Як працювати в ІТ з людьми, які вас бісять?

Як поводити себе з людьми, які бісять? Розповідаємо, як працювати в ІТ зі складними колегами, не зосереджуватися на негативі та навчитися встановлювати особисті кордони.

Робота в ІТ базується на взаємодії з іншими людьми. Навіть якщо ви працюєте віддалено й ніколи не зустрічалися з членами команди, ви все одно час від часу комунікуєте один з одним.

За даними порталу FlexJobs, 84% людей працювали хоча б з одним токсичним колегою, тож, можливо у майбутньому вам доведеться спільно вирішувати робочі справи з людиною, яка вам не дуже подобається. Або ж це відбувається прямо зараз.

Конфлікти та непорозуміння можуть призвести до стресу на роботі, напруги у відносинах між колегами або між співробітником та керівником. Якщо ви знаєте, як спілкуватися з людьми, які бісять, то зможете створити безконфліктне здорове середовище та навіть отримати користь від цієї співпраці.

Команда Computools підготувала кілька порад та рекомендацій, які допоможуть вам знайти спільну мову зі складними колегами.

Чи варто працювати в ІТ з людьми, які не подобаються та як це робити?

Хороші відносини у колективі – важливий критерій, на який звертають увагу кандидати при пошуку вакансій в ІТ-компаніях. Дружня, доброзичлива команда здатна підвищити задоволеність від власної роботи, покращити продуктивність, сприяти успіху та досягненню цілей. 

Якщо ж через спілкування з окремими людьми у вас псується настрій, слід подумати над стратегіями покращення атмосфери на робочому місці.

Після того, як ви знайдете спосіб змінити чи прийняти поведінку колеги, вам буде легше утримувати концентрацію та виконувати задачі.

Памʼятайте: відчувати та діяти, зважаючи на власні почуття – це різні речі!

Коли вам не подобається щось чи хтось – це не проблема. Проблема виникає тоді, коли емоції перемагають і стають причиною образливого, грубого та непрофесійного ставлення до інших.

Ось кілька способів, які допоможуть зберігати спокій, вирішувати конфлікти або уникати їх:

Лишайтеся у дорослій позиції

Згадайте усе, що ви коли-небудь читали про емоційний інтелект. Кожна людина здатна свідомо обирати свою реакцію на будь-яку ситуацію. Проаналізуйте власну поведінку: що ви робите після неприємного спілкування з колегою?

Не варто обирати дитячу поведінку: емоційно захищатися, демонстративно ігнорувати або розмовляти з пасивною агресією. Замість цього оберіть стратегію, яка принесе користь обом сторонам конфлікту.

Мова йде про ввічливе уникання непродуктивних діалогів (які не стосуються роботи в ІТ-компанії), відкрите й послідовне пояснення власної позиції. Завчасне обговорення проблеми дозволяє запобігати виникненню конфліктів.

Якщо хтось не виправдовує ваших очікувань, чесно та відкрито говоріть про це, адже робота одного ІТ-спеціаліста не має сповільнювати діяльність іншого фахівця.

Наприклад, якщо ваш колега необʼєктивно оцінює час для реалізації проєкту й вимагає від вас швидкого виконання задач, не варто відмовлятися від співпраці з ним. Зробіть паузу та обміркуйте, як найкраще донести йому власну думку.

Ви можете спробувати обґрунтувати необхідність більшої кількості часу замість того, щоб постійно зривати дедлайни. Це покращить ваші стосунки у довгостроковій перспективі.

Не зосереджуйтеся на негативі

Коли ви очікуєте, що ваш колега запізниться за зустріч, невчасно виконає власні обовʼязки чи в черговий раз продемонструє некоректну поведінку, ви виявляєте упереджене ставлення. 

Не зосереджуйтеся на тому, хто і що робить, подумайте, чому вас це дратує. Постійні запізнення нервують вас, бо безпосередньо впливають на вашу роботу або ж ви вважаєте, що це прояв неповаги до інших? Чому прагнення іншої людини до карʼєрного зростання викликає у вас неприємні відчуття? Можливо тому, що ви не дозволяєте собі цілитися вище?

Обдумайте ваші тригери й ви зрозумієте: на що саме ви реагуєте й чому. Це допоможе вирішити: чи слід цю ситуацію обміркувати самостійно або ж пояснити іншій людині, що її діяльність впливає на вас. 

Якщо ж поведінка вашого колеги не порушує жодних правил на робочому місці, можливо, вам треба навчитися приймати ситуацію.

