Огляд Computools: Топ 6 найкорисніших звичок в IT роботі

Планування, постійне навчання, баланс між роботою та особистим життям й інші корисні звички в ІТ роботі, котрі зможуть підвищити вашу продуктивність.

Звичка — це поведінка чи автоматична послідовність певних дій, які людина виконує рефлекторно. Це дії, що не залежать від нашого усвідомлення, не потребують мотиваційного пливу, але саме вони зрештою формують наше життя — допомагають досягати успіху або заважають розкрити власний потенціал.

Дослідження свідчать, що 40% наших щоденних дій базуються на звичках. Якщо для вас важливе особисте та професійне зростання, варто попіклуватися про формування корисних звичок в роботі. 

У цій статті рекрутингова команда Computools розмірковує над тим, які корисні звички в ІТ роботі варто розвивати фахівцям та дає рекомендації, як вводити будь-які потрібні дії у своє життя.

Формування корисних звичок — це важливий аспект особистого розвитку кожної людини. Цей процес вимагає часу, терпіння та свідомого підходу. Проте згодом, завдяки вашій наполегливості, нові звички стануть невіддільною частиною вашого життя.

Найкорисніші звички в ІТ, які сприяють професійному розвитку фахівців

Ми розпитали наших рекрутерів про те, які звички, на їхню думку, допомагають фахівцям у роботі. І ось їхні відповіді:

1. Постійне самовдосконалення

Сфера ІТ змінюється дуже швидко — це твердження, котре не потребує доказів. Якщо ви хочете й надалі розвиватися у цій галузі, то прагнення до постійного самовдосконалення має стати вашою звичкою. 

Знань та технологій, якими ви користуєтеся сьогодні, може бути недостатньо для вашого стека вже через кілька місяців.

Проєкти, над якими ви працюєте зараз, ставатимуть все складніше. А ІТ вакансії, які ви будете переглядати, матимуть все більше незнайомих термінів. 

Ось короткий тест, який допоможе зрозуміти, що вам вже потрібно розширювати свій професійний світогляд.

Дайте відповідь на запитання: 

Чи почуваєте ви себе занадто комфортно у своїй поточній ролі?

Чи швидко ви виконуєте свої рутинні обовʼязки?

Чи зʼявилася у вас байдужість до своїх безпосередніх задач?

Чи давно ви вивчали щось нове у своїй сфері?

Якщо ви відповіли “так” на кілька з цих запитань, це може свідчити про певну професійну стагнацію. 

Зробіть самовдосконалення своїм способом мислення, а не пунктом призначення: шукайте останні дослідження та новини у вашій галузі, вивчайте теми, які виходять за межі основної роботи в ІТ компанії, читайте блоги відомих фахівців, приєднуйтеся до спільнот, експериментуйте з новими інструментами у вільний час.

2. Допитливість

Допитливість має тісний звʼязок з прагненням до постійного самовдосконалення. Бажання розбиратися у невідомому, ставити запитання й знаходити відповіді — одна з найкорисніших звичок у будь-якій галузі.

У роботі ІТ фахівців часто виникають непередбачувані ситуації: зміни у проєктах на пізніх етапах, нові вимоги, технічні проблеми з реалізацією тощо.

Все це потребує критичного мислення, необхідності заглиблюватися в усі процеси, а не виконувати свою роботу з недбалістю та байдужістю.

3. Дотримання онлайн-етикету

Віддалена робота та онлайн-зустрічі не позбавили нас потреби у пунктуальності та ввічливому ставлення один до одного. 

Та якщо у реальному житті пунктуальність проявляється у вчасному початку зустрічі, то під час віддалених дзвінків треба ввести у звичку перевірку технічних моментів (чи працює мікрофон та камера, чи працює демонстрація екрана, чи зрозумілі налаштування у новій платформі для спілкування). Це дозволить уникнути незручностей під час зустрічі.

Вимикайте мікрофон під час групових конференцій. Це зменшить фоновий шум та дозволить краще чути, що говорить співрозмовник.

Такі прості звички зроблять онлайн-спілкування комфортним для усіх учасників. 

4. Планування та ведення робочих нотаток

Планування дозволяє завчасно обдумати свої дії, правильно розподілити час для тих чи інших задач. 

Ті, хто мають звичку планування, ефективніше використовують свій робочий час ніж ті, хто зранку намагається згадати, які задачі треба сьогодні виконати. 

Чи знали ви, що одна хвилина, яку ви витрачаєте на написання плану — економить вам 10 хвилин часу впродовж наступного дня? 

Планувати можна по-різному: у блокноті, у нотатках ноутбука чи телефона, у мобільному додатку, у Google-календарі. Зробіть експеримент та спробуйте усі можливі варіанти, доки не оберете те, що буде вам до душі. 

5. Баланс між роботою та особистим життям

Розмежування роботи та особистих справ має стати однією з найкорисніших звичок в ІТ, адже відсутність кордонів між цими двома сферами може зіпсувати якість життя. 

Віддалена робота здатна зруйнувати термін “час для особистих справ”, адже на лист від клієнта з іншого континенту можна відповісти одразу вночі, а про реалізацію складної задачі можна подумати й під час відпустки, чи не так?

Проте, щоб досягти wolk-life balance, потрібно ввести у звичку прості правила:

• розпочинати та закінчувати робочий день за розкладом, робити перерву на обід;

• відмовлятися від пропозицій, на які ви не маєте ані часу, ані ресурсу;

• концентруватися на моменті: під час роботи — робочі задачі, а не пошук розваг на вихідні, під час сімейної вечері — розмова з близькими, а не листування з колегою;

• використовувати річну відпустку. 

6. Концентрація на задачі

Розвивайте звичку занурення у “deep work” – це стан максимальної концентрації, який допомагає швидко виконувати складні задачі. 

Здається, що це не так складно — просто береш і працюєш. Проте наша увага щохвилини розпорошується на десятки чи навіть сотні дрібниць.

Ми споживаємо дуже багато не потрібної та не корисної інформації. Внаслідок цього, мозок перенасичується та гірше концентрується на складній роботі. 

В одному з досліджень корпорація Lenovo виявила, що лише 34% людей мають глибоке та усвідомлене мислення впродовж більшої частини робочого дня. Інші — витрачають від двох годин на те, щоб зосередитися на роботі. 

Як сформувати корисні робочі звички в ІТ?

Думка про те, що звичка формується за 21 день вже давно спростована науковцями. Для того, щоб довести нову звичку до автоматизму вам знадобиться від 18 до 256 днів. 

Ось 5 кроків, за допомогою яких ви зможете здобути потрібні звички:

1. Приєднайте нову звичку до тієї, яку вже маєте

Запровадити у своє життя щось нове та незвичне буде легше, якщо приєднаєте цю дію до іншої, вже рутинної справи.

Так, якщо ви пʼєте ранкову каву за будь-яких обставин — це вже звичка. Хочете навчитися розпочинати вчасно робочий день? Відкривайте ноутбук після того, як зробите останній ковток. 

2. Додайте щось, що приносить задоволення

Гарна ідея — поєднувати набуття чергової професійної звички в ІТ з тією, що приносить вам задоволення. Наприклад, ви полюбляєте слухати музику та хочете запровадити у свої робочі дні техніку “deep work”. 

Включайте улюблену музику, класичні композиції чи звуки природи тоді, коли вам треба сконцентруватися на черговій задачі. Це допоможе не тільки зосередитися, а й отримувати задоволення від процесу. 

Адаптуйте цю ідею до своїх потреб та поєднайте те, що вас захоплює з тим, що вам поки що складно дається.

3. Не скасовуйте, а замініть

Звички формуються після багаторазового повторення. Вони вкорінені у наше повсякденне життя й відмовитися від поганих звичок в роботі на кшталт постійного гортання стрічки соціальних мереж — може бути важко. 

Підказка: замініть цю дію на схожу, але більш корисну. Наприклад, замість перегляду соцмереж, читайте новини з вашої галузі, книгу або нову фахову статтю. Якщо ви спробуєте повністю відмовитися від телефону під час перерви, це може дати зворотний ефект.

Заміною не вважається зміна однієї соцмережі на іншу (наприклад Instagram на LinkedIn). Варто врахувати, що раптового переналаштування не станеться й вам може знадобитися близько чотирьох тижнів, аби повністю позбавитися негативної звички.

4. Дозвольте собі гнучке планування

Коли ви домовляєтеся з собою про виконання певної дії протягом дня, не ставте собі жорстких часових термінів. Якщо ви вирішили присвятити тиждень перегляду нового онлайн-курсу, не варто ставити собі чітке нагадування, наприклад, на 13:00. 

Якщо за незалежних від вас обставин (а їх зараз дуже багато), ви не виконаєте заплановану дію вчасно, то будете критикувати себе за свою слабкість й навряд з таким ставленням захочете робити навчання постійною звичкою. 

5. Йдіть маленькими кроками

Впровадження корисних звичок у життя дається складно, адже ми одразу очікуємо високих результатів та ставимо нереалістичні цілі. Проте маленькі, але регулярні дії, будуть працювати  значно ефективніше.

Намір “я буду присвячувати 20 хвилин для вивчення англійської кілька разів на тиждень” працює краще, ніж “через 3 місяці я підвищу свій рівень до Advanced”. Згодом, коли така “мікродія” стане постійною, ви зможете збільшити її тривалість чи інтенсивність.

Формування корисних звичок — це важливий аспект особистого розвитку кожної людини. Цей процес вимагає часу, терпіння та свідомого підходу. Проте згодом, завдяки вашій наполегливості, нові звички стануть невіддільною частиною вашого життя.

Нагадуємо, що Computools розширюється й шукає нових членів команди, які готові долучитися до створення цікавих проєктів. Дивіться наші актуальні ІТ-вакансії та відправляйте CV.

А якщо серед актуальних позицій ви не знайшли відповідної посади, заповніть цю форму, щоб наші рекрутери звʼязалися з вами, як тільки зʼявляться нові пропозиції.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →