Як завоювати повагу в IT-компанії

Розповідаємо про якості, які допоможуть здобути довіру, визнання та повагу в ІТ-компанії. Аналізуємо поведінку, яка може відштовхувати колег та керівника й складати негативне враження про ІТ-спеціаліста.

Те, як до вас ставляться колеги, може впливати на ваш підхід до роботи в ІТ-компанії загалом. Якщо ви відчуваєте повагу від інших членів команди, вони з великою ймовірністю будуть з вами співпрацювати, допомагати у вирішенні певних запитань та підтримувати. 

Ви точно можете виокремити з колективу одного, а може й кількох співробітників, до яких дослухаються під час загальних нарад, питають їхню думку, а Junior-спеціалісти звертаються за професійною оцінкою та підказками. Може здаватися, що вони почувають себе, ніби риба у воді, й не мають страху ані перед чим. 

Завоювати повагу, особливо, якщо ви тільки-но відгукнулися на вакансію в ІТ-компанії та проходите зараз випробувальний термін, може бути складно, але не неможливо.

У цій статті ми дослідимо моделі поведінки, які допоможуть будь-якому спеціалісту перейти на шлях справжнього лідера, до якого буде дослухатися команда. Обговоримо, що точно не варто робити, якщо ви хочете завоювати повагу. 

Ці рекомендації допоможуть підвищити власний авторитет у колективі та сприятимуть можливому карʼєрному зростанню. 

Якості, які допоможуть спеціалісту завоювати повагу в ІТ-компанії

Один з найочевидніших способів здобути повагу — це добре виконувати свої обовʼязки й довести, що ви дотримуєтеся обіцянок. Будьте компетентні та надійні.

Ніхто не очікує від вас ідеальності, проте колеги чи керівник оцінять, якщо ви будете виявляти інтерес до процесів, з якими працюєте. Не обіцяйте щось, якщо ви не плануєте цього робити або ж вам властива забудькуватість. Це може підірвати довіру.

Ставтеся до кожного професійно та гідно, незалежно від його посади, гендеру чи віку. Проявляйте повагу, ввічливість та доброзичливість. Намагайтеся уникати пліток, не дозволяйте собі неадекватну критику та грубощі. Привітно сприймайте зворотний звʼязок та не забувайте просити вибачення, якщо цього потребує ситуація.

Проявляйте креативність та ініціативу. Коли ви розумієте, що треба робити — не очікуйте вказівок, дійте. Шукайте можливості для вдосконалення навичок та вивчення чогось нового. Не бійтеся ділитися ідеями та пропозиціями, якщо маєте рішення, котрі принесуть користь як команді, так і компанії. 

Ще один спосіб завоювати повагу — це співпрацювати з іншими та допомагати їм досягати успіху. Не варто змагатися з колегами чи порівнювати один одного.

Робота у команді — це співпраця та синергія. Пропонуйте свою допомогу тим, хто цього потребує. Ви побачите, як змінюється ставлення до людини, яка намагається завжди підтримувати інших.

Не нехтуйте скромністю, але будьте впевненим у собі. Балансуйте між самовпевненістю та страхом висловлювати свою думку. Для цього треба навчитися обʼєктивно визнавати свої сильні та слабкі сторони. Не бійтеся нових можливостей, спробуйте приборкати свою невпевненість.

Фахівець, який прагне вчитися в інших та визнає таланти колег, має вищі шанси на повагу в ІТ-компанії, ніж той, хто зарозуміло ставиться до інших. 

Завжди дійте порядно та чесно, дотримуйтеся стандартів та правил вашої професії. Не поступайтеся своїми принципами та цінностями, майте сміливість відстоювати те, у що вірите і що є правильним. 

Будьте собою. Діліться своїми захопленнями та інтересами. Не намагайтеся створити “портрет” ідеального працівника та удавати з себе когось, ким ви не є. Колеги одразу відчують нещирість. А це не той результат, до якого ви прагнете.

Якості, які не допоможуть здобути повагу на роботі в ІТ-компанії

Що ж саме може відштовхувати колег та керівника й складати негативне враження про ІТ-спеціаліста?

1. Прокрастинація

Відкладання буденних справ може здаватися не дуже шкідливою звичкою, проте для партнерських взаємовідносин з колегами чи клієнтами — вона може стати тихим убивцею довіри.

Ситуація, коли ви постійно відкладаєте виконання задач на останні хвилини, впливає не тільки на вас, а й надсилає невербальні сигнали про вашу ненадійність колективу. 

Ось кілька порад для тих, хто хоче її позбутися:

• плануйте задачі на конкретний час, щоб уникнути бажання відкладати справи на наступний день;

• розподіляйте справи за пріоритетом й виконуйте термінові одразу;

• якщо вам складно досягати цілей — діліться ними з колегами, так ви будете відчувати трохи більше відповідальності за те, що маєте зробити.

2. Надмірна дружність та відкритість

Не усі відчувають тонку межу між доброзичливістю та навʼязливістю. У гонитві за створенням дружньої робочої атмосфери деякі співробітники легко діляться дуже особистою інформацією. 

Ми не кажемо, що навколо свого особистого життя слід вибудувати високий мур, мова йде про встановлення балансу та доречних кордонів.

Якщо ви нещодавно у колективі й не розумієте, як правильно спілкуватися, спробуйте правило 80/20. 80% інформації мають стосуватися професійних робочих питань, 20% – особистих.

Звертайте увагу на невербальні сигнали колег в ІТ-компанії, щоб переконатися, що вони не почувають себе дискомфортно під час розмови.

3. Негативна налаштованість

Спілкування з негативно налаштованою людиною — виснажує. Якщо ви завжди зосереджуєтеся на недоліках, скаржитеся, розмовляєте лише про погане, ви псуєте настрій не тільки собі, а й тим, хто вас оточує. 

Замість того, щоб постійно обговорювати проблеми, оберіть інший сценарій: зберігайте оптимістичний настрій та обдумуйте потенційні рішення.

Визнавайте та відзначайте маленькі перемоги. Це не тільки покращить ваш досвід роботи, а й позитивно вплине на ставлення колег до вас. 

Цінуйте сильні сторони кожного члена команди, практикуйте активне слухання, визнавайте погляди та думки інших.

4. Непунктуальність 

У повсякденному житті пунктуальність можуть недооцінювати, проте це прояв поваги до інших людей та їх обовʼязків. Якщо ви постійно запізнюєтеся на роботу або на зустрічі, це навряд допоможе здобути повагу в ІТ-компанії.

Попереджайте про непередбачені обставини, що змушують вас затриматися. Це демонструє ваше серйозне ставлення до роботи. 

5. Неадекватне сприйняття критики

Адекватна критика — це зворотний звʼязок, уникнення якого може сповільнювати ваше професійне зростання. Але не всі фахівці можуть сприймати її легко.

Дехто може болюче реагувати на настанови з боку інших та замість прагнення до самовдосконалення відчувати фрустрацію та занепад сил.

В яких ситуаціях варто дослухатися до думки інших?

По-перше, людина, яка дає зворотний звʼязок, має бути компетентна у цьому питанні. 

По-друге, ви розумієте, що таким чином ваш колега хоче допомогти.

По-третє, вас критикують у формі, яка для вас прийнятна (без підвищеного голосу, образ тощо).

Памʼятайте, що критика не стосується вас, як особистості, зазвичай вона направлена виключно на виконання ваших професійних обовʼязків.

6. Брак поваги до інших

Золоте правило — стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе — працює усюди.

Якщо ви свідомо чи несвідомо не хочете поважати співробітників в ІТ-компанії, клієнтів, керівництво — це може серйозно вплинути на ставлення до вас.

Кожна людина заслуговує на повагу, здорове спілкування та позитивну робочу атмосферу. 

Цінуйте сильні сторони кожного члена команди, практикуйте активне слухання, визнавайте погляди та думки інших. 

Замість висновку

“Людина, якою вам судилося стати — це тільки та людина, якою ви самі вирішите стати”, – сказав американський філософ Ральф Волдо Емерсон.

Скористайтеся можливістю бути тим, ким ви хочете, та отримати повагу, на яку ви заслуговуєте.

Якщо ви, як і команда Computools, дотримуєтеся принципів поважного ставлення до інших, приєднуйтеся до нашої компанії.

Ми шукаємо Middle- та Senior-спеціалістів для різних напрямків діяльності.

На нашому сайті ви можете подивитися актуальні вакансії в ІТ-компанії, або одразу заповнити цю форму та очікувати повідомлення з відділу рекрутингу.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →