Портфоліо в ІТ: кому, навіщо, коли?

Для яких фахівців портфоліо в ІТ має важливе значення? Як правильно його оформлювати та на які деталі слід звертати увагу. Поради й рекомендації від Computools.

Досвід та знання — це фундамент унікальних вмінь кожного фахівця. Що більше спеціаліст працює та вдосконалюється, то вищим стає його рівень професійного розвитку. Зручний спосіб продемонструвати клієнтам чи роботодавцям набуті навички — це скласти портфоліо.

Що таке портфоліо? Це колекція досягнень, прикладів роботи та проєктів, які ви створювали або у яких брали участь.

Не кожна компанія чи посада вимагає від кандидата цю складову резюме, проте саме воно допомагає відрізнити вас від інших.

Більшість фахівців надають перевагу онлайн-портфоліо: його легше підтримувати в актуальному вигляді (додавати чи видаляти необхідну інформацію), просто відправляти клієнтам чи роботодавцям, де б вони не знаходилися. 

Друковані види портфоліо в ІТ можуть використовуватися ситуативно.

Наприклад, коли UI/UX-дизайнер готується до офлайн-співбесіди з кількома співрозмовниками зі сторони роботодавця і хоче продемонструвати окремі елементи дизайну та текстове пояснення до них.

SMM-менеджер окрім демонстрації проєктів на екрані може додати статистику у друкованому форматі. Це не обов’язково, проте може виявитися зручним для ваших інтерв’юєрів, оскільки кожна людина має індивідуальну швидкість сприйняття інформації.

У цій статті ми поговоримо про важливість демонстрації власних навичок, а також розглянемо вакансії в ІТ, для яких може знадобитися портфоліо.

Створення портфоліо — один з перших кроків, який варто зробити, якщо ви зацікавлені у розвитку персонального бренду та збільшенні популярності серед цільової аудиторії.

Для чого потрібне портфоліо в ІТ та як воно може сприяти розвитку кар’єри?

Ось 4 причини, чому це важливо для ІТ-фахівця:

1. Сприяє першому позитивному враженню

У 21 столітті, коли більшість рекрутерів (за даними Forbes) не переглядають резюме довше 60 секунд, важливо навчитися складати позитивне перше враження та зацікавлювати своєю особистістю.

Кар’єрне портфоліо дозволяє показати свої вміння, а також розповісти потенційним роботодавцям — хто ви та що можете запропонувати. 

2. Підвищує довіру до експертизи спеціаліста

Портфоліо надає конкретні приклади вашої діяльності та демонструє експертність.

Окрім розповідей про навички та досвід, варто показати й реалізовані проєкти, аналітику або ж чистий код. 

Це дає змогу зрозуміти ваш підхід до роботи в ІТ-компанії, підкреслить вашу компетентність та допоможе роботодавцям оцінити вашу відповідність вимогам.

3. Сприяє розвитку особистого бренду

Створення портфоліо — один з перших кроків, який варто зробити, якщо ви зацікавлені у розвитку персонального бренду та збільшенні популярності серед цільової аудиторії.

Це особливо актуально для фрилансерів, проте й тим, хто працює full-time в одній компанії — теж може принести користь. 

Якщо ваш стиль стане впізнаваним у сфері, ви зможете стати відомим у професійній спільноті. Це може відкрити нові можливості для співпраці, партнерств та запрошень на конференції вже як експерта.

4. Компенсує недосконалі навички самопрезентації

Якщо співбесіда викликає стрес та хвилювання, це може впливати на процес комунікації.

Недостатня чіткість та структурованість ваших висловлювань може ускладнювати розуміння вашої кваліфікації та досвіду, як спеціаліста. 

Фахівцям, які не дуже добре вміють розповідати про свої досягнення, допоможе портфоліо.

Якщо вам складно пояснювати деталі процесу співпраці чи презентувати підхід до розв’язання робочих задач, додайте описи, коментарі та усю необхідну інформацію, аби роботодавець мав змогу дізнатися про ваші вміння.

Кому необхідно портфоліо?

Портфоліо в ІТ може стати важливим інструментом для визначення професійної компетентності таких спеціалістів, як:

1. Business Analyst

Оскільки роль бізнес-аналітика у компанії є комплексною, складається враження, що портфоліо цим фахівцям не потрібно.

Проте роботодавцю важливо визначити, чи підходять ваші компетенції для компанії. А для цього необхідно зрозуміти, як ваші навички допоможуть у розв’язанні бізнес-потреб.

Що можна додати:

• описи проєктів, завдань, використані інструменти та підходи до аналізу чи розв’язання проблем;

• приклади застосування різних методів аналізу даних;

• приклади рекомендацій для оптимізації процесів;

• оформлення специфікацій.

2. Software engineer

Якісне портфоліо може допомогти розробнику виділитися серед інших кандидатів, продемонструвати свої навички та донести власну цінність клієнтам або роботодавцям.

Що можна додати:

• посилання на GitHab чи GitLab з прикладами різних типів проєктів: вебдодатки, мобільні застосунки чи інші програмні продукти;

• зразки коду: додайте фрагменти коду та поясніть їхнє призначення у проєкті;

• якщо ви співпрацювали з іншими над одним проєктом, згадайте та опишіть свою роль та частини проєкту, за які ви відповідали.

3. UI/UX-designer

Для дизайнерів портфоліо — це актив, про який варто потурбуватися. Воно допоможе показати свій досвід у сфері, власне бачення, стиль роботи, увагу до деталей та приклади вирішення запитів клієнта.

Що можна додати:

Краще формувати портфоліо у вигляді кількох кейсів з деталізованим описом, наприклад:

• зразок дизайну;

• стислий опис компанії/клієнта/продукту;

• скорочену версію запита;

• опис цільової аудиторії;

• відгуки користувачів чи клієнта;

• результати роботи у цифрах.

Для створення портфоліо ви можете використовувати платформи Behance, Dribble, а можливо навіть створити особистий сайт.

4. QA Engineer

Тестування програмного забезпечення передбачає роботу з конфіденційною інформацією.

Проєктна документація, скриншоти та звіти про помилки з вашого попереднього місця роботи, ймовірніше, знаходяться під NDA, проте можливість продемонструвати власну кваліфікацію все одно існує.

Що можна додати:

Якщо у вас немає дозволу на використання прикладів роботи, у власне портфоліо можна додати зразки самостійного тестування продуктів з відкритим API.

5. Project-manager

Одна з важливих навичок будь-якого Project-manager – це вміння зрозуміти потреби своєї аудиторії. Якщо ви будете розцінювати рекрутерів, як потенціальних користувачів вашого портфоліо в ІТ, вам легше буде визначитися з інформацією, яку варто продемонструвати.

Що можна додати:

• історія/запит клієнта (з дотриманням конфіденційної інформації);

• деталі: кількість людей у команді, стратегічні цілі, терміни, які інструменти та методології керування проєктами були використані;

• виклики та труднощі: з чим зіштовхнулися, які навички допомогли подолати це;

• цінність результатів.

Як створити портфоліо: корисні поради для кандидатів

1. Фокус на якості, а не на кількості.

Подумайте про своє портфоліо в ІТ як про музичну добірку “The Best of…”. Музиканти не додають до такого альбому усі композиції, що створили за час творчості, а обирають найкращі. 

Які приклади найліпше ілюструють ваші навички та досягнення? Додайте проєкти, у яких ви отримали високу оцінку та гарні відгуки. Запитайте у колег чи менторів, які ваші роботи є показовими.

2. Розкрийте свою різноманітність.

Приклади однакових робіт привернуть увагу схожої аудиторії. Якщо ви вмієте працювати з різними стеками технологій, а висвітлюєте у портфоліо тільки один, рекрутери будуть звертати увагу саме на нього. 

Якщо ви маєте досвід, але не маєте прикладів проєктів, можна створити їх самостійно.

Цю рекомендацію можуть використовувати не тільки розробники, а й тестувальники, маркетологи, фахівці з безпеки та інші спеціалісти.

3. Перевірте, чи працюють посилання та лишайте коментарі з поясненнями

Якщо у портфоліо будуть лише посилання на різноманітні ресурси, рекрутер чи клієнт навряд зможе у них розібратися.

До кожного з них додавайте хоча б абзац з поясненням: що це, яку проблему вам вдалося вирішити, які методи ви для цього використовували, яких висновків дійшли тощо.

Читач буде розуміти, що на нього очікує й до яких прикладів йому слід придивитися детальніше.

4. Підтримуйте портфоліо в актуальному вигляді

Багато фахівців забувають, що портфоліо варто оновлювати: посилання не працюють, акаунти в соціальних мережах давно неактивні, нових проєктів немає.

Проте, демонстрація актуальних прикладів роботи — є одним з пасивних способів пошуку роботи в ІТ. 

Оновлюйте портфоліо щоразу, як завершили цікавий проєкт чи отримали новий досвід.

5. Додайте контакти.

Якщо рекрутера зацікавить ваша особистість, досвід та реалізовані проєкти, з вами захочуть зв’язатися. Дайте цю можливість.

У розділі “Контакти” можна розмістити адресу електронної пошти, номер телефону та зручний час для зв’язку, посилання на акаунти у соціальних мережах, які пов’язані з вашою професійною діяльністю (GitHab, LinkedIn, StackOverflow тощо).

Сподіваємося, наші рекомендації допоможуть не припускатися помилок у портфоліо та сприятимуть швидкому сходженню кар’єрними сходинками. 

А для тих, хто шукає роботу в ІТ, Computools має пропозицію: заповніть форму та отримайте можливість стати частиною нашої команди.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →