Human-centered design: як, коли та навіщо обирати цей дизайн-процес

Задовольніть потреби та очікування ваших клієнтів, а також розкрийте увесь потенціал їхнього продукту за допомогою human-centered design.

Якісний та вдалий UX/UI дизайн здатний зробити цифровий продукт зручним та візуально привабливим. У цій статті ми хочемо обговорити один достатньо цікавий дизайн-процес, а саме, концепцію human-centered design (HCD).

Багато хто використовує human-centered design, як чергову популярну термінологію, без повного розуміння його значення або того, чим він відрізняється від традиційних методів дизайну. 

В той час, як більшість розробників та дизайнерів стверджують, що враховують людський фактор у своїх творіннях, у диджиталізованому світі продовжують з’являтися програми та продукти, які нехтують потребами користувачів.

Пропонуємо разом розібратися у фундаментальних принципах human-centered design та дізнатися про реальні приклади його застосування, а також навчитися відрізняти HCD від методології Design Thinking.

HUMAN-CENTERED DESIGN: ЩО ЦЕ ТАКЕ?

Якщо сказати коротко, то human-centered design – це унікальний підхід до вирішення проблем, зосереджений на визначенні пріоритетних потреб користувача. ІТ-спеціалісти, які планують застосовувати цей метод у своїй роботі, мають глибоко зануритися у дослідження цільової аудиторії.

Необхідно зрозуміти реальні життєві виклики користувачів і запропонувати рішення, які позбавлять їх цих проблем. Завдяки human-centered design ви зможете створити зручний та легкий у користуванні продукт, який спростить життя користувачів.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?

За останні роки Product Design, як галузь, зазнала значних змін. Сьогодні вона охоплює всі аспекти розробки продукту: від дослідження ринку до фінального дизайну. Крім того, візуальний аспект продукту інтегрується в загальний процес проєктування та більше не розмежовує дизайн і розробку. У результаті, дизайн вже не є специфічним процесом, який розпочинається тільки після розробки продукту.

Human-centered design активно застосовується й у бізнес-рішеннях: допомагає бути більш клієнтоорієнтованими та підвищує якість надання послуг. На які ж фактори у роботі дизайнеру варто звертати увагу, аби створювати корисні продукти для людей?

Емпатія. Це одна з найважливіших навичок для дизайнера, хоч у вимогах до вакансій ІТ-компанії вказують її доволі рідко. Проте, саме вміння уявити себе на місці користувача та зрозуміти його поведінку і бажання – є новою необхідністю для розробки етичного дизайну. Вчіться знаходити та запроваджувати рішення зі щирою турботою про аудиторію.

Лояльність. Human-centered design має викликати у користувача відчуття, що його розуміють і у результаті, підвищувати його лояльність до продукту. Якщо ви зробите користувача частиною процесу, значущість продукту в його очах зросте.

Можливості. Застосування human-centered design дозволить вашим клієнтам постійно підтримувати зв’язок з користувачами, розуміти їхні потреби та вподобання. Це відкриває нові можливості для клієнтського бізнесу, як то створення нових продуктів, до яких вас можуть залучити, чи розширення ринку.

З ЯКИХ ЕТАПІВ СКЛАДАЄТЬСЯ HUMAN-CENTERED DESIGN?

1. Натхнення: Перший етап передбачає дослідження аудиторії. Робота дизайнера в цей період полягає у підтвердженні чи спростуванні гіпотези, яка вже має бути сформульована. Важливо слухати аудиторію, розуміти її філософію та спосіб життя, відпочинку, роботи тощо.

Цей етап є критично важливим, оскільки він дозволяє адаптувати продукт клієнта до поточних вимог ринку, а не покладатися лише на уявні потреби.

В процесі дослідження ви зможете:

• отримати від цільових користувачів інформацію про їх невирішені проблеми;

• скласти уявлення про функціонал, який буде потрібен;

• зрозуміти конкретні ситуації, в яких продукт буде приносити користь.

2. Ідея: Розробка концепції продукту, на основі отриманих від користувачів вимог. На цьому етапі доцільно проводити мозкові штурми з командою та генерувати якнайбільше нестандартних ідей. Обирайте доречні концепції та продовжуйте вдосконалювати їх до фінального затвердження.

Після узгодження з клієнтом ідеї програмного забезпечення, дизайнер створює прототипи для користувацького досвіду та дизайну інтерфейсу. Щоб визначити області для вдосконалення, слід провести тестування на реальній аудиторії: зібрати відгуки користувачів та проаналізувати їх.

3. Реалізація: Коли ви впевнилися, що ваша ідея має шанси на успіх, слід переходити до її реалізації. Це буде фазою розробки складного дизайну та виведення клієнтського продукту на ринок.

Постійна аналітика відгуків користувачів дозволяє отримувати дані про актуальність та попит продукту. 

HUMAN-CENTERED DESIGN НА РЕАЛЬНИХ ПРИКЛАДАХ

1. DUOLINGO

Впевнені, що ви хоч раз користувалися Duolingo! Нині це – найпопулярніший додаток для вивчення мов, який налічує понад 120 мільйонів користувачів. Застосунок став культовим завдяки чарівному персонажу сови, а також цікавим маркетинговим стратегіям.

Зараз Duolingo пропонує курси 19 мовами, що робить його незамінним інструментом для користувачів з усього світу.

Якщо ви мали досвід роботи з цим додатком, це ймовірніше ще один доказ, що Duolingo використовує принципи гейміфікації, які зацікавлюють аудиторію. Застосунок має простий і зрозумілий інтерфейс, який дозволяє просуватися далі лише після виконання завдання або проходження тесту.

Такий дизайн створює у користувачів відчуття досягнення цілей та мотивує їх продовжувати навчання. Це простий додаток, який розроблено з урахуванням людських потреб.

2. NETFLIX

Ви пам’ятаєте, як людям доводилося платити за кабельне телебачення, щоб дивитися телешоу чи фільми, допоки не з’явився Netflix? Тепер ми можемо користуватися великою бібліотекою шоу, фільмів, документальних фільмів і мультфільмів. Один з аспектів, що так приваблює користувачів до Netflix – це неперевершена легкість його використання.

Успіх Netflix пов’язаний із простим інтерфейсом користувача та алгоритмом персоналізованих рекомендацій. Розважальна стратегія компанії базується на задоволенні індивідуальних уподобань глядачів.

Це реалізується за допомогою рекомендацій, створених на основі алгоритмів, простого у використанні інтерфейсу і зручного користування на різних платформах, як то вебдодатки, мобільні застосунки та телевізійні програми.

3. UBER

Відколи з’явився Uber, наше життя та пересування містом змінилося. На відміну від інших сервісів, Uber пропонує відстеження місцеперебування водія та орієнтовного часу прибуття в режимі реального часу, завдяки чому пасажири завжди мають чітке уявлення про місцезнаходження таксі. Крім того, водії Uber не можуть відмовити клієнту у поїздці до бажаного пункту призначення, а ціноутворення є прозорим.

Завдяки цим функціям Uber запропонував безпроблемний спосіб пересування, на який покладаються багато людей. UX-дизайн у додатку Uber заснований на емпатії, яка допомагає вирішувати популярні проблеми пасажирів таксі. Ефективна підтримка, яка пропонує гнучке розв’язання проблем користувачів, дозволила Uber стати людино-орієнтованим продуктом.

ЧОМУ HUMAN-CENTERED DESIGN ЗНАДОБИТЬСЯ ВАШИМ КЛІЄНТАМ?

Успіх кожного бізнесу залежить не тільки від співробітників, але й від користувачів. Використання human-centered design дозволить вашому клієнту ефективно спілкуватися зі своєю аудиторією, зміцнювати свій бренд і підвищувати свою конкурентоспроможність.

Переваги від впровадження human-centered design у клієнтський бізнес оцінять усі зацікавлені сторони.

Отже, дизайн, орієнтований на людину, може:

• Збільшити продажі та прибуток вашим клієнтам. Якщо продукт чи послуга задовольняє вимоги користувачів, вони будуть більш зацікавлені у покупці чи інвестиції. Коефіцієнт конверсії можна збільшити навіть за допомогою редизайну програми!

• Підвищити конкурентоспроможність. Продукт, який відповідає потребам обирають частіше, ніж аналогічні продукти інших компаній.

• Забезпечити лояльність та гарну репутацію компанії чи бренду через позитивну взаємодію з користувачами.

• Допомогти отримати знання та генерувати ідеї, які можуть привести до розробки інноваційних продуктів або послуг.

• Зекономити час і гроші завдяки тестуванню з кінцевими користувачами, коли внесення змін все ще є рентабельним.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД COMPUTOOLS

1. Перш за все люди: Пам’ятайте, що основа human-centered design – це орієнтування на потреби користувача. Робота дизайнера – сприймати аудиторію продукту не як безіменних споживачів, а як людей з власними цілями та прагненнями.

2. Визначте проблему: Навчіться розрізняти типи нових проблем: фундаментальні та периферійні. Вирішення реальної проблеми є ключовим процесом, оскільки це задовольняє вимоги користувача. Якщо вам потрібна допомога у відповідній галузі, є сенс звернутися до фахівців, аби краще зрозуміти складне питання.

3. Систематизуйте все: У своїй роботі дизайнер має враховувати всі аспекти взаємодії користувачів з послугою або продуктом та забезпечити їм позитивний досвід. Важливо переконатися, що кожен крок розроблено з урахуванням вимог та уподобань цільової аудиторії.

Якісний UX-дизайн здатний збільшити прибуток вашого клієнта, а також підвищити лояльність та задоволеність споживачів його продукту.

4. Зворотний зв’язок має бути постійним: Відгуки користувачів допомагають дизайнерам вдосконалювати прототип. Ми рекомендуємо інтегрувати повторюваний зворотний зв’язок у процес проєктування.

Це дасть можливість оцінювати відгуки, вирішувати проблеми, які виникають з дизайном, створювати прототип та знову тестувати його.

ЯК БУДЕ РОЗВИВАТИСЯ ГАЛУЗЬ HUMAN-CENTERED DESIGN?

Пандемія COVID-19 та пов’язані з нею обмеження змусили підприємства швидко та радикально змінювати свою діяльність. Цей період став каталізатором для компаній, які прагнули пришвидшити свою цифрову трансформацію.

Більшість бізнесів адаптуються та вивчають нові й творчі шляхи задоволення потреб своєї аудиторії й ви, як дизайнер, можете продемонструвати свою експертність та допомогти у досягненні цілей. 

Робота в ІТ-компанії Computools – це можливість самовдосконалюватися в процесі створення цікавих проєктів, це спілкування з амбітними цілеспрямованими колегами та підтримка від них.

Якщо ви хочете приєднатися до нашої команди, обирайте одну з відкритих вакансій в ІТ-компанії, або ж надсилайте своє резюме на пошту: hr@computools.com та наші спеціалісти з відділу рекрутингу зв’яжуться з вами, щойно з’явиться цікава пропозиція.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →