Що необхідно обговорити з IT-компанією перед прийняттям оферу?

У цій статті ми розглядаємо 6 тем для обговорення умов роботи в ІТ-компанії. Про що варто запитати у рекрутера чи безпосереднього керівника перед тим, як прийняти пропозицію щодо співпраці.

Якщо вам знадобилися тижні чи місяці для того, щоб знайти компанію, у якій вам дійсно хочеться будувати карʼєру, то процес прийняття job-offer в ІТ може бути дійсно важливим моментом.

Для тих, у кого виникає бажання одразу погодитися на пропозицію та не заглиблюватися у деталі співпраці, ми й створили цей матеріал.

Робота, яку ви обираєте, буде впливати на багато сфер вашого життя: від фізичного й психологічного здоровʼя до кількості вільного часу та фінансових можливостей. 

Розуміння найважливіших аспектів допоможе вам прийняти обґрунтоване рішення щодо вакансії в ІТ-компанії, щоб ви з більшою ймовірністю обрали місце, яке зможе забезпечувати баланс між роботою та особистим життям, а також буде відповідати вашим вимогам.

У цій статті команда Computools підготувала для вас 6 питань, які на нашу думку варто обговорити з рекрутером перед тим, як погодитися на офер.

Робота, яку ви обираєте, буде впливати на багато сфер вашого життя: від фізичного й психологічного здоровʼя до кількості вільного часу та фінансових можливостей.

6 запитань для обговорення умов роботи в ІТ-компанії

Кожен спеціаліст хоче, аби робота приносила задоволення, надавала можливості для професійного розвитку та сприяла досягненню цілей, забезпечувала фінансову стабільність й підвищувала відчуття самоцінності. 

Ось важливі нюанси, з якими варто ознайомитися перед тим, як приймати пропозицію.

1. Зона відповідальності та обовʼязки по роботі

Перш ніж погодитися на пропозицію співпраці, важливо чітко знати майбутні посадові обовʼязки. Ви зможете оцінити, чи відповідають вони вашим навичкам, досвіду та карʼєрним цілям. 

Це зменшує ризик непорозумінь з безпосереднім керівником, адже нереалістичні очікування від роботи, як свідчить Gallup, одна з популярних причин для звільнення у 2023 році. 

Попросіть рекрутера або безпосереднього керівника (якщо ви вже зустрілися на співбесіді) детально розповісти про посадові обовʼязки, проєкти, над якими вам доведеться працювати.

Поцікавтеся, чи ваші задачі будуть змінюватися з часом і якщо так, то у якому напрямку. Це допоможе зрозуміти, чи відповідає ця робота вашим довгостроковим цілям.

Дізнайтеся, яких результатів від вас очікують та за якими показниками буде вимірюватися ефективність роботи. 

Щоб отримати більше інформації, можете скористатися цим чек-лістом запитань:

• Які повсякденні задачі будуть у мене на цій посаді?

• Які проєкти я буду вести?

• З якими відділами я буду взаємодіяти найчастіше?

• Чи потрібно буде керувати командами?

• Чи передбачена взаємодія з клієнтами компанії?

2. Умови працевлаштування в ІТ-компанії

Кожна компанія має свої умови співпраці: це може бути трудовий договір, договір цивільноправового характеру (договір підряду) або надання послуг через ФОП.

Особливості типу працевлаштування, який обрала компанія, вам має пояснити рекрутер.

Про що ви можете запитати окремо?

• Чи є можливість брати лікарняні та як вони компенсуються?

• Скільки триває щорічна відпустка та через який час безперервної роботи ви можете її взяти, чи накопичуються невикористані дні?

• Чи існують у компанії додаткові відпустки або вихідні (наприклад, у день народження, Mental Health Day Off, вихідні без збереження зарплати тощо)?

• Чи заплановані для вашої посади відрядження, якщо так, то які умови?

3. Договір про заробітну плату або рейт

Обговорення фінансової мотивації – абсолютно нормальна практика, через яку ви не маєте ніяковіти чи відчувати соромʼязливість.

Сміливо цікавтеся повною сумою, яку ви будете отримувати на початку роботи. Переконайтеся, що вона відповідає вашим очікуванням.

Уточніть, чи може змінюватися заробітна плата залежно від виконання KPI. Приділіть цьому запитанню більше уваги та зʼясуйте, як ви особисто впливаєте на KPI.

Зʼясуйте, чи практикує компанія підвищення рейту, наприклад щорічно чи після успішного проходження випробувального терміну тощо. Дізнайтеся, за яких умов це відбувається.

4. Умови випробувального терміну

Випробувальний термін – важливий аспект у роботі будь-якого ІТ-фахівця, про який варто знати більше деталей. 

Він може бути тривалим (від одного до трьох місяців, залежно від кадрової політики компанії), тож ознайомитися з його особливостями ми рекомендуємо до офіційного працевлаштування.

Про що можна запитати?

• Яка орієнтовна тривалість випробувального терміну?

• Чи може він бути продовжений, якщо не вистачає часу для оцінки компетенцій?

• За якими критеріями буде оцінюватися робота у цей час?

• Хто буде моїм безпосереднім керівником та чи будуть у нас зустрічі 1:1 для зворотного звʼязку?

• Чи передбачені на час випробувального терміну бонуси та компенсації, які доступні всім іншим співробітникам компанії?

• Чи є можливість отримати додаткове менторство для успішного проходження випробувального терміну?

• Коли, ким та як буде прийматися рішення про його завершення?

• Чи зʼявляться у мене додаткові обовʼязки до посади в ІТ-компанії після закінчення випробувального терміну?

5. Графік та формат роботи

Ще один пункт, про який варто памʼятати – це графік та формат роботи. Залежно від операційних процесів та особливостей корпоративної культури в ІТ-компанії, вам можуть запропонувати офісний, дистанційний чи гібридний формат співпраці.

Дехто може пропонувати гнучкий графік й вихідні посеред тижня, але з періодичною зайнятістю у суботу чи неділю.

Варіацій дуже багато. Тож, важливо обговорювати це запитання на початку, щоб уникнути непорозумінь у майбутньому.

Ось кілька важливих моментів, які ви можете обговорити з рекрутером:

• Це full чи part-time? Офісний, дистанційний чи гібридний графік?

• Чи є можливість гнучкого графіка, наприклад, розпочинати та завершувати робочий день у зручний для мене час?

• Які стандартні робочі години для цієї позиції? Коли я обовʼязково маю бути на звʼязку?

• Яка тривалість обідньої перерви? Чи є можливість гнучкого планування перерв?

• Чи передбачені для моєї посади overtime? Вони оплачуються чи компенсуються додатковими вихідними?

Коли ви отримаєте відповіді, то вам буде легше зрозуміти: погоджуватися чи відмовитися від пропозиції роботи в ІТ.

6. Компенсації та бонуси

Розмова про компенсаційний пакет дозволить вам зрозуміти, що ви зможете очікувати від компанії. 

Наприклад, якщо ви хочете професійно розвиватися, а компанія знає, як важливо працівникам залишатися конкурентоспроможними та пропонує компенсацію навчання, ймовірніше, між вами станеться match. 

Ми не будемо перераховувати можливі компенсації та бонуси, адже ця система залежить від корпоративної культури й може обмежуватися лише фантазією та фінансовим бюджетом компанії.

Єдине, на чому варто наголосити – обговорення компенсаційного пакета має бути прозорим та чесним. І це вже зона відповідальності HR-відділу.

Попереднє обговорення умов роботи в ІТ-компанії дозволить вам зробити правильний та обґрунтований вибір. Тож, не втрачайте цієї можливості.

Computools завжди відкриті до діалогу з майбутніми співробітниками та прагнемо бути прозорими у своїй діяльності.

Ми намагаємося надавати вичерпну інформацію ще до початку співпраці, адже хочемо, щоб кожен кандидат мав уявлення про роботу у компанії та міг прийняти зважене рішення.

Якщо ви шукаєте роботу, то можете переглянути актуальні вакансії в ІТ-компанії, або одразу заповнити цю форму.

Спеціалісти з відділу рекрутингу звʼяжуться з вами та нададуть відповіді на усі ваші запитання.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →