З розвитком технологій стало ясно, що успішний продукт – це той, що робить життя легше та комфортніше. Отримати миттєвий доступ до онлайн-банкінгу, послуг кур’єрської доставки, бронювання чи планування будь-чого – тепер легко, достатньо відкрити застосунок на своєму смартфоні.
Проте створення потужного програмного забезпечення потребує ретельного планування та комплексного підходу, тож у цій статті ми хочемо детальніше розповісти вам про SDLC.
ЩО ТАКЕ SDLC?
SDLC (Software Development Life Cycle) перекладається як життєвий цикл програмного забезпечення.
Це покрокова інструкція до проєкту, яка допомагає команді зрозуміти, що насправді потрібно зробити на кожному етапі розробки та які дані для цього потрібно підготувати.
Для успішної реалізації будь-якого проєкту Computools має SDLC, плани та рекомендації, які складалися на основі досвіду наших ІТ-спеціалістів.
Ось приклад життєвого циклу програмного забезпечення, на який ви можете орієнтуватися в процесі розробки клієнтського продукту:
1. ІДЕЯ
На цьому етапі команда має дізнатися якнайбільше інформації про бізнес клієнта та його ідеї. Як це реалізувати?
• Ознайомитися з клієнтською документацією (якщо вона у наявності).
• Ретельно дослідити галузь, витрати певний час для знайомства з нею (особливо, якщо це вузька спеціалізація).
• Проводити зустрічі з зацікавленими сторонами зі сторони клієнта для обговорення основних вимог, висловлення пропозицій та генерації нових ідей.
Обов’язково отримайте відповіді на такі питання:
• Чия думка може вплинути на продукт (це можуть бути особи з боку клієнта, окремі відділи, наприклад маркетинг, національні чи міжнародні норми, закони та установи)?
• Які цілі переслідують ці люди, відділи чи установи?
• Для кого створюється продукт?
• Хто буде використовувати продукт?
• Чому продукт є цікавим та/або корисним для цих людей?
• Де вони живуть?
• Чи має бути врахований їх розпорядок дня?
• Чи має клієнт якісь ідеї щодо стратегії монетизації продукту?
Наприкінці цього етапу команда, ймовірніше, отримає інформацію про продукт і знайде спільну мову з клієнтом. Далі слід скласти уявлення про загальну ідею проєкту та цілі клієнта й створити Mind Map, дізнатися про конкурентів, зрозуміти ключові терміни й визначення.
2. ВИМОГИ
Це продовження початкового етапу. Стадія, під час якої бізнес-аналітики збирають конкретні вимоги до проєкту та готують необхідну для наступного кроку документацію.
Для цього використовують такі методи, як:
• інтерв’ю;
• проведення workshops;
• мозкові штурми;
• спостереження.
Наприкінці цього етапу розробляється специфікація вимог до програмного забезпечення (SRS), яка постійно переглядається командою та гарантує, що кожна зі сторін розуміє очікування від продукту, а сам продукт буде створено згідно з усіма зазначеними вимогами.
3. ДИЗАЙН
Цей крок ґрунтується на роботі, яка виконана на попередньому етапі. Solution Architect готує документацію, що стосується архітектури програмного забезпечення. Вона містить концепцію конкретного проєкту, а також технічні рішення та інтеграції, необхідні для його реалізації.
Саме в цей час також визначається стратегія тестування для наступних етапів.
В ідеалі, коли вся документація може бути перевірена зацікавленими сторонами з точки зору відповідності продукту та правових обмежень.
Наприкінці цього етапу початкова фаза життєвого циклу програмного забезпечення вважається завершеною, і проєкт готовий до розробки.
4. РОЗРОБКА
На цьому етапі розробники беруться за реалізацію проєкту згідно з підготовленою документацією. Швидкість та продуктивність цієї фази залежить від досвіду ІТ-фахівців та якісної деталізованої документації.
5. ТЕСТУВАННЯ
Зазвичай цей етап життєвого циклу програмного забезпечення йде одночасно з розробкою. Тестування забезпечує гарантію якості та впевненість, що проєкт реалізовано відповідно до вимог.
Якщо під час тестування виявляються помилки, команда знову повертається до розробки. Зазвичай, цей короткий цикл з двох кроків повторюється, доки усі проблеми не будуть усунені.
Цей етап складається з декількох видів тестувань:
• ручне тестування за критеріями прийнятності;
• регресійне;
• навантажувальне тестування;
• модульне (опціонально);
• інтеграційне (опціонально);
• автоматичне (опціонально).
6. ЗАПУСК
Це фінальна процедура, яка передбачає запуск вебсайту на сервері чи продукту на відповідних цифрових платформах. Після цього безпосередні користувачі можуть отримати до нього доступ.
7. ПІДТРИМКА
Іноді, після релізу продукту клієнт має необхідність у додатковій технічній підтримці, тому робота в ІТ-компанії над проєктом може продовжуватися і після його запуску, але вже не в таких великих масштабах.
Для полегшення проєктування, розробки та випуску продукту чи рішення можна використовувати різні методології життєвого циклу програмного забезпечення:
• Waterfall
• Ітеративна модель
• V-модель
• Спіральна модель
• Big Bang модель
Кожна з перерахованих вище моделей складається з певних етапів та процесів. Залежно від обраного методу може змінюватися й ефективність роботи вашої команди.
Правильний вибір моделі життєвого циклу програмного тестування і дотримання усіх вищезгаданих етапів збільшує продуктивність та підвищує шанси на успішний запуск продукту.
Хочете працювати в дружньому колективі серед професіоналів та разом створювати цікаві проєкти?
Дивіться відкриті вакансії в ІТ-компанії Computools, або відправляйте резюме на пошту: hr@computools.com.