Як стати цінним фахівцем у команді: тонкощі сфери IT

14 якостей для роботи в ІТ, завдяки яким ви станете гарним спеціалістом.

Цінні ІТ-фахівці це не ті, хто працюють понаднормово, завжди лишаються на зв‘язку, беруть на себе багато обов’язків та не ходять у відпустку, вони виділяються серед своїх колег не надмірною працьовитістю, а зовсім іншими якостями. Ці люди роблять великий внесок у розвиток компанії, поділяють її погляди й цінності, по-справжньому захоплюються своєю справою та докладають зусиль для підтримки для здорової атмосфери у колективі.

Ми зібрали перелік рис, навичок та моделей поведінки на які варто орієнтуватися, якщо ви хочете стати дійсно корисною та важливою людиною у компанії.

Чек-ліст: що робити, для підвищення своєї цінності на роботі в ІТ компанії

1. Розв’язуйте важливі задачі, а не легкі

Деякі працівники полюбляють розтягувати легкі задачі на тривалий час, аби імітувати свою завантаженість. Щоб стати незамінним, спробуйте розібратись, які з ваших обов’язків є дійсно важливими для компанії та її успіху. В першу чергу приділіть час саме цим проектам. 

2. Розвивайте свої ексклюзивні навички

Якщо дати кільком фахівцям одну й ту саму задачу, вони досягнуть однакового результату, але різними шляхами. Кожен з нас мислить і бачить світ по-різному: це стосується не тільки навколишнього середовища, а й підходу до роботи. 100%, що ви маєте певні hard та soft skills, які відсутні у ваших колег, то ж докладайте зусиль до їх розвитку і, найголовніше, демонструйте їх у роботі. Ставши експертом у вузькій ніші, ви зможете навчати інших та підвищувати цінність усієї команди. 

3. Слідкуйте за тенденціями та новими технологіями у галузі

Робота в ІТ індустрії потребує постійного розвитку. Незалежно від відділу та посади спеціаліст повинен приділяти час самоосвіті та “прокачувати” свої вміння. Людина, яка постійно навчається, відвідує курси та розвивається – знає, що нового та дієвого вона може запропонувати компанії, а такі люди – цінний актив колективу. 

4. Не чекайте, а робіть

В деяких компаніях поширена система роботи “сказали – зробив”. Проте цінні ІТ-фахівці знають своє коло обов’язків, вміють самостійно визначати коли і що потрібно виконати, та роблять це без зайвих нагадувань й вказівок. 

5. Будьте дружні та приязні під час будь-якої розмови

В процесі важливої зустрічі з клієнтом чи за обідом із колегою, намагайтеся справити приємне враження на вашого співрозмовника. Пам’ятайте, що усі ви об’єднані однією метою. Будьте щирим, коли цікавитеся справами колег та замовників. Люди схильні співпрацювати з тими, з ким комфортно себе почувають і ваша дружелюбність може стати одним із факторів при формуванні команди для нового проекту.

6. Складайте план своєї роботи та дотримуйтесь його

Одна із важливих якостей досвідченого Senior-спеціаліста – це відсутність хаосу у його діях. Завдяки чіткому дотриманню стратегії та послідовному виконанню задач спеціаліст може досягати поставлених цілей та впевнено вести команду вперед.

7. Не бійтеся озвучувати свої ідеї

Шукайте шляхи для оптимізації своєї роботи в ІТ компанії та діліться своїми ідеями із керівником. Якщо ви знаєте, як вдосконалити той чи інший процес у команді, автоматизувати його чи змінити, розповідайте про це. Проявляйте ініціативу і якщо ваші ідеї будуть втілені, до вашої думки будуть прислуховуватись і в майбутньому.

8. Вчіться дивитися на кілька кроків вперед та бачити повну картину

Одна з найцінніших якостей при роботі в ІТ команді – це розуміти загальні цілі проекту, а не фокусуватись лише на своїх обов’язках. Виконання суто своїх задач без розуміння загального плану, може створювати певні проблеми для колег чи інших відділів. Прогнозуйте вплив ваших дій на роботу інших та проект загалом, ставте стільки питань, скільки вам необхідно для досконалого вивчення ситуації і тільки після цього переходьте до виконання роботи.

9. Постійно покращуйте свої усні та письмові навички комунікації

Є певний перелік вакансій в ІТ, які передбачають активне спілкування. До них відносять і Business Development Manager, і Product Manager, і спеціалістів з відділів Recruiting, Human Resources тощо. Проте, навіть якщо у вимогах до посади не зазначена комунікабельність, як необхідна навичка, ми рекомендуємо все одно розвивати в собі вміння спілкуватись з іншими. Для практики, зверніть увагу, як колеги реагують на ваші розмови, або з прямо попросіть конструктивного розбору ваших комунікативних навичок.

10. Розвивайте адаптованість

ІТ сфера жорстка до консерваторів і може швидко вибити землю з під ніг, якщо ви не вмієте прилаштовуватись до нових умов. Якщо спеціаліст здатний та готовий братись за нові виклики без паніки та стресу, може швидко трансформуватись під нові реалії – він буде цінним співробітником.

11. Будьте наполегливі

Ця порада може здатися очевидною і надто простою, проте саме наполеглива праця та прагнення сьогодні стати кращим ніж учора одразу виявляє зацікавленого співробітника з поміж інших колег. 

12. Уникайте пліток та негативних обговорень будь-кого з компанії

Якщо ви хочете, аби вас вважали цінним та важливим співробітником, намагайтесь уникати негативних розмов щодо своїх колег із третіми сторонами. Почувши плітки, краще змінити тему, або взагалі не підтримувати таку бесіду. Якщо ж ціллю пліткування стали саме ви, спробуйте відкрито, ввічливо та чесно поговорити із колегою по роботі в ІТ компанії. У разі негативного результату розмови, вирішуйте конфлікт згідно з правилами вашої корпоративної культури.

13. Поважайте своїх колег

Приєднуючись вчасно до зустрічей, ви демонструєте, що поважаєте своїх колег і безпосереднього керівника. Стосується це і своєчасних відповідей на листи та повідомлення. Іноді, колегам потрібна ваша відповідь, аби продовжити свою частину робочого процесу. Ваша оперативність у цих випадках є ознакою доброзичливого та поважливого ставлення, яке формує гарну атмосферу у колективі.

14. Вчіться працювати в команді

ІТ сфера подібна до футболу: для досягнення успіху надважлива гра команди. Якщо кожний в колективі шукає вигоду тільки для себе, не взаємодіючи з колегами – це не принесе бажаних результатів. Питайте думки інших членів команди та враховуйте їх, обмінюйтесь досвідом, ведіть усіх за собою чи прислухайтесь до пропозицій лідера. Взаємодійте та комунікуйте один з одним.

Усі ці якості та поведінкові моделі не є чимось надприродним і більшість Middle-спеціалістів точно володіють ними та задіюють у повсякденному професійному житті. І це ще раз доводить, що кожен із нас може стати незамінним працівником.

Якщо наразі ви шукаєте роботу в ІТ та мрієте робити внесок у розвиток української та всесвітньої технологічної сфери – відправляйте своє резюме на пошту: hr@computools.com і ми обов’язково підберемо для вас цікаву пропозицію.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →