Онлайн-наради в IT: корисні поради для Senior-спеціалістів

Досвід фахівців Computools у проведенні ефективних онлайн-нарад в ІТ.

Все більше людей працюють віддалено, все більше зустрічей проводяться онлайн, компанії все частіше практикують Zoom-співбесіди і дистанційний процес адаптації співробітників. Онлайн-наради – це ще одна невіддільна складова нашої повсякденної роботи в ІТ. Зустрічі з колегами можуть або надихати до нових звершень та допомагати у розвитку проектів та бізнесу загалом, або ж бути нудним незрозумілим спілкуванням, яке тільки відбирає час та вганяє в стрес. 

Якщо ви хочете, щоб обговорення були результативними, полегшували комунікацію між членами команди та допомагали досягати поставлених цілей, варто ретельно продумати як проводити зустрічі від самого початку і до кінця. Для цього – скористуйтеся рекомендаціями з проведення продуктивних нарад від наших фахівців.

7 порад Senior-спеціалістам для проведення онлайн-нарад в ІТ

1. Складіть агенду

Це може стати для вас очевидним моментом, але багато обговорень розпочинаються без чіткої та зрозумілої мети. “Для переважної більшості нарад необхідна чітка агенда, – ділиться Chief Delivery Officer Computools, – в залежності від типу зустрічі, вона або відправляється усім учасникам заздалегідь, або розкривається в процесі.”

З колегою погоджується і Chief People Management Officer: “Завчасно підготовлена та надана агенда дає можливість учасникам підготувати запитання, економить час та дозволяє чітко та конкретно висловлювати свою думку в процесі обговорення.”

Складений план – це компас для розмови, який завжди допоможе спрямувати її за потрібним напрямком. Якщо лідер піклується, щоб перед початком зустрічі усі знали її тему – це значно підвищить її ефективність.

2. Залучайте лише необхідних людей

Марна трата часу та людських ресурсів – запрошувати на людей на онлайн-нараду в ІТ компанії, якщо їм не обов’язково бути на ній присутніми. Подумайте, для кого буде корисна ця зустріч, роль та думка яких Middle- чи Senior-спеціалістів буде необхідною. “Заплановане обговорення повинно бути цікавим чи важливим для учасників. Тобто мітинг повинен складатись із правильних людей. Важливо, щоб ці спеціалісти мали час прийти та сконцентруватись на бесіді”, – говорить Chief Delivery Officer Computools.

Джефф Безос, наприклад, користується “Правилом двох піц”: тобто на зустрічі не повинно бути більше людей, ніж можна нагодувати двома піцами. З розрахунку 2 шматки на людину – виходить 8 персон. Якщо ви запросили більше колег, нарада має всі шанси стати затягнутою та розчарувати її учасників через те, що більшість не зможуть висловитися і втратять інтерес.

3. Вчасно починайте і закінчуйте бесіду

Ніщо так не псує враження від наради, як запізнення її організатора. Поважайте зайнятість інших Senior- та Middle-спеціалістів та не змушуйте їх витрачати такий дорогоцінний ресурс, як час, на очікування в Zoom. Крім цього, запізнення дають поганий приклад вашим колегам, які легко перейматимуть ваш досвід, якщо це буде періодично продовжуватись.

Вчасно закінчувати так само важливо, як і вчасно починати, вважає наш Head of Frontend Development: “Ефективний мітинг – це відносно короткий мітинг, де кожний піде з тим, що йому потрібно, коли не залишиться ніяких запитань. Слід обмежувати мітинг по часу, щоб у всіх було розуміння, що часу відволікатись на сторонні питання немає.”

4. Призначте модератора зустрічі

Якщо кількість учасників онлайн-наради в ІТ перевищує 3 особи, рекомендується призначати модератора. “Дуже часто важлива модерація (переважно м’яка), щоб розмову не зносило в іншу сторону”, – вважає Chief Delivery Officer компанії.

Проведення онлайн-зустрічей має певні нюанси, в тому числі стабільність звуку, відео, інтернет-підключення – модератор повинен час від часу уточнювати ці моменти в учасників. Адже якщо кожен почне питати один одного, чи добре його чутно – бесіда перетвориться на хаос.

В обов’язки контролюючої особи може входити і таймінг спікерів, надання права відповіді та послідовність виникаючих питань. 

5. Висловлюйтесь чітко та прозоро

Проводячи онлайн-наради в ІТ, формулюйте свої думки так, щоб ваші колеги не додумували, чи є ваші слова пропозицією або ж вже призначеною задачею. “Усі моменти повинні проговорюватися структуровано та зрозуміло, – ділиться Chief People Management Officer, – якщо комусь з виконавців не зрозумілі задачі, необхідно ставити запитання і обговорювати це одразу ж. За необхідністю – використовуйте презентації, адже хтось може сприймати інформацію на слух, а хтось – лише візуально. Якщо є можливість, проводьте мітинг із включеними камерами – це допомагає правильно зрозуміти емоції учасників.”

6. Слухайте інших

Вміння слухати інших – запорука продуктивної наради. Якщо ви запросили своїх колег до бесіди, значить вам цікава їх думка, то ж дайте їм можливість її донести. Чітко проговорюйте тему зустрічі та плани і після цього – слухайте ідеї колег. Навіть якщо ви вже маєте в голові певні стратегії, дозвольте іншим членам команди висловитися. “Організатор зустрічі обов’язково повинен дати можливість договорити до кінця і тільки після цього ставити запитання”, – вважає Chief People Management Officer.

7. Підбивайте підсумки та фіксуйте домовленості

Іноді онлайн-наради в ІТ завершуються незрозумілими, достатньо туманними обіцянками. Після такої зустрічі члени команди не розуміють: чи з’явились нові задачі, хто відповідальний, які дедлайни. Для того, щоб уникнути подібних непорозумінь – фіксуйте домовленості. Head of Outbound Lead Conversion радить: “Важливо розподілити задачі між командою так, щоб кожен міг виконати завдання максимально якісно й ефективно та вкластися в поставлені терміни. Для цього слід математично прорахувати, що нам необхідно для досягнення певної мети та прорахувати кроки.”

“Для більшості обговорень важлива фіксація результатів (і щоб усі розуміли, що буде фіксація), – погоджується Chief Delivery Officer, – і як наслідок контроль/демонстрація виконання домовленостей. Тоді є розуміння, що команда зібралася не просто поговорити.”

Намагайтесь завершувати зустріч з позитивними емоціями, навіть якщо обговорювалось щось негативне, якщо ви хочете Senior- та Middle-спеціалісти продовжили роботу в гарному настрої. 

Якщо ви знаходитесь в пошуках роботи в ІТ – приєднуйтесь до команди Computools. Чекаємо на ваше резюме за адресою hr@computools.com і спробуємо підібрати для вас цікаву пропозицію.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →