Віддалена робота в ІТ має численні переваги, які зацікавлюють багатьох спеціалістів. Це й гнучкий графік, який дозволяє вміло балансувати між робочими обов’язками та особистим життям, й доступність до глобального ринку праці, й можливість створення власного затишного робочого середовища у будь-якому місці.
Проте, окрім переваг, деякі спеціалісти, зустрічаються й з викликами. Один з таких викликів – це невміння довго концентруватися на задачах. Результати дослідження Forbes свідчать про те, що багатьом віддаленим працівникам важко зосереджуватися за відсутності умовного нагляду керівництва за спиною. Особливо це складно для тих, хто обирав дистанційні вакансії в ІТ після тривалої роботи в офісі. А 69% опитаних респондентів вже відчувають вигорання від постійного online-спілкування.
У цій статті команда Computools розповість про фактори, які найчастіше заважають фахівцям працювати та поділиться рекомендаціями для вашої продуктивної роботи в ІТ.
Причини низької концентрації уваги на віддаленій роботі в ІТ-компанії
Концентрація уваги – це стан глибокого зосередження на певному об’єкті задля його розуміння, отримання інформації та її перетворення. Людині, яка вміє зосереджуватися, легше направити свою увагу та енергію на досягнення цілей. Ті, кому це складно вдається, або довго прокрастинують, або ж намагаються охопити кілька справ одночасно. І перше, і друге – не наближає вас до успіху.
Які ж існують найпоширеніші фактори втрати концентрації на роботі?
• Смартфони. Згадайте, скільки разів за день ви переглядаєте свій телефон, аби впевнитися, що не пропустили важливий дзвінок чи повідомлення.
• Фоновий шум. Сторонні звуки за вікном чи ремонт у сусідів, гучний телевізор, рідні, які готують каву на кухні – вашому облаштованому робочому просторі. Якщо ви не вмієте ігнорувати все це – втримати фокус буде доволі складно.
• Спілкування. Відсутність меж між роботою в ІТ та особистим життям призводить до невчасних дзвінків, візитів та розмов.
• Невпорядкованість планів. Велика кількість задач у голові, навіть, якщо усі вони стосуються вашої роботи, заважає концентрації на одній діяльності.
Якщо ви проаналізуєте ваш звичайний робочий день та згадаєте його до дрібниць, то, ймовірніше, помітите, що багато уваги приділяєте саме одній з цих категорій.
Глобальні причини браку концентрації на роботі
Знайти й усунути фактори, що зазначені вище, не складно, проте цього може бути недостатньо. Якщо ви й надалі не можете зосередитися на важливих задачах, слід шукати більш суттєву причину, як то:
1. Ведення малорухливого способу життя.
Брак фізичної активності може призводити до загального погіршення здоров’я. Знижується циркуляція крові, до організму поступає менше кисню, а далі – з’являється втома, напруга, поступово втрачається навичка концентрації.
2. Нестача сну.
Під час сну, особливо вночі, організм максимально інтенсивно відновлюється. Коли ви обираєте між сном, буденними справами чи переглядом серіалу, варто зупинятися на першому варіанті. Низький рівень концентрації на роботі означає, що вам бракує енергії, аби спрямувати силу волі на певну задачу й довести її до завершення. Тож, будь-який зовнішній фактор може змістити вашу увагу.
Якщо вам складно налагодити режим дня і вас турбує безсоння, це може бути першими симптомами стресу, незбалансованого харчування, проблем з фізичним чи психологічним здоров’ям.
3. Психологічна напруга.
Пригнічений стан практично не дозволяє сконцентруватися на роботі. Коли ваші думки не стосуються робочих моментів, ви виконуєте завдання повільніше, ніж зазвичай. Емоції безпосередньо впливають на настрій людини та її працездатність.
4. Відсутність цінності.
Коли вам нецікаво або незрозуміло, чому саме вам доручили певну роботу в ІТ-компанії, ви не маєте чіткої цілі, яка б змушувала впевнено рухатися далі. Саме тому, мозок легко відволікається. Нудьга та дратівливість, а також відчуття, що ви робите справу, яка не принесе жодної користі, також можуть заважати концентрації.
Як навчитися концентруватися на віддаленій роботі в ІТ?
1. Складайте завчасний план
Одна з основних причин, чому більшість спеціалістів швидко втрачають увагу – це відсутність переліку запланованих задач. Коли ви не фіксуєте, скільки справ вам потрібно встигнути за сьогодні, ви легко витрачаєте час на щось не надто важливе.
Визначення пріоритетів дозволяє вам планувати робочий день та боротися з пожирачами часу.
Тож, намагайтеся прибрати зі свого розкладу:
• задачі, які можна делегувати;
• чужі обов’язки;
• справи, які емоційно виснажують;
• завдання, які не допомагають у досягненні ваших цілей;
• шкідливі звички, від яких хочеться позбутися;
• розмірковування про справи, які поза вашим контролем.
2. Виконуйте одну справу за раз
Мало хто народжується з розвиненою навичкою багатозадачності, але багато людей потрапляють у цю пастку, маючи намір навчитися легко перемикатися між кількома справами. Замість очікуваної швидкості та продуктивності, вони отримують лише втому, втрачають зосередженість та, ймовірніше, роблять ще більше помилок.
Середньостатистичний працівник може витрачати до 28% свого тижневого робочого часу лише на перевірку електронної пошти. Якщо ви бачите, що ваш робочий день складається зі швидких, але не надто термінових запитань, можливо варто на певний час вмикати режим “не турбувати” у месенджерах та Google-календарі.
3. Експериментуйте з інструментами для продуктивної роботи в ІТ
Наприклад, слухайте музику. Результати досліджень говорять, що музика допомагає концентруватися й існують навіть спеціальні музичні підбірки для максимального зосередження, наприклад:
• музика для відеоігор спеціально створюється такою, аби гравці не відволікалися і фокусувалися на ігровому процесі;
• треки з темпом у діапазоні 50-80 ударів на хвилину переводять мозок у стан, що асоціюється з творчістю та навчанням.
Спробуйте навушники з активним шумопоглинанням для того, щоб блокувати сторонні звуки. Під’єднайте їх до ноутбука, а не до телефона, аби після перемикання треку не відкривати “на кілька секунд” Instagram чи Facebook.
Можна встановити програму, яка блокує сайти, що не стосуються роботи. Так, ви зможете обмежити доступ до вибраних ресурсів та не зможете передивлятися їх протягом робочого дня.
4. Дотримуйтеся встановленого робочого графіку
Віддалена робота в ІТ стирає кордони між особистим життям та професійними обов’язками. Фахівці, які працюють в офісі, мають чіткий обмежений у часі графік, на відміну від тих, у кого дім став офісом.
Вдома дуже легко розпочати робочий день як раніше, так і пізніше, але відсутність конкретного часу завершення може негативно впливати на вашу концентрацію. Якщо щодня ви починаєте працювати то о 8.00, то о 16.00, робите великі перерви та допрацьовуєте пізно вночі, ви втрачаєте відчуття часу.
Це може призвести до того, що ви будете думати про роботу 24/7 і тривалість справжнього якісного відпочинку зменшиться. Завжди пам’ятайте про work-life balance.
Нагадуємо, що компанія Computools відкрита до співпраці з Middle та Senior-фахівцями різних напрямків. Тож, якщо ви знаходитеся у пошуку роботи в ІТ, запрошуємо приєднатися до нашої команди. Заповнюйте форму для того, щоб наші спеціалісти з відділу рекрутингу могли зв’язатися з вами.