Ви навіть можете виявити, що ви єдина людина, яку це дратує. Тож, у цьому випадку варто спрямувати власну енергію та зусилля на щось більш корисне.

Спілкуйтеся з іншими колегами по роботі в ІТ-компанії

Зверніть увагу на інших членів команди. Якщо вам кожного дня потрібно працювати в ІТ-компанії поряд людиною, яка вам не подобається, приділяйте більше часу тим, хто вам імпонує.

У колективі точно є люди, з якими ви маєте спільні погляди на життя та дозвілля, поділяєте спільні цінності тощо.

До речі, для спеціалістів, які нещодавно перейшли у нову компанію, маємо матеріал з порадами, як швидко стати “своїм” у команді.

Встановлюйте особисті кордони

Якщо через особливості роботи ви кожен день маєте спілкуватися з людьми, які бісять й жодним чином не можете вплинути на це, ввічливе встановлення особистих кордонів може покращити ситуацію.

Про що йде мова? Це певні правила, якими ви керуєтеся для створення комфорту у власному робочому середовищі.

Вони не порушують права інших, проте допомагають дотримуватися балансу між роботою й особистим життям, а також лишатися щасливим та енергійним.

Ось кілька прикладів:

• вдягати навушники, коли не хочете спілкуватися з іншими;

• під час привітання потиснути руку, а не обійняти;

• пообідати на самоті;

• встановлювати для колег терміни користування вашими речами;

• не підтримувати негативні розмови;

• навчитися делегувати обовʼязки;

• виконувати задачі у робочі години;

• казати “Ні”;

• виставляти статус “Не турбувати” під час важливих справ.

Обдумайте ваші тригери й ви зрозумієте: на що саме ви реагуєте й чому. Це допоможе вирішити: чи слід цю ситуацію обміркувати самостійно або ж пояснити іншій людині, що її діяльність впливає на вас.

Конфлікти на роботі в ІТ: як керівнику працювати зі складними колегами

Деякі керівники обирають ігнорувати напругу у колективі: аби створити уявлення про гармонію та здорове робоче середовище. Проте, цей шлях може призвести до ескалації конфлікту.

Що ж робити коли через одного співробітника у команди знижується продуктивність та виникають негативні настрої?

1. Вислухайте співрозмовника

Перш ніж висловлювати критику, дайте спеціалісту можливість висловитися. Коли ви уважно вислухаєте колегу, може виявитися, що є ситуації, які знаходяться поза контролем працівника. 

Наприклад, ви бачите, що людина постійно розмовляє телефоном, що впливає не тільки на якість її роботи, а й на загальну атмосферу в open-space офісі.

Після діалогу ви отримуєте інформацію про хворобу близької людини й необхідність постійно бути на звʼязку. Звісно, що у цьому випадку доречно запропонувати спеціалісту відпустку чи можливість віддаленої роботи.

2. Дайте чіткий зворотний звʼязок

Надання зворотного звʼязку працівнику може допомогти йому покращити власну поведінку. Важливо, щоб ця розмова відбувалася 1 на 1 та була конструктивною.

У діалозі можна нагадати, які саме вчинки ускладнюють співпрацю з людиною та пропозиції щодо того, як це можна змінити.

Наприклад, якщо запізнення працівника заважають розпочинати наради вчасно – це впливає на загальну продуктивність команди.

Якщо це відбувається через затори на дорогах, можна запропонувати змістити робочий графік на годину раніше у дні проведення нарад.

3. Не порушуйте встановлені правила

Якщо у вас, наприклад, виникають неприємні ситуації з порушеннями дедлайнів, попередження мають отримувати усі, хто до цього причетний.

Коли ви висловлюєте догану одному спеціалісту, а іншим не кажете жодного слова, у колективі можуть виникнути думки, що ви потураєте власним правилам. 

Як керівник ви маєте чітко висловлювати свої очікування та спонукати до їх дотримання.

Працювати в ІТ – це працювати у команді. Саме тому кожному з нас важливо робити внесок у створення здорових відносин, які засновані на взаєморозумінні.

Намагайтеся змінювати своє ставлення до токсичних людей, якщо немає можливості їх уникати.

Нагадуємо, що компанія Computools розширюється й запрошує до співпраці фахівців різних напрямків.

Якщо ви шукаєте цікаві вакансії в ІТ, заповнюйте цю форму та очікуйте листа від наших рекрутерів.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →