Чи дійсно керівництво IT-компанії вас “недолюблює”?

Цікаво, як визначити негативне ставлення керівництва ІТ-компанії? У цій статті ми зібрали ознаки, які вказують на те, що ваші відносини з керівником дещо змінилися. Ділимося рекомендаціями, коли варто це виправляти та як це зробити.

Енергія, яка допомагає компаніям досягати успіхів – це не продуктивність чи наполегливість окремих працівників. Це – енергія людських взаємовідносин.

Симпатії та антипатії, дружба, довіра, страх та конкурентні протистояння – складові роботи у будь-якій компанії, про які, чомусь, не так часто говорять. 

Ситуація, коли керівництво недолюблює когось з працівників, точно траплялася у карʼєрі кожного. Ви могли бути її свідком, або навіть учасником.

Зазвичай, людина, яка відчуває негативне ставлення до себе, може почувати себе відчуженою, бачити зниження мотивації до роботи та втрачати довіру до усієї команди. 

Не обовʼязково дружити з кожним у колективі, проте, коли ви бачите упереджене ставлення, спілкування з робочих питань може даватися складно. 

Якщо ви опинилися у схожому становищі, вихід із нього є. І це не завжди звільнення та пошук інших вакансій в ІТ.

Існує кілька методів впоратися з подібними труднощами та зберегти свою професійну репутацію. 

У цій статті ми зібрали ознаки, які допоможуть зрозуміти, що ставлення до вас змінилося, та рекомендації, як налагодити спілкування з керівництвом.

Дайте відповідь на просте запитання: які вчинки вашого керівника змушують думати про те, що він погано до вас ставиться?

Чи дійсно керівництво ІТ-компанії негативно до вас ставиться?

Якщо вас супроводжують думки: “Мене недолюблюють на роботі”, перше, що треба зробити, поглянути на ситуацію з іншого боку.

Дайте відповідь на просте запитання: які вчинки вашого керівника змушують думати про те, що він погано до вас ставиться?

У деяких випадках відповіді можуть бути очевидними, проте, коли ці дії складно пояснити, доведеться заглибитися у ситуацію.

Подумайте:

• Як давно змінилося ставлення, чи було воно раптовим?

• Чи є нещодавні вчинки, якими ви не дуже пишаєтеся?

• Чи могло у команді трапитися щось, про що ви не знаєте?

• Поведінка керівника в ІТ-компанії є цілеспрямованою та принизливою?

Проблеми, що криються у перших трьох запитаннях, цілком ймовірно можна вирішити.

Якщо ж ви зіштовхнулися зі зневажливим та образливим ставленням або булінгом – це ознака нездорової атмосфери у компанії.

Подумайте, чи хочете ви бути її частиною? Памʼятайте, що кожна людина має право на повагу, почуття безпеки та комфорту у колективі. 

За якими ознаками можна виявити, що керівництво вас недолюблює?

Прояви негативного ставлення керівників здебільшого можна узагальнити у дві великі категорії: ігнорування та мікроменеджмент. Поговоримо про кожну окремо.

Коли керівник в ІТ-компанії вас ігнорує, це може проявлятися кількома способами, як-от:

Вас залишають осторонь від важливих подій. Зустрічі, на яких ваша присутність завжди була обовʼязковою, скасовуються або проводяться у незручний час для вас.

Якщо ж вас запрошують й ви намагаєтеся доносити думку керівнику, вона ігнорується. Рішення, що дотичні до вашої роботи, приймаються без вашої згоди.

Ви не маєте зворотного звʼязку щодо вашої роботи в ІТ-компанії. Ви не отримуєте ані критики, ані якісних коментарів.

Так, деякі керівники дійсно мають проблему з наданням відгуків своїм співробітникам. Проте тоді зворотний звʼязок відсутній для усіх, а не для окремих членів команди.

Вам не довіряють важливих задач/проєктів. Ви помічаєте, що коло ваших обовʼязків змінилося. Так, у вас є робота, проте вона стала не такою відповідальною, як раніше.

Спілкування ґрунтується лише на робочих моментах. Раніше ви обговорювали вихідні, фільми, плани на відпустку тощо та раптом це закінчилося й тепер ваші ініціативи до подібних розмов не зазнають успіху? Це також може свідчити про зміну у настрої керівника.

Якщо ці пункти вам знайомі, ймовірніше ви потрапили під ігнорування вашого керівництва ІТ-компанії. Як діяти у такій ситуації?

Для початку спробуйте зʼясувати причину. Ініціюйте особисту зустріч з керівником та попередньо підготуйтеся до неї. Подумайте, чи виправдане ставлення вашого керівника?

Можливо ви неналежним чином виконуєте свої обовʼязки, постійно пропускаєте дедлайни, припускаєтеся помилок, які гальмують роботу усієї команди?

Якщо ви потрапили у будь-яку з цих ситуацій, на цьому етапі важливо звернутися за допомогою, або – якщо ваша продуктивність повʼязана виключно з невмінням керувати власним часом – розібратися з тайм-менеджментом

У розмові важливо продемонструвати своє бажання проявляти ініціативність в ІТ-компанії.

Запитайте, що ви можете зробити, аби покращити ситуацію, яка склалася. Запропонуйте власний план дій.

Здебільшого, подібні діалоги адекватно сприймаються керівниками. Коли вони бачать, що співробітники усвідомлюють свої помилки та намагаються виправити, то завжди йдуть назустріч. 

Але існують винятки:

1. Ви вже були в аналогічній ситуації та давали схожі обіцянки й не виконували їх. Коли ви вчергове припускаєтеся непрофесіональної поведінки, довіра до вас поступово зменшується.

Слід попрацювати над собою. Проаналізуйте, що заважає вам якісно виконувати свою роботу в ІТ-компанії.

Можливо, вам не вистачає знань чи навичок у певній області, або ви почуваєте себе перенапруженим чи втомленим, що впливає на вашу продуктивність. Розгляньте можливі причини та подумайте, як їх вирішити.

2. Керівництво ІТ-компанії не зацікавлене у вашому розвитку. Коли ви шукаєте можливості для зростання, але не відчуваєте підтримки від команди, це дійсно може пригнічувати та розчаровувати.

Якщо відкритий діалог з керівником не мав успіху, ви можете придивитися до можливостей розвитку в інших відділах компанії.

За відсутності таких перспектив можливо варто розглянути пошук іншої роботи, де ваші амбіції будуть цінуватися більше.

Зворотний бік ігнорування – мікроменеджмент. 

Ви можете помічати, що отримуєте від керівника в ІТ-компанії таку увагу, якої не було раніше, як-от:

1. Запитання щодо прогресу вашої роботи. Ви постійно отримуєте повідомлення з вимогою відзвітувати, на якому етапі знаходиться поточна задача.

Це відбувається так часто, що фактично заважає вам виконувати власні обовʼязки.

2. Деструктивна критика. Ви отримуєте багато негативних відгуків, які стосуються не тільки вашої роботи, а й вас, як особистості.

Все, що ви робите – недостатньо якісно, професійно, продуктивно. Постійний пошук недоліків може призвести до ще більших помилок та посилення стресу на роботі в ІТ-компанії.

3. Керівник просить пояснювати будь-який вибір. Коли вас постійно просять обґрунтувати власний вибір, може зʼявлятися відчуття, що ви завжди приймаєте неправильні рішення.

Це може створювати умови, у яких вам необхідно буде захищатися та доводити свою думку. 

Мікроменеджмент також може бути показником перфекціонізму в роботі вашого керівника. Негативною стороною надмірного перфекціонізму є постійна критика та вимоги, як до себе, так і до інших колег. 

Якщо це нетипова поведінка керівника й ви розумієте, що ваші відносини можна покращити, спробуйте зрозуміти, що саме ви робите не так та вжити заходів, аби це змінити.

У разі виправлення помилок, які призвели до мікроменеджменту, ви побачите, що ставлення поступово буде змінюватися на краще.

Памʼятайте й про те, що чесні діалоги завжди краще самостійних роздумів. Особливо у складних, конфліктних ситуаціях, коли важко здогадатися про реальні причини поведінки іншої людини. Прояв ініціативи задля отримання зворотного звʼязку – ефективний шлях для розв’язання проблеми.

Якщо ви шукаєте компанію, яка підтримує ініціативи кожного працівника, не займається мікроменеджментом та створює здорову атмосферу у кожній команді, ми запрошуємо вас у Computools.

Заповніть цю форму, або дивіться актуальні вакансії в ІТ-компанії та відправляйте CV. 

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →