи. Якщо у колективі здорова атмосфера, то ви з гарним настроєм починаєте кожен робочий день, відчуваєте себе ефективним, продуктивним та готовим підкорювати нові професійні вершини. Не обов’язково бути завзятими друзями, проте члени команди повинні з повагою відноситись до один до одного та усвідомлювати свій вплив на комфорт всередині компанії.
Побудова гарних взаємозв’язків з колегами по роботі в ІТ впливає і на успішність кар’єри, а також має безліч інших переваг, наприклад:
• підвищення продуктивності у команді;
• збільшення задоволеності від власної роботи;
• комфортні відчуття при проведенні нарад, робочих зустрічей тощо;
• відсутність страху висловлювати свою думку;
• моральна підтримка та допомога один одному;
• покращення робочого досвіду;
• зниження рівня стресу від можливих невдач і поразок.
Будь-який Senior чи Middle-спеціаліст, що мав негативний досвід роботи у токсичній команді, розуміє, що нездорове середовище впливає не тільки на продуктивність. Це також може заподіяти шкоду психічному здоров’ю, а також сприяти вигоранню.
Звичайно, гарна робоча атмосфера залежить в першу від керівництва та принципів корпоративної культури. Проте в більшості випадків саме нам вирішувати, інтегруватися в команду або ні. Кожен з нас має різний характер і темперамент, і якщо для одного налагодження робочих взаємовідносин – це природня справа, яка легко і без зусиль дається, то іншому ІТ-фахівцю може знадобитись час та цілеспрямовані зусилля.
8 порад, як збудувати гарні відносини з колегами в ІТ
1. Не підривайте довіру до себе
Завжди будьте відповідальні за обов’язки, які взяли на себе і за терміни, що для них визначили. Перепрошуйте за те, що не можете виконати роботу в окреслений дедлайн, передомовляйтесь і робіть все можливе, аби якнайшвидше знайти рішення. Ці прості дії продемонструють, що ви відповідальна і надійна людина. Якщо колеги довіряють вам, то вони з більшою ймовірністю будуть цінувати вашу думку, прислухатись до ідей і пропозицій, навіть якщо ви новенький Junior-спеціаліст.
2. Вчіться не тільки ставити запитання, а й слухати
Якщо ви вже спитали колегу щодо особистого життя, професійних досягнень чи щоденних турбот і продемонстрували свою зацікавленість – постарайтеся не порушити той зв’язок, що між вами утворився та уважно вислухайте відповідь. Дайте можливість висловитися перш ніж ділитися своїми новинами. Підтримуючи чесне і відкрите спілкування ви даєте зрозуміти, що ви добрий співрозмовник, який зажди може вислухати.
3. Пропонуйте допомогу
Розділити обов’язки з Senior-спеціалістом, знаючи, що у нього “палають дедлайни” по проекту – відмінний спосіб, аби покращити відносини з колегами в ІТ. Якщо ви помітили, що хтось відчуває себе пригніченим через робоче навантаження, а ви якраз маєте вільний час, подумайте над тим, щоб запропонувати свою допомогу. Небайдужість до проблем інших – ще одна важлива риса здорової атмосфери у колективі.
4. Проявляйте вдячність та повагу
Повага – цінний фундамент соціальних відносин. Кожен має право на свою точку зору, тому обговорення ідей, навіть якщо ви їх не розділяєте, повинно проходити на позитивних емоціях. Прийняття чужої думки, як і критики, свідчить про те, що ви професіонал, якому можна доручати відповідальні проекти. Цінуйте внесок членів команди у загальну роботу та кажіть їм про це за зручної нагоди. Це допоможе створити чесні та прозорі взаємовідносини, які будуть корисні не тільки для колег, а й для вас.
5. Вмійте визнавати свою неправоту
Якщо через ваші помилкові дії незадоволення клієнта чи керівництва вилилось на усю команду, майте сміливість визнати, що були неправі. Ігнорування проблем, причиною яких є ви, точно не покращить вашу репутацію на роботі в ІТ компанії. Не бійтеся визнавати не тільки неправоту, а й відсутність певних знань чи досвіду.
ІТ сфера – одна з галузей, які досить швидко розвиваються, тому постійно навчатись, аби стати справжнім фахівцем своєї справи – це природньо. Коли ви просите колегу щось пояснити, він відчуває себе потрібним та важливим і буде асоціювати ці відчуття з вами, а отже – буде більш схильним та приязним.
6. Не обговорюйте людей поза очі
Якщо вам доводиться говорити про своїх колег, намагайтесь, щоб ці коментарі були позитивними. Коли ви добре відгукуєтесь про інших членів команди, то складаєте враження доброзичливої людини, яка схильна надавати підтримку. Проблеми, які з’являються між Senior та Middle-спеціалістом, повинні розв’язуватись між ними напряму, без пліток та осуджень за участі третіх сторін. Чесна розмова віч-на-віч більш продуктивна, аніж негативні обговорення у робочих чатах.
7. Будьте на позитиві
Важливою частиною побудови здорових відносин з колегами в ІТ є позитивне ставлення до усіх членів команди. Співробітники, які комфортно почувають себе в робочому оточенні, будуть мати гарний настрій без вагомих на те причин. Ви на собі можете відчути, що працюєте краще, коли оточені натхненними однодумцями, які підтримують один одного.
Помічайте деталі, вітайте колег з їхніми робочими перемогами: заключенням контракту, випуском продукту, підвищенням посади з Junior-спеціаліста до Middle тощо.
8. Дотримуйтесь кордонів
Дружні взаємовідносини – це добре, але якщо ви тільки на шляху їх налагодження, не забувайте, що за межами роботи у кожного є особисте життя. Писати колезі о 9 вечора з проханням дати пораду – не дуже гарна ідея. Деякі люди відчувають перед собою обов’язок одразу відповідати у робочих чатах і ваш вчинок може поставити їх у незручне становище й аж ніяк не накине вам балів у карму класного колеги.
Які теми краще не обговорювати, аби не погіршити відносини з колегами в ІТ?
• негативне ставлення до керівника чи членів команди;
• критика минулого роботодавця;
• розмір заробітної плати;
• політика та релігія, тільки якщо ви не впевнені в однакових поглядах.
Якщо ви Middle чи Senior-спеціаліст і знаходитесь у пошуках компанії зі здоровою робочою атмосферою, запрошуємо вас стати частиною Computools.
Надсилайте резюме на hr@computools.com та можливо скоро ми станемо колегами й будемо разом розвивати українську ІТ сферу!