15 принципів вебдизайну для бізнесу, які забезпечать потенційних клієнтів та конверсію 

Ця стаття описує 15 правил вебдизайну для бізнесу та пропонує корисну інформацію з розширення власної присутності в інтернеті, залучення потенційних клієнтів та збільшення кількості конверсій, з урахуванням потреб аудиторії.

Ще століття тому підприємства боролися за місце на перших шпальтах газет. У епоху цифровізації розпочалися змагання за перші місця у результатах пошуку Google.

Найкращий засіб для цього протистояння? Добре розроблений вебсайт, який задовольняє потреби аудиторії.

Але наявність сайту означає не тільки присутність в інтернеті: вебсайти надають підприємцям потужний інструмент для залучення потенційних клієнтів та збільшення продажів. 

Тенденції вебдизайну постійно змінюються завдяки дослідженням Mobile First Design, впливу кольорів і символів на сприйняття користувача, вивчення теорії поведінки користувача. 

Проте усіх їх обʼєднує прихильність до універсальних принципів дизайну та зосередженість на вдосконаленні користувацького досвіду.

Harvard Business School підкреслює потужність human-centered design у створенні ефективних та візуально привабливих вебсайтів. 

Це підтверджує важливість пріоритету користувача для отримання конкурентної переваги та розробки продуктів та послуг, які зацікавлюють аудиторію. 

Хоч для власників бізнесу пошук надійного фахівця, який надасть послуги з UI/UX-дизайну, має вирішальне значення, розуміння основ вебдизайну завжди буде корисним для ефективної співпраці та прийняття обґрунтованих рішень. 

У цій статті Computools розбирає 15 принципів вебдизайну, які відповідають довгостроковим бізнес-цілям й допомагають залучити потенційних клієнтів та підвищити конверсію. Вперед!

РОЗУМІННЯ ПРИНЦИПІВ ВЕБДИЗАЙНУ

Якщо говорити простими словами, вебдизайн – це творчий процес організації та відображення контенту на вебсайті, зручним та доступним для аудиторії способом.

Він поєднує в собі естетичні та практичні функції, визначає зовнішній вигляд вебсайту, зокрема, кольори, шрифти, візуальні елементи, користувацький інтерфейс та зручність при використанні.

Сьогодні створення вебсайту є неодмінною умовою для присутності в інтернеті. Розуміння принципів вебдизайну є необхідним, якщо ви хочете збільшити продажі через сайт, підвищити видимість в інтернеті та залучити більшу клієнтську базу до продукту.

Самостійне створення вебсайту не є простим завданням, Це потребує часу, енергії, ресурсів і професійної участі, адже саме сайт є представником бренду, що працює цілодобово й без вихідних.

15 ПРИНЦИПІВ ВЕБДИЗАЙНУ, ЯКІ ПОТРІБНО ЗНАТИ КОЖНОМУ БІЗНЕСУ

1. АКТУАЛЬНИЙ ТА ІНФОРМАТИВНИЙ КОНТЕНТ

Уявіть собі сайт, на якому лише зображення й відсутня будь-яка інформація – відвідувачі, ймовірно, не зможуть зрозуміти його призначення.

Успішний вебсайт завжди має містити інформативний та актуальний контент. 

Створення якісних описів, статей та публікацій – це найкраща маркетингова стратегія для залучення цільової аудиторії. 

Відповідний контент передає місію й бачення бізнесу, дозволяє підвищити маркетингову конверсію та рейтинг у пошуковій системі Google за допомогою правильних ключових слів.

При створенні вебсайту, поставте стратегію якісного контенту на перше місце.

2. ВІЗУАЛЬНА ІЄРАРХІЯ

Навіть за відсутності досвіду у графічному дизайні, ви все одно зможете відрізнити гарний дизайн вебсайту від поганого. Це тому, що всі люди несвідомо схиляються до певної універсальної візуальної естетики.

Візуальна ієрархія у дизайні – це спосіб розташування та представлення елементів у композиції. Це вирішальний аспект дизайну, який допомагає організувати вебсторінку та ефективно розмістити елементи на ній, щоб користувач міг їх зрозуміти.

Деякі ключові принципи, про які слід знати під час розробки вебсайту, це розмір, контраст, повторення, текстура, стиль, колір і вирівнювання.

3. АДАПТИВНИЙ ДИЗАЙН

Хоча ця думка може бути шаблонною, проте наявність мобільної версії вебсайту – це не вибір, а необхідність.

За даними Statista, через смартфони здійснюється більшість відвідувань сайтів електронної комерції у світі: а саме 74% трафіку за 2023 рік.

Вони також генерують 63% від усіх замовлень в інтернеті. Завдяки легкому доступу та покращеній взаємодії, орієнтовані на мобільні пристрої сайти стають більш привабливими для клієнтів.

Якщо ви хочете збільшити продажі в інтернеті, створіть вебсайт, який буде працювати на всіх пристроях.

Адаптивний дизайн зміцнює довіру потенційних клієнтів та демонструє можливість задоволення їхніх потреб навіть попри мінливі технології. 

4. ТИПОГРАФІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ

Типографічні елементи відіграють важливу роль у дизайні вебсайту, оскільки вони формують комунікативні аспекти.

Вибір правильної типографіки допомагає створити гарний, зручний для читання та ефективний вебсайт, що впливає на те, як користувачі сприймають і розуміють інформацію.

• Стилі шрифтів передають тон і забезпечують читабельність, завдяки чому користувачі можуть орієнтуватися у контенті та продуктах.

• Правильний інтервал робить текст привабливим і запобігає хаосу.

• Форматування, наприклад жирний шрифт та курсив, виділяє важливі моменти та візуально впорядковує текст.

Неправильний стиль або розмір шрифту може заплутати відвідувачів вебсайту, змусити їх втратити інтерес та пошукати інші варіанти. Це може збільшити показники відмов та привести їх до конкурентів. 

5. ВИБІР КОЛЬОРУ

Колір — це потужний інструмент у дизайні вебсайтів, який привертає увагу користувачів, сприяє конверсіям і транслює конкретні повідомлення.

Продуманий вибір кольору впливає на те, як користувачі інтерпретують контент, викликає емоційні реакції та спонукає до дії.

Щоб зрозуміти, як колір впливає на вашу продукцію, почніть із базової теорії кольору.

Наприклад, зелені тони добре підходять для органічних і екологічно чистих товарів, тоді як червоний символізує енергію та пристрасть.

Вдала кольорова схема має відображати емоції, які прагне передати бренд з огляду на цільову аудиторію.

Слідкуйте за трендовими кольорами, щоб ваш вебсайт виглядав сучасно. Починайте з одного основного кольору та використовуйте теорію кольору та гармонії для кращого вигляду.

6. ЧІТКІ ЗАКЛИКИ ДО ДІЇ

Кнопки із закликом до дії на вебсайті, (call-to-action, скорочено CTA) надають клієнтам чіткі підказки та можуть набувати різних форм, від банерів до візуальних елементів.

CTA допомагають спрямовувати клієнтів до бажаного наступного кроку на вебсторінці, як-от підписка або контакт.

CTA на вебсайтах відрізняються, можна налаштувати їх відповідно до своїх потреб й галузі.

Важливо переконатися, що CTA-кнопки та контактні форми є зрозумілими та дійсно стимулюють користувачів до дії.

Прості рекомендації для підвищення конверсії за допомогою дизайну:

• Зробіть CTA великим і читабельним, щоб його можна було легко натиснути

• Використовуйте яскраві кольори, що привертають увагу

• CTA повинні бути якомога коротшими

7. НЕГАТИВНИЙ ПРОСТІР АБО МІНУС-ПРОСТІР

Важливість порожнього простору, також відомого як негативний простір, часто ігнорується. Деякі розробники вебсайтів прагнуть заповнити кожне порожнє місце інформацією, але це хибний шлях.

Негативний простір важливий у дизайні вебсайту з багатьох причин.

Порожній простір допомагає зменшити когнітивне навантаження, завдяки чому відвідувачам легше сприймати інформацію на екрані. Він розподіляє контент на частини та спрощує його.

У разі правильного застосування він може трансформувати як дизайн, так і бізнес, який він представляє.

8. ЗАКОН ФІТТСА

При створенні вебдизайну необхідно дотримуватися різноманітних принципів, які визначені численними законами, зокрема ефективні структури, вибір кольорів та розміщення елементів.

Закон Фіттса з поміж них виділяється своєю орієнтацією на підвищення доступності для користувачів. Існує припущення, що збільшення розмірів важливих кнопок та посилань, їх розташування ближче одна до одної, спрощують користувацький досвід та мінімізують помилки. 

Дотримання закону Фіттса означає легку навігацію вебсайтом, що забезпечує більш плавну та зручну роботу.

9. ЧАС ЗАВАНТАЖЕННЯ САЙТУ

На думку Forbes, кожен сайт, який завантажується більше ніж 3 секунди, ризикує втратити до 40% потенційних клієнтів. Це особливо важливо для сектору e-commerce та онлайн-магазинів. 

Швидкість вебсайту також впливає на його рейтинг пошукової системи. Google враховує це у своєму алгоритмі та надає перевагу швидшим сайтам.

Деякі хороші стратегії покращення швидкості вебсайту охоплюють стиснення зображень, кешування браузера та мінімізацію запитів HTTP.

Крім того, можна подумати про оптимізацію коду та оновлення послуг хостингу, оскільки вони також сприяють швидкості завантаження сторінок сайту.

10. РОЗУМІННЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ

Сайт, який належить бізнесу, завжди має свою цільову аудиторію. Фахівці з маркетингу кажуть, що ефективні маркетингові стратегії ґрунтуються на розумінні клієнтів.

Щоб досягти високих показників конверсії, необхідно зосередитися на визначенні правильних груп людей під час розробки вебсайту.

Цільова аудиторія – це ті, кого ви прагнете охопити та перетворити на клієнтів. Коли ви її визначите, почніть планувати дизайн вебсайту.

Подумайте про бажання та очікування вашої аудиторії, щоб адаптувати сайт відповідно до її потреб.

11. ІНТУЇТИВНА НАВІГАЦІЯ САЙТОМ

Уявіть собі: відвідувач потрапляє на сайт і потопає в морі сторінок. Результат? Розчарування, поганий відгук і високий показник відмов.

Навігація – це те, як користувачі переміщаються по сайту та знаходять його різноманітні елементи. Мова йде про посилання, на які користувач тисне для доступу до різних сторінок чи розділів. 

Розуміння, як користуватися сайтом, допомагає відвідувачам швидко знаходити інформацію. 

Гарна навігація покращує пошукову оптимізацію, подовжує тривалість відвідування та збільшує кількість замовлень.

12. ЕЛЕМЕНТИ ДОВІРИ

Щоб здобути довіру та залучити потенційних клієнтів, дизайнери інтегрують знайомі користувачам елементи, які формують загальне враження відвідувачів.

Такі елементи, як розміщення логотипа, пошукова панель, посилання у футері (блок, розташований у нижній частині сайту), контактна інформація – відомі та викликають у користувача відчуття безпеки та надійності. 

Не менш важливим для зміцнення довіри є прозорий опис продукту чи послуги.

Замість того, щоб скеровувати відвідувачів складним лабіринтом сторінок, чітко покажіть цінність бізнесу.

13. ВІДГУКИ КЛІЄНТІВ ТА ЛІДЕРІВ ДУМОК

Відгуки клієнтів та лідерів думок можуть бути соціальним доказом і підвищувати шанси на те, що відвідувачі стануть клієнтами.

Подумайте про те, як ви перевіряєте відгуки на Airbnb чи Amazon, перш ніж приймати рішення – так само це відбувається і з потенційними клієнтами.

Коли на сайті зʼявляються позитивні відгуки, це підвищує довіру та спонукає відвідувачів до дії, наприклад, придбати щось чи скористатися пропозицією. 

Справжні відгуки від реальних людей можуть збільшити продажі на сайті та покращити сприйняття бренду.

14. ЯКІСНІ ЗОБРАЖЕННЯ

Щоб залучити більше відвідувачів на вебсайт, використовуйте високоякісні та різноманітні візуальні матеріали, як-от фотографії, відео, GIF-файли, діаграми та схеми.

Ці елементи мають дві важливі мети: по-перше, вони створюють проміжки між абзацами, що робить контент візуально привабливим та легшим для читання; по-друге, вони містять додаткову інформацію для кращого розуміння тексту.

Чудовим рішенням буде створення власних візуальних елементів, оскільки вони виглядають автентично та відповідають принципам і цінностям бренду більше, ніж будь-які стандартні зображення.

Якщо створення власного візуала наразі неможливе, використовуйте стокові зображення високої роздільної здатності.

15. ПРОСТОТА ТА ПОСЛІДОВНИЙ БРЕНДИНГ

Послідовність вкрай важлива для гарної взаємодії з користувачем. У процесі розробки вебсайту дотримуйтеся логіки, як у дизайні, так і у контенті.

Візуальні елементи, зокрема колір, посилання та шрифт, повинні залишатися однаковими для всіх сторінок. Клієнти помічають ці деталі та ознайомлюються з сайтом.

Послідовність навіть у дрібних деталях допомагає створити стійкіше сприйняття бренду. Будьте послідовні, але не ускладнюйте вебсайт.

Пам’ятайте про універсальне правило дизайну: KISS, що означає Keep It Simple Stupid або, більш ввічливий варіант, Keep It Short and Simple.

ПРИНЦИПИ ВЕБДИЗАЙНУ У РІЗНИХ ГАЛУЗЯХ  БІЗНЕСУ

Різні бізнеси мають різні потреби в вебсайтах залежно від цільової аудиторії. Технологічні компанії зосереджені на підлітках і молоді, тоді як аптеки обслуговують людей старшого віку.

Щоб виділятися, важливо знайти команду, яка має досвід UI/UX-дизайну саме у вашій галузі. Співпраця з фахівцями забезпечує надійні рішення для розвитку бізнесу.

Пропонуємо розглянути три вебсайти з різних сфер і обговорити, що робить їх успішними та привабливими для клієнтів.

1. E-COMMERCE

Amazon

Вебсайт Amazon вирізняється зручним інтерфейсом, ефективним пошуком й персоналізованими рекомендаціями.

Платформа містить чіткі та прості описи продуктів, надає відгуки клієнтів, щоб зміцнити довіру.

Замовлення в один клік спрощує транзакції, а членство пропонує додаткові переваги. Сайт має адаптивний дизайн, який працює на різних пристроях.

Сайт досягнув успіху завдяки орієнтації на користувача, зручності та технологічному прогресу, який встановлює стандарти для роздрібної торгівлі в інтернеті.

2. TECHNOLOGY

Apple

Компанія Apple, відома своїми сучасними мобільними телефонами, звісно демонструє дуже зручну мобільну версію вебсайту.

Продукція Apple, що характеризується класичним та мінімалістичним дизайном, є революційною інновацією свого часу.

Такий висновок ми можемо зробити й щодо сайту компанії. Завдяки простому та орієнтованому на продукт дизайну вебсайт Apple вирізняється на ринку.

Apple обирає дизайн, який надає пріоритет ефекту візуальних зображень продукту: що захоплюють увагу користувача, а не переповнює сайт вичерпними деталями та інформацією.

3. FASHION 

Lacoste 

Вже з перших секунд завантаження сайту Lacoste відвідувачів захоплюють зображення, які демонструють популярні пропозиції одягу бренду.

Коли користувачі гортають сторінку донизу, то бачать розроблені у фірмовому стилі елементи бренду та посилання з переконливими СТА для підтримки взаємодії з аудиторією. 

Показово, що сайт виходить за межі формування шляху користувача лише сторінками з продукцією. Він допомагає дізнатися про контент у розділі “Про нас” та інші ретельно підібрані матеріали для підсилення наміру зробити замовлення.

З технічної точки зору платформа також забезпечує зручність перегляду та адаптований для мобільних пристроїв дизайн.

ВИСНОВОК

Самостійне створення вебсайту не є простим завданням, Це потребує часу, енергії, ресурсів і професійної участі, адже саме сайт є представником бренду, що працює цілодобово й без вихідних.

Для власника бренду інвестиції у високоякісні послуги з веброзробки мають важливе значення для збільшення трафіку та підвищення конверсії. 

Принципи, про які ми розповіли у цій статті, використовуються і в роботі Computools. Якщо ви дизайнер та вам близький такий підхід – заповніть цю форму та отримайте можливість стати частиною нашої команди.

Звʼяжіться з нами, якщо вам також цікаво, які вакансії в ІТ наразі пропонує наша компанія. Приєднуйтеся до нашого колективу, щоб створювати якісні рішення для цікавих проєктів.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →