Ніхто з нас не ідеальний, в тому числі і Senior-спеціалісти. Фахівці з багатим досвідом роботи на різних проектах також роблять помилки, які іноді призводять і до звільнення в ІТ. Звичайно, причин для розірвання відносин між роботодавцем і працівником може бути сотня, так само як і знаходиться сотня причин продовжувати співпрацю. Але деяких основних принципів вкрай важливо дотримуватись, працюючи у сфері інформаційних технологій. Подібно до того, як продавця чи офіціанта можуть звільнити за вчинення бійки з клієнтом чи крадіжку на робочому місці, ІТ-спеціалісти також можуть втратити роботу через певні помилки.
Фактори, які можуть призвести до звільнення в ІТ компанії
1. Порушення дедлайнів
Недотримання термінів виконання задач, мабуть, одна з найпоширеніших проблем в ІТ. Крім того, що швидкий квапливий темп роботи може впливати на якість результату, “завалення дедлайнів” може мати і більш серйозні наслідки для усієї компанії. Перш за все, з кожною критично простроченою задачею, керівництво втрачає віру в спроможність Senior-спеціаліста добре виконувати свої обов’язки. По-друге: якщо від вашої роботи залежить сфера відповідальності колег, то зрив термінів напряму впливає на атмосферу в колективі. І по-третє: якщо ви постійно завершуєте задачі із запізненням, це може призвести до фінансових втрат компанії через затримку проекту.
Частіше за все, керівники і команда лояльно ставляться до перенесення термінів розв’язання задач через життєві та особисті обставини. Щобільше, вони пропонують допомогу працівнику, який застряг на одному місці та намагаються створити такі умови, аби це не повторювалось знову. Проте іноді, які б ресурси не були доступні фахівцю для поліпшення своєї роботи в ІТ компанії, він все одно продовжує зривати терміни. І саме для збереження іншої частини команди таких спеціалістів звільняють.
2. Нарцисизм, нездатність працювати у команді
Більшість проектів потребує спільної роботи та взаємодії між відділами, проте варто ставитись з повагою до всіх думок і не вважати, що тільки ваше бачення готового продукту є вірним. Ті, хто не можуть працювати в команді через думки “Я краще за всіх” та зверхнє ставлення до інших колег – приречені на звільнення в ІТ компанії, не зважаючи від рівня свого професіоналізму. Як Junior, так і Middle-спеціалістам варто запам’ятати, що деструктивні суперечки з іншими членами команди та навмисне саботування проектів через те, що ви не можете знайти з кимось спільну мову – прямий шлях до втрати роботи.
Звичайно, ми не говоримо про працівників з погано розвиненими комунікативними навиками, тих, для кого складність спілкування з іншими – це психологічна риса особистості. Завдяки успішному менеджменту, взаємодія з такими людьми значно простіша, аніж з самозакоханими егоїстами.
3. Прояви будь-якої дискримінації
Приниження колег за статтю, віком, расою чи національністю – неприйнятна. І це ще одна причина, за що можуть звільнити в ІТ навіть Senior-спеціаліста. Порядні компанії в жодному разі не будуть терпіти такої поведінки, яким би професіоналом не був працівник. Дотримання загальнолюдських моральних цінностей має бути першочерговим принципом у кожної сформованої особистості.
4. Відставання від сучасних технологій та відсутність бажання розвиватись
Ще одна помилка в ІТ – це перестати вчитися. Сфера інформаційних технологій розвивається неймовірно швидко, і щоб залишатись “на хвилі”, кваліфікований фахівець повинен постійно займатись самоосвітою. Добре, якщо ви маєте сильну базу, але її недостатньо. Розробники, наприклад, постійно вдосконалюють свої вміння, вивчаючи нові бібліотеки та фреймворки. Адже кожний новий проект – це виклик, з яким ви, заперечуючи важливість навчання, одного разу можете не впоратися.
5. Невдалі спроби редагування коду
Junior-спеціаліст, влаштовуючись на роботу в ІТ компанію повинен розуміти, що певний час буде отримувати зворотний зв’язок від старших колег з приводу рев’ю коду. Частіше за все, це будуть поради, як краще писати ту чи іншу частину коду наступного разу.
Більш серйозні помилки, наприклад проблеми з архітектурою, безпекою збереження даних тощо, необхідно буде виправляти одразу ж. Співробітник, який не вчиться на своїх промахах і пише поганий код раз у раз – є великою проблемою для компанії, адже її витрати будуть зростати в той час, як проект буде стояти на місці.
6. Постійні плітки та чутки про колег, керівництво чи клієнтів
Така поведінка – достатньо швидкий спосіб отримати повідомлення про звільнення в ІТ компанії. Окрім того, що це характеризує людину, як не надійну особистість, якій далеко від звання професіонала своєї справи, це ще й підриває атмосферу в середині колективу. Якщо ви маєте, що сказати своєму колезі або керівнику, поговоріть із ним особисто і ніколи не обговорюйте його поза очі.
7. Порушення політики компанії та умисне заподіяння шкоди
Практично в кожній компанії робота починається з підписання NDA (договору про нерозголошення), в якому описуються усі нюанси співпраці. Якщо Middle-спеціаліст чи будь-який інший фахівець умисно і неодноразово порушує умови цього документу – це є прямою передумовою до звільнення в ІТ компанії. Все, що стосується безпеки компанії, збереження особистих даних працівників та клієнтів, а також інтелектуальної власності – суворо охороняється, адже витік будь-якої важливої інформації може нанести непомірної фінансової шкоди.
Замість висновку
Ми раді, що в Computools не було жодного випадку звільнення через ці причини. Адже наша команда складається зі свідомих, зрілих та дружніх спеціалістів. І якщо ви хочете стати частиною команди, якій не байдужі загальнолюдські цінності та відповідальність перед оточуючими, відправляйте резюме на почту: hr@computools.com