Майже кожен спеціаліст хоч раз чув від оточення поради щодо правильних стратегій і тактик пошуку роботи в ІТ. “Резюме треба відправляти на усі вакансії”, “На співбесіду до цієї компанії необхідно вдягнути класичний костюм”, “На цю посаду неможливо потрапити без знайомства” — ці та інші фрази можуть збити вас з правильного шляху, особливо, якщо ви певний час не цікавилися тенденціями ринку праці.
Пропонуємо обговорити разом із Computools, які міфи про пошук роботи існують сьогодні та чому не варто звертати на них увагу.
Хибні упередження про пошук роботи в ІТ
1. Треба робити ставку на кількість, а не на якість
Вам може здаватися, що розсилати резюме на сотні вакансій в ІТ — це дуже продуктивний метод, який швидко наблизить до бажаної цілі. Та насправді він, ймовірніше, призведе до поганого настрою та вигорання. Найкращий варіант — зосередитися на якості, а не на кількості. Визначтеся з вакансіями, які дійсно вам цікаві, та відправте на них відгуки у вигляді резюме та супроводжувального листа.
Трапляється, що кандидати з базовим досвідом або ж Junior-спеціалісти масово розсилають свої резюме, а після того, як з ними починають зв’язуватися рекрутери, не можуть згадати, що то за компанія. Це складає не дуже добре враження про вас.
2. Немає сенсу відправляти резюме, якщо у компанії відсутні відкриті вакансії
Якщо ви не знайшли вакансій обраної компанії на DOU.UA або ж Work.ua – це не означає, що найм призупинений. Можливо, рекрутери публікують оголошення на внутрішніх ресурсах: сайті, Telegram-каналі, Facebook та LinkedIn сторінках, і аудиторія там настільки активна, що вакансії одразу ж закриваються. Тож їх також варто передивлятися.
Не бійтеся проявляти ініціативу: контактуйте з рекрутерами через LinkedIn, зав’язуйте знайомство. Після того, як ваше резюме потрапить до бази компанії, ви станете одним з перших кандидатів на співбесіду, якщо ваші навички та кваліфікація будуть відповідати вимогам.
Маленька порада: перед тим, як почати особисте спілкування зі співробітниками, приділіть час та вивчіть сферу діяльності компанії, аби ваше звернення не було схоже на спам-розсилку.
3. Супровідні листи ніхто не читає
Цей міф виник, оскільки деякі кандидати вважали, що для отримання роботи в ІТ сфері достатньо лише відправити мотиваційного листа, проігнорувавши резюме. Але в цього механізму інший принцип дії. Резюме має бути айсбергом, а супровідний лист — верхівкою, що робить його помітним в океані інших відгуків.
Він може бути цікавим, детальним, відмінно розкривати комунікаційні навички ІТ-спеціаліста, окреслювати його сильні сторони, пояснювати тривалий часовий проміжок між кількома місцями роботи, та не замінить резюме.
Якщо ви вирішили писати супровідний лист, потурбуйтесь, щоб він був індивідуальним, а не шаблонним. Залежно від посади та компанії оберіть правильний тон звернення, аби скласти позитивне враження.
4. Потрапити на роботу в ІТ-компанію можна тільки якщо ви маєте там знайомих
Коло друзів та знайомих в обраній професійній сфері має свої переваги. Якщо ви, перш ніж відправляти резюме, хочете дізнатися про певні процеси та культуру компанії, людей, які там працюють, то такі зв’язки будуть корисними. Проте вважати, що знайомства підвищать ваші шанси на співбесіді — хибно.
Тисячі людей знаходяться у пошуку роботи в ІТ, то ж на інтерв’ю кандидатів оцінюють за професійними навичками та вміннями, а не за кількістю рукостискань у компанії.
5. Немає сенсу шукати роботу у святкові періоди
Багато спеціалістів саме так і думають, тож відкладають пошук роботи в ІТ і чекають ще близько тижня, наприклад, після новорічних свят. Проте рекрутинг не має сезонності, до того ж найм — це індивідуальний процес у кожній компанії. Необхідність у кваліфікованих фахівцях не зникає лише через появу святкового дня на календарі.
У той час, як певні відділи можуть зменшувати темп своєї роботи, рекрутери продовжують виконувати поставлені цілі. Якщо ви відправите своє резюме у цей період, то, ймовірніше, будете мати перевагу перед тими Senior та Middle-спеціалістами, які вирішили перечекати “святкові канікули”.
6. Кар’єрний пробіл у резюме створює перешкоди для кандидата
Перерва у професійній діяльності — це період часу між попереднім та наступним місцем роботи. Це може бути усвідомленим рішенням спеціаліста, який вирішив взяти паузу, або ж вимушеним (через звільнення, особисті обставини тощо). Для того, щоб цей проміжок часу не створював для вас проблем, треба бути готовим його пояснити, коли настане час інтерв’ю.
Бути чесним — це найкраща практика. Не треба занадто вдаватися у деталі, але й надання неправдивої інформації може зіграти не у вашу користь. Тут мова йде і про навмисне подовження тривалості роботи в ІТ-компанії. Звичайно, попереднім роботодавцям дзвонять не часто, проте виявлення цієї ситуації може знизити ваші шанси.
7. Резюме має бути коротким
Це ще один міф про пошук роботи, який міг би бути правдою за часів, коли зміна діяльності була негативним явищем і у суспільстві цінувалася стабільність. Проте зараз, коли спеціаліст може мати кар’єрне зростання та займати різні позиції навіть у межах однієї компанії, викласти всі місця роботи, професійні навички, обов’язки та досягнення на одній сторінці доволі складно.
Дотримуйтеся золотої середини: резюме має допомогти потрапити вам на співбесіду, а не дати роботу. У ньому має бути інформація, яка зацікавить роботодавця, висвітить цінність фахівця та сформує необхідність запросити його на інтерв’ю.
8. Чим більший досвід, тим легше отримати роботу
Досвід кандидата, як сукупність років та досвід, як сукупність навичок — це зовсім різні визначення. Претендент з 5-річним стажем за роки своєї роботи міг не виконувати й половини того, що робив інший кандидат із досвідом у 2 роки.
Ймовірніше, оцінювати будуть ваші практичні вміння, адже вони принесуть користі більше, ніж кількість років, що була проведена на потрібній посаді.
Якщо ви бачите, що повністю відповідаєте вимогам у вакансії, але маєте на кілька років менше досвіду, все одно відправляйте резюме. Не дозволяйте своїм сумнівам відібрати шанс на перспективну роботу.
Знаходитеся зараз в процесі пошуку роботи в ІТ та хочете працювати у команді амбітних фахівців, які створюють ефективні та цікаві продукти? Приєднуйтеся до Computools! Відправляйте резюме на hr@computools.com. Ми будемо раді співпрацювати з активними та зацікавленими Middle та Senior-спеціалістами й обов’язково зв’яжемося із вами, щойно підберемо відповідну пропозицію.