Більше не хочу до вас: як правильно скасувати співбесіду в ІТ

Відділ рекрутингу компанії Computools розповідає про причини, через які можливо скасувати співбесіду в ІТ. Ділимося рекомендаціями та шаблонами повідомлень, щоб зробити це ввічливо.

Коли ви розпочинаєте пошук роботи в ІТ і розсилаєте свої резюме або спілкуєтеся з рекрутерами, то, звичайно, шукаєте компанію, яка б відповідала вашим цінностям. Проте, не усі роботодавці, що будуть зустрічатися на вашому шляху, зможуть задовольнити ваші потреби.

Насамперед пам’ятайте, що відмова — це нормально. Рекрутинг не може бути одностороннім процесом: компанії шукають кандидатів, а фахівці — роботодавців. Обидві сторони придивляються та мають певні вимоги стосовно один одного.

Думка про те, що ви не бачите себе у цьому колективі може виникнути на будь-якому етапі найму. Можливо, ви знайшли вакансію в ІТ-компанії, яка зацікавила вас більше, або ж зрозуміли, що вам не підходить корпоративна культура.

Якими ще причинами можна аргументувати відмову? Розгляньмо це питання детальніше.

Чому ви можете відмовитися від співбесіди в ІТ?

1. Ви прийняли пропозицію від іншої компанії.

Відповідно до звіту американського кар’єрного порталу Zippia за 2023 рік, у середньому на одну відкриту вакансію претендує 118 кандидатів. Для того, щоб серед усіх резюме обрати претендентів для співбесіди, необхідний час.

Рекрутери обробляють заявки з різною швидкістю, тож ситуація, коли один роботодавець відповідає вам через 4 дні, а інший через 8 днів — реальна. Цілком нормально пройти інтерв’ю й прийняти пропозицію роботи в одній компанії, поки в іншій — лише починають читати ваше резюме.

2. Ви не були зацікавлені у цій посаді з самого початку.

Якщо ви вимушені екстрено шукати нову роботу, то, ймовірніше, відправляєте свої CV на багато вакансій, не кожна з яких на 100% відповідає вашим вимогам.

Створіть для себе певний рейтинг роботодавців: складіть перелік плюсів та мінусів компанії на основі тієї інформації, яку ви зможете знайти. Коли ви отримуєте запрошення на співбесіду в ІТ-компанію, перегляньте, яке місце вона посідає у вашому власному рейтингу.

3. Ви змінили свої життєві плани чи кар’єрні цілі.

Компанія, у якій ще минулого місяця, здавалося б, ви бачили гарні перспективи та можливості для своєї кар’єри, зараз може не відповідати вашим планам. Можливо, ви хотіли переїхати до іншого міста, але тепер обставини змінилися. Можливо, ви хотіли працювати в офісі, а тепер розглядаєте лише дистанційну зайнятість

Робота в ІТ-компанії буде займати мінімум 8 годин вашої доби, тож вона має вписуватися у життя.

4. Ви маєте надмірну кваліфікацію для цієї посади.

Важливою складовою кар’єрного зростання є можливість постійно навчатися чомусь новому: отримувати виклик та успішно досягати встановлених цілей. Коли ви отримуєте новий job-offer, важливо уважно ознайомитися з описом посади, щоб визначити, чи не будуть ці обов’язки для вас надто простими та нецікавими. 

Робота над задачами, які ви добре знаєте, може бути вигідним вибором з точки зору безпеки та стабільності: ви впевнені у тому, що робите й майже не припускаєтеся помилок. Проте, це може обмежити ваш розвиток. Краще обирати посади, які допоможуть розвинути нові навички.

5. Ви помітили у компанії забагато “червоних прапорців”, які насторожують.

Можливо, у процесі очікування відповіді ви отримали інформацію, яка не дуже вам сподобалася. Це може бути часта зміна працівників, сумнівні факти про репутацію роботодавця, погані відгуки від минулих співробітників, незрозумілі умови працевлаштування тощо. 

Будь-яка з цих новин може стати для вас поважною причиною скасувати співбесіду в ІТ-компанії. Але зробити це можна різними способами: лишитися із рекрутером у гарних відносинах або потрапити до нього у чорний список назавжди. 

Як з повагою відмовитися від запрошення на співбесіду в ІТ?

Як тільки ви розумієте, що маєте різні шляхи з роботодавцем, повідомте про це, аби компанія змогла продовжувати процес найму вже без розгляду вашої кандидатури. Це продемонструє ваш професіоналізм та дозволить підтримувати зв’язок з рекрутером для ймовірної майбутньої співпраці. 

Computools підготували кілька рекомендацій, як це зробити ввічливо:

1. Відповідайте швидко

Рекрутери розуміють, що кандидатам може знадобитися певний час, аби дослідити компанію та прийняти остаточне рішення. Важливо, щоб ви повідомили їх про це одразу.

Швидка відповідь — це елементарний прояв поваги, який економить час та дозволяє зв’язатися з іншими претендентами на посаду.

2. У відповіді згадайте деталі призначеної співбесіди.

Коли ви телефонуєте або надсилаєте електронного листа для того, щоб скасувати співбесіду в ІТ, не забудьте вказати свої особисті дані, дату та час інтерв’ю, що мало відбутися, посаду, на яку ви претендували.

Як ми вже й згадували вище, процес найму — це робота з великою кількістю кандидатів. Надана інформація допоможе швидше вас ідентифікувати.

3. Лишайтеся ввічливими.

Уникайте спалювання мостів та неетичної поведінки, навіть, якщо ви виявили численні негативні відгуки про компанію. Лишайтеся професіоналом за будь-яких обставин.

Пам’ятайте, що контакти у професійній сфері не бувають зайвими й варто залишити місце для подальшої співпраці, якщо не з роботодавцем, то з рекрутером. Навіть, якщо ви хочете висловити критику, вона має бути конструктивною, ввічливою та коректною, а не агресивною та образливою.

Ваші дії вказують на здатність керувати собою у складних ситуаціях та дотримуватися етичних стандартів.

4. Якщо можете, порекомендуйте на цю посаду іншого спеціаліста.

Якщо ви знаєте когось, хто б ідеально підійшов для цієї вакансії, не соромтеся рекомендувати цього фахівця. У цьому випадку ви допоможете двом сторонам: компанії — закрити вакансію, а знайомому — отримати роботу.

Шаблон відповіді для скасування співбесіди в ІТ

1. Зверніться до рекрутера/контактної особи

Розпочніть вашу відповідь з ввічливого звернення до рекрутера чи особи, яка запросила вас на інтерв’ю.

2. Подякуйте за запрошення

Висловіть щиру подяку за запрошення та інтерес, який проявили до вас, як до кандидата.

3. Розкажіть про свої розмірковування

Повідомте, що після ретельного розгляду пропозиції ви дійшли до висновку, що не можете надалі брати участь у процесі найму та хочете скасувати призначену співбесіду в ІТ-компанії. 

4. Поясніть причини

Поясніть, що ваші обставини змінилися, але прийняте рішення буде кращим для вас у цей момент.

5. Відзначте інтерес до компанії

Підкресліть, що ви були зацікавлені у посаді та можливостях, які пропонує компанія. Якщо бажаєте, повідомте про відкритість до майбутньої співпраці.

6. Подякуйте за час

Наприкінці відповіді ще раз висловіть подяку та побажайте успіхів.

Нагадуємо, що команда Computools розширюється, і ми шукаємо фахівців для різних напрямків нашої роботи. Заповнюйте цю форму для того, щоб скоріше отримати запрошення на співбесіду в ІТ.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →