8 речей за які слід вважати себе гарним співробітником в IT

У цій статті Computools розмірковує над тим, чому у фахівців зʼявляється невпевненість у собі та за які якості можна вважати себе гарним ІТ співробітником.

Чи буває у вас відчуття, коли здається, що ви не такий й цінний ІТ-фахівець? Ніби ви просто “вдаєте” професіонала поруч зі своїми розумними та компетентними колегами? 

Це може бути повʼязано з різними причинами. Можливо, ви давно не отримували позитивного зворотного зв’язку й тому не розумієте, наскільки добре виконуєте свою роботу.

Або порівнюєте себе з іншими — колегою, який швидко робить задачі й встигає допомагати іншим, або другом, що отримав підвищення. А може, ви самі до себе настільки вимогливі, що будь-яка помилка здається доказом вашої некомпетентності.

Що у цей час відбувається на психологічному рівні? Мозок активує негативні наративи — ми починаємо шукати підтвердження своїм страхам, замість того, щоб оцінювати ситуацію обʼєктивно.

Тому навіть якщо 90% ваших задач виконані добре, ви будете згадувати саме ті 10%, де щось пішло не так. 

Сумніви щодо власних професійних здобутків — досить поширена ситуація. Вони зʼявляються, як у стажерів, так і у більш досвідчених Middle- та Senior-фахівців. Ймовірно, їх мають навіть ті, кого ви вважаєте успішними й впевненими у собі. 

Ми часто недооцінюємо свої здібності, але це не робить нас поганими співробітниками.

У цій статті Computools буде розбирати 8 ознак, які допоможуть вам зрозуміти, що ви насправді гарний ІТ співробітник, навіть якщо вам так не здається.

Спойлер: ви, ймовірно, вже маєте більшість з них.

Люди запамʼятовують тих, хто їм допомагає, тож ваша уважність й доброта — обовʼязково повернеться до вас у майбутньому.

8 ознак, які доводять, що ви гарний співробітник в ІТ

Якщо хоча б 3-4 пункти з цього списку про вас, то ви маєте всі підстави вважати себе хорошим співробітником.

А якщо у вас є всі 8, а ви все одно незадоволені собою — можливо, ви сильно недооцінюєте себе.

1. Ви прагнете до розвитку, щоб покращувати свої результати

Галузь змінюється дуже швидко, нові вимоги в ІТ вакансіях зʼявляються все частіше. Розвиток — це не обовʼязково відвідування курсів.

Навіть якщо ви просто читаєте статті, шукаєте нові підходи для виконання задач або цікавитеся, як можна зробити щоденні робочі процеси більш ефективними — ви вже робите більше, ніж багато інших співробітників.

Постійне навчання та покращення власних навичок — це вже показник професіоналізму, адже найкращі фахівці не вважають себе експертами на 100%, а навпаки — завжди відкриті до нового. 

2. Ви берете відповідальність за роботу навіть тоді, коли вас не контролюють

Гарний ІТ співробітник не просто виконує завдання, а відповідально ставиться до результату. 

Є люди, які лише під тиском починають працювати якісно. Якщо ж ви доводите кожну задачу до кінця, навіть коли це ніхто не перевіряє — це показник професійної зрілості та розуміння, що ваша робота впливає на команду, продукт та кінцевий результат. 

Навіть якщо іноді здається, що ваша діяльність непомітна, насправді саме відповідальні фахівці стають надійною опорою команди.

Колеги та керівництво можуть не говорити про це щодня, але вони точно цінують вашу дисциплінованість і вміння працювати самостійно.

3. Ви допомагаєте іншим навіть якщо це не входить у ваші обовʼязки

У будь-якій компанії є співробітники, які роблять тільки те, що їм сказали, й не більше. А є ті, хто готовий витратити 5 хвилин, щоб пояснити щось новенькому колезі, допомогти або просто підказати, як варто зробити краще. 

Якщо ви ділитеся знаннями та підтримуєте команду у складних ситуаціях, ви робите більше, ніж просто свою роботу. І якщо цього не помічають зараз — це не означає, що ваша допомога марна.

Насправді такі ситуації мають довгостроковий ефект та формують репутацію надійного колеги. 

Люди запамʼятовують тих, хто їм допомагає, тож ваша уважність й доброта — обовʼязково повернеться до вас у майбутньому.

4. Ви не боїтеся ставити запитання навіть якщо відповіді здаються явними

Страх ставити запитання — одна з головних причин помилок у роботі в ІТ. 

Якщо ви запитуєте колегу про нюанси, уточнюєте технічні деталі, перепитуєте, коли щось не ясно — ви не “некомпетентний”, а ефективний співробітник, який знає, що краще витратити час на те, щоб все зрозуміти правильно, ніж витратити вдвічі більше часу на виправлення помилки. 

Іноді ваше уточнення може допомогти не лише вам, а й колегам, які теж не були впевнені, але соромилися поставити запитання.

У сильних командах цінується культура відкритого обговорення, тож такий підхід — це ознака, що ви підтримуєте цінності ІТ компанії

5. Ви не боїтеся нових викликів

Робочий процес рідко буває ідеальним, а складні ситуації трапляються будь з ким. Але саме те, як ви реагуєте на ці виклики, визначає ваш рівень професіоналізму. 

Якщо ви не уникаєте складних задач, не впадаєте у паніку, а намагаєтеся розібратися та знайти рішення — ви сміливо можете вважати себе хорошим фахівцем. Ви не дозволяєте труднощам зупиняти вас.

Навіть якщо щось не виходить з першого разу, ви пробуєте знову, шукаєте альтернативні шляхи та доводите справу до кінця. 

Гарний співробітник в ІТ не завжди знає відповідь, але він знає, як її відшукати. 

6. Ви вмієте слухати та чути інших людей 

Взаємодія з колегами, керівниками та клієнтами – неодмінна частина роботи в ІТ.

Якщо ви уважно ставитеся до того, що вам говорять, уточнюєте деталі та враховуєте думку інших – ви не просто хороший співробітник, а цінний член команди. 

Це означає, що з вами комфортно працювати. Вам довіряють та знають, що ви докладете необхідні зусилля, аби зрозуміти контекст та взяти до уваги усі важливі фактори.

7. Ви знаєте, як самостійно організувати свій робочий процес

Для роботи в ІТ важливі не лише hard skills, а й вміння керувати своїм часом та розподіляти завдання.

Гарний співробітник не буде чекати, доки йому скажуть, що робити. Він проявляє ініціативу, самостійно планує роботу та вміє ефективно розподіляти свої часові ресурси.

Якщо у вас хороша самоорганізація: ви працюєте автономно без зайвих нагадувань, правильно розставляєте пріоритети, одразу виконуєте складні завдання, але й не перенавантажуєте себе — ви можете вважати себе хорошим співробітником. 

8. Ви можете пояснювати складні речі простими словами

Вашими співрозмовниками не завжди бувають технічні фахівці, чи не так? Іноді ви пояснюєте складні процеси маркетологу, дизайнеру або навіть клієнту.

Якщо під час таких розмов ви не сиплете складними термінами, а адаптуєте свою мову під співрозмовника — це демонструє вашу досвідченість.

Справжня експертиза проявляється не у використанні фахової термінології, а у здатності зробити інформацію доступною для інших.

Сотні прочитаних книжок зі своєї спеціалізації не зроблять вас гарним співробітником в ІТ, адже енциклопедичні знання — це не основний показник, до якого варто прагнути.

Відповідальність, готовність навчатися та бажання виконувати свою роботу якісно — ось що дійсно має цінність.

Тож якщо раптом вам здається, що ви «не досить хороший» у своїй сфері, зупиніться та проаналізуйте свої якості. Ймовірно, ви набагато краще, ніж звикли про себе думати.

Якщо ви хочете працювати у компанії, де цінують кожного співробітника, доєднуйтеся до Computools.

Дивіться наші актуальні ІТ вакансії, або заповнюйте цю форму, щоб наші рекрутери переглянули резюме та змогли запропонувати відповідну позицію, яка відповідає вашим навичкам та карʼєрним прагненням.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →