Що робить спеціаліст, який знаходиться в активному пошуку роботи в ІТ сфері? Зазвичай, відправляє резюме на посади, які його зацікавили, спілкується з рекрутерами та домовляється про інтерв’ю. Це більш відкриті до пропозицій кандидати, вони досліджують ринок та постійно моніторять нові вакансії, аби відгукнутися одними з перших.
Проте, знайти вакансію мрії ви можете не тільки активними діями, але й за допомогою інших процесів. І все, що вам потрібно – правильно їх налаштувати. Мова йде про пасивний пошук роботи в ІТ сфері та отримання пропозицій від компаній, які ви, можливо й не розглядали через певні причини.
Тож, що можна зробити, аби частіше з’являтися у “пошуковій стрічці” рекрутерів та розширити коло потенційно цікавих вакансій в ІТ?
Фахівці з найму Computools підготували для вас кілька рекомендацій.
Стратегія пасивного пошуку роботи в ІТ
1. Заповніть профіль LinkedIn
Ми впевнені, що ви точно знайомі з цим популярним ресурсом і, можливо, навіть маєте там сторінку. Але чи використовуєте ви усі можливості соціальної мережі, яка є однією з перших зупинок рекрутерів, що знаходяться у пошуку ІТ-спеціалістів?
Ось, кілька порад:
• Додавайте в опис якомога більше навичок та приділіть особливу увагу важливим для вашої позиції вмінням, технологіям, з якими ви працювали. Використовуйте популярні ключові запити та перевіряйте правильність їх написання. Якщо у вас є досвід роботи з певними проєктами, за можливості опишіть свою діяльність у них.
• Приєднуйтеся до професійних спільнот. Висловлюйте обґрунтовані думки, коментуйте публікації, діліться порадами, тобто позиціюйте себе, як експерта, створюйте власний бренд. Підписуйтеся на сторінки компаній, які вам цікаві та час від часу проявляйте там активність.
• Щоб продемонструвати вашу відкритість до пропозицій, скористайтеся функцією #OpenToWork.
• Не забувайте іноді публікувати власний контент: це можуть бути статті, відео, посилання, приклади вашої роботи в ІТ тощо. Живі сторінки цікавлять рекрутерів, адже там вони мають більше шансів на відповідь від кандидата.
• LinkedIn дозволяє підвантажувати резюме у профіль. Тож, ви можете скористатися цією можливістю і додати актуальне CV. Не забудьте вказати рівень знання англійської мови та при здобутті нових навичок, оновлювати їх і у резюме.
2. Створіть резюме та підтримуйте його актуальність
Чи готові ви одразу відправити резюме на запит представника компанії, який знайшов вас на LinkedIn та зацікавився вашими навичками й досвідом? Якщо ви в останню хвилину намагаєтеся скласти цікаве CV, є ймовірність щось забути або наплутати.
Як і профіль у LinkedIn, резюме необхідно постійно оновлювати: додавати інформацію про здобуті навички, професійні досягнення, новий досвід та актуальні контактні дані.
3. Підвищить свою активність в Інтернеті
Коли рекрутер має на меті знайти кандидатів, які знаходяться у пасивному пошуку роботи в ІТ, він виходить за межі традиційних сайтів як то Work.ua, Robota.ua, DOU тощо. Він може переглядати професійні форуми, шукати публікації з вашим авторством чи портфоліо.
Тож, якщо ви хочете продемонструвати свої експертні знання, скористайтеся цією можливістю та зробіть так, аби Google вас знав. Дизайнерам для цього можна використовувати майданчики Behance та Dribbble, розробникам – портал GitHub, а аналітики можуть висловлювати свою професійну думку у публікаціях на Medium.
Окремо хочемо сказати про Twitter, що, так само як і LinkedIn, може стати вашим помічником. Створіть обліковий запис, який не буде пов’язаний з особистим. Додайте свою професійну біографію та напишіть, хто ви й чим займаєтеся.
Почніть стежити за гігантами ІТ-сфери та зокрема за компаніями, в яких ви потенційно можете працювати. Ви можете використовувати цю соціальну мережу, аби бути в курсі останніх новин у галузі, публікувати свої думки та коментувати дописи цільових роботодавців. Twitter може стати корисною платформою для створення власного ім’я та знайомств з рекрутерами.
4. Підпишіться на розсилки вакансій
Не всі компанії одразу йдуть зі своїми новими відкритими вакансіями на портали з пошуку роботи. Багато з них публікують пропозиції на своїх сайтах, Facebook-сторінках та Telegram-каналах саме через те, що там вже сформована зацікавлена аудиторія.
Якщо вам імпонують певні роботодавці, підпишіться на їхні розсилки та дізнавайтеся про їх нові посади одразу.
Не можете виокремити компанії, а просто шукаєте роботу в ІТ? Зверніть увагу на загальні Telegram-канали, присвячені вакансіям у сфері інформаційних технологій.
5. Нетворкінг
Зустрічі з новими людьми, розширення ваших професійних зв’язків і відкритість до знайомств можуть надати вам можливості, про які ви навіть і не думали. Невимушене спілкування під час різноманітних заходів, тематичних зустрічей чи фахових семінарів – чудовий метод пасивного пошуку роботи в ІТ.
Ви не знаєте яких людей і з яких компаній ви можете там зустріти, і хто згодом подумає саме про вас, коли у команді з’явиться нова посада. Користуйтеся такими шансами та зав’язуйте доброзичливі відносини.
6. Професійна активність
Активність у різноманітних галузевих спільнотах – це ще один спосіб побудови власного бренду та підвищення впізнаваності. Ви можете бути лектором в онлайн-школі, або стати спікером на конференції чи ментором для студентів.
Коли ви активно та захоплено ділитеся власними знаннями, то підвищуєте цінність та бажання отримати такого співробітника у компанію.
Залежно від обраної стратегії, пасивний пошук роботи в ІТ може мати або миттєвий результат, або ж бути процесом, який працює на перспективу. Але кожен метод точно вартий уваги та не матиме негативних наслідків для вашої репутації, як спеціаліста.
Для тих, хто зараз шукає роботу в ІТ-компанії Computools має пропозицію: розкажіть про себе у цій формі, а ми підберемо цікаву вакансію та зв’яжемося з вами.