6 порад, як влитися у колектив на віддаленій роботі в ІТ

Розповідаємо про ефективні способи адаптації на віддаленій роботі в ІТ. Як правильно комунікувати з колегами аби започаткувати дружні відносини.

Упродовж довгого часу одним з головних аспектів вибору майбутнього роботодавця було географічне розташування офісу. Однак зараз локація вже не є вирішальним фактором.

На перше місце виходять інші критерії вибору: цікаві проєкти, професійний розвиток, спільні цінності. 

Завдяки можливостям дистанційного працевлаштування кандидати можуть переглядати сотні ІТ вакансій та обирати роботу, що по-справжньому їх захоплює. 

Віддалена робота має безліч переваг: це й гнучкий графік, й можливість більше подорожувати, й самостійне керування балансом між особистим життям та робочими обовʼязками

Проте відсутність можливості відвідувати офіс та бачитися з колегами може викликати відчуття самотності або ізольованості від колективу.

Результати одного з досліджень свідчать про те, що представники покоління Z, чий карʼєрний вік припав на розквіт remote — є найсамотнішим поколінням.

Домашній офіс може підвищити продуктивність, але він може обмежувати ваші можливості спілкування з колегами та нові знайомства. 

Тож, перший крок для адаптації у новому колективі — це взяти на себе зобовʼязання проявляти ініціативу.

Команда Computools зібрала корисні поради, які допоможуть вам знайти спільну мову з іншими членами команди.

Якщо ви бачите, що хтось не хоче йти на контакт та обговорювати ще щось окрім робочого проєкту — прийміть це з ввічливістю та запропонуйте спілкування іншому колезі.

Складнощі віддаленої роботи в ІТ: як налагодити комунікацію з колегами?

Відсутність особистих зустрічей та спонтанних розмов у коридорах часто ускладнює процес знайомства з колективом.

Наші рекомендації не тільки спростять процес адаптації в ІТ-компанії, а й допоможуть вам стати цінним членом команди.

1. ЗНАЙОМСТВО

Remote відрізняється від роботи в офісі ІТ-компанії тим, що у перший день ви не зможете підійти до кожного з колег, щоб привітатися та познайомитися.

Проте, ви можете завчасно підготувати вітальний лист й відправити його у загальний робочий чат після того, як вас представлять колективу.

Ви можете самі ініціювати спілкування з людьми у вашій команді, а потім перейти й до інших відділів. Бути новеньким у компанії — це офіційний дозвіл на знайомства.

Якщо ви не знаєте, з чого розпочати розмову, попросіть нового колегу розповісти вам більше про його роль або команду.

Ви також можете поцікавитися, що вам, як новому співробітнику, варто знати про роботу у компанії. Деякі працівники із радістю беруть участь в адаптації новачків, коли це не відбувається надто офіційно.

2. СПІЛКУЙТЕСЯ З КОЛЕГАМИ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Коли окрім робочих запитань ви починаєте обговорювати з колегами теми про хобі чи дозвілля — ви можете перевести спілкування у площину соцмереж. 

Це може бути складніше, якщо ви керівник, адже не всі підлеглі готові відкривати своє особисте життя та вважають за краще відокремлювати його від професійного. Поважайте їх бажання.

Подумайте про те, щоб спілкуватися з тими, хто більш публічний та відкритий до соціальної взаємодії.

Колега, який завжди ділиться своїми веломаршрутами чи рецептами смачних страв у Instagram або Facebook, оцінить вашу активність. Натомість у вас зʼявиться більше точок для дотику у діалогах.

3. ПРОЯВЛЯЙТЕСЯ НЕ ТІЛЬКИ, ЯК ГАРНИЙ ФАХІВЕЦЬ, АЛЕ І ЯК ЛЮДИНА

Вам не обовʼязково ділитися з колегами по роботі в ІТ особистими секретами, але варто намагатися вибудовувати комунікацію не тільки навколо професійних обовʼязків. 

Якщо усі діляться фотографіями домашніх тварин на каналі у Slack, відправте веселе фото свого улюбленця.

Коли хтось просить поради щодо подорожі у місце, яке вам добре знайоме, поділіться власними рекомендаціями.

Маєте рецепт найсмачнішого печива або стейка, напишіть його перед вихідними у кулінарному чаті. 

4. ПРИЄДНАЙТЕСЯ ДО ГРУПИ ЧИ КАНАЛУ ЗА ІНТЕРЕСАМИ

Коли ви працюєте в офісі, обговорення нових фільмів, книг, серіалів, ігор тощо виникає само собою.

Віддалена робота в ІТ не має таких переваг та потребує трохи більше зусиль для обʼєднання працівників у спільноти за інтересами. 

Придивіться, які “гуртки” вже створені, які заходи проводяться. Можливо, ви захочете доєднатися до футбольної команди або книжкового клубу. Можливо у компанії проводяться онлайн зустрічі для спільного малювання. 

Захоплення однаковим хобі дає можливість розпочати спілкування з малознайомими колегами, яке згодом може перерости у дружбу. 

5. ЗУСТРІЧАЙТЕСЯ ЗІ СВОЇМИ КОЛЕГАМИ У РЕАЛЬНОМУ ЖИТТІ, КОЛИ ТРАПЛЯЄТЬСЯ ТАКА МОЖЛИВІСТЬ

Навіть якщо ви не маєте змоги іноді відвідувати офіс, ви можете пообідати чи випити кави з колегами, що живуть разом з вами в одному місті. Онлайн зустрічі та мітинги не замінять особистого спілкування.

Працюєте над спільним проєктом? Ініціюйте офлайн-день у коворкінгу чи іншому зручному місці. Живе обговорення може не тільки сприяти новим ідеям, але й обʼєднувати людей, відкрити інші грані у спілкуванні.

Відвідуйте разом виставки чи концерти. Ці розваги створять для вас спільні враження, які ви зможете обговорювати ще тривалий час. 

6. ПІДТРИМУЙТЕ ВОЛОНТЕРСЬКИЙ РУХ У КОМПАНІЇ ЧИ СТВОРІТЬ СВІЙ НАПРЯМОК

Добрі справи — обʼєднують. Волонтерство — гарний спосіб приєднатися до спільноти небайдужих людей, згуртуватися навколо спільної цінної справи та робити цей світ кращим.

Подумайте над сферами, де ви можете бути корисним:

• Менторство над підлітками, що зацікавлені у роботі в ІТ-компаніях у майбутньому.

• Створення дозвілля у будинках для людей похилого віку.

• Волонтерство у притулках для тварин.

• Прибирання парку, пляжу чи лісу.

• Участь в організації культурних чи освітніх заходів для дітей-сиріт, людей з інвалідністю.

Це дає вам можливість не тільки покращувати життя інших людей, а й стане гарною нагодою для неформального спілкування з колегами по віддаленій роботі в ІТ, дозволить більше дізнатися один про одного поза межами професійних обовʼязків.

І НАОСТАНОК

Памʼятайте: не всі хочуть дружити. Те, що ви хочете влитися у колектив, не означає, що кожен ваш колега підтримає цю ініціативу. 

Декого дистанційна робота приваблює саме через меншу кількість спілкування з іншими людьми.

Під час обідньої перерви ці колеги обирають гратися з дітьми, вигулювати домашнього улюбленця, займатися спортом чи прогулюватися парком у навушниках. 

Якщо ви бачите, що хтось не хоче йти на контакт та обговорювати ще щось окрім робочого проєкту — прийміть це з ввічливістю та запропонуйте спілкування іншому колезі.

Remote та адаптація співробітників — є важливим аспектом корпоративної культури Computools, якому ми приділяємо багато уваги та намагаємося вдосконалювати цей процес, аби кожен новий працівник з першого дня роботи почував себе комфортно та впевнено. 

Якщо ви зараз шукаєте роботу, пропонуємо вам переглянути актуальні ІТ вакансії нашої компанії або одразу заповнити цю форму.

Фахівці з відділу рекрутингу звʼяжуться з вами найближчим часом для обговорення подальшої співпраці.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →