Коли справа доходить до розширення команди, майже кожен роботодавець, ймовірно, має взірцевий образ свого кандидата. Та якщо ви запитаєте 10 різних рекрутерів про ідеальний набір професійних навичок в ІТ, ви отримаєте 10 несхожих одна на одну відповідей.
Окрім технологічних навичок, які, зрозуміло, будуть для кожної посади різними, портрет ідеального ІТ-співробітника формують певні якості, що базуються на цінностях й принципах компанії.
Наприклад, якщо компанія цінує командну роботу, роботодавець буде уявляти свого ідеального працівника активним екстравертом, який легко спілкується з людьми та домовляється будь про що.
А ті, хто одними з перших починають використовувати інноваційні інструменти, будуть шукати фахівця, який швидко заглиблюється у нові технології.
Ймовірно, ви не знайдете перелік цих вмінь в описі до кожної ІТ-вакансії, проте ви можете зрозуміти, чому саме надає значення обрана вами компанія, якщо переглянете її цінності.
Ідеальний ІТ-співробітник за версією Computools
Більшість hard skills можна здобути завдяки навчанню та професійному розвитку, але фахівець, який має тільки технологічне підґрунтя, не зможе стати взірцем без інших фундаментальних рис.
У цій статті ми вирішили порозмірковувати, якими навичками має володіти кандидат, чиї якості та бачення збігаються з принципами й цінностями ІТ компанії Computools:
1. Емпатія та повага
Фахівець, котрий поділяє цінності нашої компанії, має поважати інших людей, ставитися до них гідно та шанобливо. За жодних обставин він не поводиться зневажливо, бо розуміє, що взаємоповага зміцнює стосунки та сприяє ефективній співпраці.
Такий кандидат будує довгострокові відносини з колегами чи клієнтами завдяки взаємовигідним домовленостям та вмінню йти на компроміси. Це підвищує його надійність в очах інших та відкриває більше можливостей для карʼєрного зростання.
У компанії ми створюємо середовище, де кожен може вільно висловлювати свої думки чи ідеї та знати, що завжди знайде підтримку серед колег.
2. Здатність до командної роботи
Ідеальний ІТ-співробітник діє за принципом один за всіх та всі за одного. Він цінує взаємопідтримку колег, бере активну участь у командних обговореннях, оскільки впевнений, що лише в умовах колективної співпраці можна досягти справжнього успіху.
Доведено, що групи з трьох-пʼяти осіб працюють над задачами ефективніше, ніж окремі люди. Ми вважаємо, що спільна робота над проєктами покращує загальну якість продукту, допомагає генерувати свіжі ідеї, відкидати помилкові варіанти та знаходити правильні рішення.
Також нам важливо, щоб кожному члену нашої команди було комфортно працювати у таких умовах.
3. Вдячність
Ми з вдячністю ставимося до людей, що нас оточують і очікуємо, що наші працівники цінуватимуть можливості, котрі надаються їм компанією для реалізації амбіцій.
Фахівець має бути готовим ділитися своїми знаннями та досвідом, активно слухати колег та надавати допомогу, робити внесок у створення позитивної робочої атмосфери.
Вдячність може проявлятися шляхом менторства над стажерами компанії, активною участю у неформальних командних заходах, наданні конструктивного зворотного звʼязку як колегам, так і безпосередньому керівнику.
4. Відкритість та ясність
Ідеальний фахівець в ІТ вміє чітко та з повагою обговорювати всі проблеми та запитання. Він знає, як коректно доносити свою думку та намагається разом з командою доходити до консенсусу.
Ми прагнемо до того, щоб будь-які розбіжності у поглядах мали конструктивні мотиви.
Кожен співробітник компанії має вміти говорити ясно та повинен піклуватися про те, щоб співрозмовник його розумів. Чітке формулювання думок чи запитань дозволяє зменшити ризик виникнення плутанини серед інших членів команди.
Люди, які прагнуть дійти до суті запитання, перш ніж взятися за справу, мають більше шансів на досягнення успішних результатів. Завдяки ясності ви зменшуєте ймовірність, що вам знадобиться час для уточнення деталей чи виправлення помилок.
5. Проактивність та ініціативність
Портрет ідеального ІТ-співробітника не можна скласти без проактивності та ініціативності. Ініціативність проявляється у перевищенні стандартів та очікувань, щодо вашої діяльності.
Фахівця має цікавити покращення рутинних процесів, він завжди шукає шляхи для вдосконалення своєї роботи в ІТ компанії.
Проактивність дозволяє виявляти та усувати проблеми до того, як вони призведуть до серйозних наслідків.
6. Результативність та стратегічне мислення
Спеціаліст, котрий має ці навички — націлений на результат у будь-якій своїй діяльності, адже він задоволений посадою, на якій перебуває. Він вірний своєму слову, а завдяки завзятості вдало завершує усі свої задачі.
Цей фахівець має вміти мислити за концепцією від Я до А: спочатку визначати мету, а потім розробляти кроки для її досягнення. Такий підхід забезпечує глибоке розуміння процесів та дозволяє уникати поверхневих рішень.
Загалом, кандидати з розвинутим стратегічним мисленням, швидше схоплюють нову інформацію та адаптуються до змін.
7. Дисципліна
Якщо в ідеального ІТ-співробітника зʼявляється задача, він виконує її або одразу планує, коли зможе за неї взятися.
Не відкладає на сьогодні те, що можна зробити зараз. Він досконало володіє техніками керування часом та потребує менше контролю зі сторони керівника.
Доведено, що незапланована відсутність будь-якого спеціаліста знижує загальну продуктивність команди на 36%. Відповідальна людина не зникає з проєкту раптово, через невизначені “особисті обставини”.
Дисциплінований фахівець розуміє, що важливо постійно вдосконалювати свої навички, аби не стати командним тягарем, вміння та знання якого не відповідають посаді.
Постійні інвестиції у професійний розвиток не лише підвищують особисту цінність, а й сприяють успіху команди та компанії у цілому.
8. Вміння брати на себе ризики
Наш ідеальний працівник — чемпіон у застосуванні нових технологій. У своїй діяльності він завжди використовує інноваційні рішення, адже знає, що це запорука досягнення високих результатів.
Він має відчувати жагу до досліджень, а також брати участь у створенні нових технологій, попри можливі ризики чи невдачі.
З таким колегою інші члени команди почуваються ніби за камʼяною стіною. Він усвідомлює, що його результати — це причина його дій, тож бере відповідальність за свою діяльність. Якщо на його шляху зʼявляється проблема, він не займається виправданнями, а вирішує її.
9. Сумлінність
Якщо фахівець домовляється про щось, у нього є два варіанти: або виконати це, або передомовитися. У разі виникнення обставин, що заважають виконанню зобовʼязання, він завжди обирає прозорий та відкритий підхід.
Він не уникає відповідальності. Натомість спеціаліст готовий обговорити ситуацію з усіма залученими сторонами, щоб знайти оптимальне рішення.
Дотримання принципу 100% відповідальності є ключовим фактором його ефективної роботи в ІТ.
Нашій компанії важливо мати працівників, які не лише виконують свої обовʼязки, але й активно сприяють розвитку компанії.
Якщо ви відчуваєте, що ваші професійні принципи збігаються з цінностями Computools, дивіться наші актуальні ІТ вакансії та відправляйте резюме.
Ще одна можливість потрапити до нашої команди — це заповнити форму та очікувати на лист від нашого рекрутера, який розкаже детальніше про умови співпраці.