Розробка програмних рішень – достатньо складний процес, який потребує багато зусиль. Для його спрощення ІТ-компанії використовують різні методології управління проєктами, що складаються з низки правил, яких мають дотримуватися розробники від початку й до кінця.
В процесі створення ІТ-рішень для клієнтів, команда Computools використовує дві найпопулярніші методології – Agile та Waterfall, або за необхідності об’єднує їх у гібридну модель Agile-Waterfall. Хочемо поділитися власним досвідом та пропонуємо розглянути кожен з цих методів, дізнатися більше про можливості, які вони надають команді та цінності, які можуть отримати ваші клієнти.
WATERFALL
Waterfall – це трохи застаріла, на нашу думку, методологія розробки програмного забезпечення. Цей метод характеризується послідовністю та передбачає розробку програмного забезпечення у лінійному порядку. Фази проєкту, ніби водоспад, перетікають одна в одну, що ускладнює зміну обсягу робіт або функцій, після того, як розпочалася фаза розробки. Крім того, Waterfall передбачає документоцентричний підхід і вимагає чіткого дотримання функціональної специфікації, від якої розробники не можуть відхилятися.
Методологія досить рідко застосовується нашими ІТ-спеціалістами через її жорсткість: необхідно приймати важливі рішення щодо проєкту вже на етапі його ініціації та планування. Проте, небагато клієнтів мають повне уявлення, як повинен виглядати їх продукт. Якщо ви розумієте, що домовленості та плани будуть змінюватися у ході розробки, то Waterfall буде найменш вдалим методом.
AGILE
Agile – це надзвичайно популярна методологія управління проєктами, тому в багатьох вакансіях в ІТ ви можете побачити серед вимог розуміння життєвого циклу розробки та знання цієї методології. Вона застосовується для ІТ-рішень, які не мають чітко сформульованих вимог на ранніх стадіях, але процес розробки має відбуватися швидко.
Ось деякі важливі ідеї з Agile Manifesto – документу, який містить основні цінності й принципи гнучкої розробки:
• Завчасне та регулярне виконання поставлених задач з розробки, підтримує високий рівень задоволеності клієнта протягом усього процесу розробки.
• Зміни пріоритетів можуть відбуватися навіть на завершальних стадіях розробки.
• Між командою розробників та представниками бізнесу має бути налагоджена щільна співпраця. Таким чином, розробники зможуть швидко реагувати на вимоги клієнта та відповідно до них змінювати програмне забезпечення.
• Програмне забезпечення, що працює – це головний показник прогресу.
• Команда регулярно розмірковує над способами підвищення своєї ефективності та реалізує ці плани і корегує свою роботу.
Agile-метод складається з низки фреймворків, які здатні вирішити різні проблеми клієнта та зацікавлених сторін.
Які Agile-фреймворки використовуються у Computools?
1. Scrum
Розробку на основі Scrum краще обирати для інноваційних проєктів, які стрімко змінюються. Застосовуйте Scrum, якщо хочете забезпечити ефективне використання часу та бюджету клієнта. Це допоможе команді швидше та продуктивніше розробляти програмне забезпечення.
Основна ідея Scrum базується на тому, що робота в ІТ-компанії над проєктом проходить спринтами. Ці спринти мають однакову тривалість (зазвичай 2-4 тижні) і одну пріоритетну задачу. Завдяки такому методу, кожен завершений етап роботи буде нести для вашого клієнта певну бізнес-цінність.
Варто зауважити, що такий підхід добре працює для команд, які мають від 6 до 10 фахівців. Якщо ви займаєтеся продуктом, який потребує більшої кількості різних спеціалістів доцільніше вибрати SAFe (Scaled Agile Framework), щоб організувати роботу кількох команд одночасно. Наприклад, якщо ви отримали від клієнта запит на реалізацію масштабного ІТ-рішення, яке має автоматизувати усі відділи підприємства (бухгалтерський облік, управління товарними запасами, взаємодія з клієнтами та постачальниками), SAFe стане відмінним методом. Він дозволить ефективно керувати командами, які одночасно працюють над різними частинами одного проєкту.
2. Kanban
Kanban — ще один поширений фреймворк у групі Agile, який засновується на постійному удосконаленні програмного забезпечення. Його можна обирати, якщо від клієнта є запит на постійне та своєчасне оновлення програмного забезпечення. Project-менеджер керує процесом розробки на дошці Kanban, яка містить щоденні задачі та ліміти на їх виконання. Це дозволяє фахівцям не брати на себе більше обов’язків, ніж вони можуть виконати.
Застосування Kanban ефективне й для виявлення bottleneck та виконання пріоритетних завдань у найкоротші терміни. Ви можете використовувати Kanban, коли йдеться про проєкти на стадії підтримки або для розробки ІТ-рішення без жорстко визначеного терміну, але з високим пріоритетом постійної оптимізації.
3. Extreme programming (XP)
Extreme programming (XP) – ще одна гнучка методологія розробки програмного забезпечення, яка також іноді застосовується у Computools. Цей фреймворк передбачає часті та невеликі оновлення програмного забезпечення відповідно до потреб вашого клієнта. XP схожий своїми короткими циклами розробки на Scrum. За цей час (1-3 тижні) команда розробляє та випускає оновлення для програмного забезпечення.
Перевага XP полягає у тому, що ви можете відстежувати роботу команди і давати регулярні відгуки. Недоліком є висока швидкість розробки, тому цей метод більше орієнтований на написання коду, аніж на UX/UI. Не підходить для масштабних проєктів, оскільки команді може бракувати часу на супровідну документацію. У поєднанні зі Scrum чи Kanban підходить для швидкого запуску продукту.
Кожна з методологій управління проєктами має свої унікальні принципи для розробки рішень та цінності, на які варто орієнтуватися командам. Під час вибору методу для реалізації чергового проєкту, ми рекомендуємо звертати увагу на сферу діяльності клієнтського бізнесу, складність продукту та його пріоритети, організацію роботи всередині команди та ключові навички ІТ-фахівців.
Шукаєте вакансії в ІТ? Computools запрошує до співпраці кваліфікованих спеціалістів різних напрямків.
Відправляйте резюме на пошту: hr@computools.com і щойно з’явиться цікава пропозиція, ми зв’яжемося з вами.