Цифрові загрози становлять значний ризик для компаній будь-якого розміру, від великих підприємств до невеликих інтернет-магазинів.
Власники вебсайтів повинні бути обізнаними та підготовленими, адже онлайн-захист — це складний процес, на який впливають тенденції кібербезпеки.
НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАГРОЗИ ДЛЯ БЕЗПЕКИ ВЕБСАЙТУ
Оскільки нові загрози у галузі кібербезпеки зʼявляються стрімко (не щодня, а навіть щогодини), компанії, особливо, невеликі, все частіше зазнають складних атак.
Cybersecurity Ventures прогнозує тривожний сценарій, згідно з яким світові збитки від кіберзлочинності до 2025 року можуть сягнути 10,5 трильйонів доларів США.
Цей можливий сюжет розвитку майбутнього вже популяризував професію інженера з кібербезпеки та зробив її однією з найактуальніших вакансій в ІТ у 2024 році.
Дослідження Accenture у галузі кіберзлочинності наголошує на цій проблемі: результати демонструють, що 43% кібератак спрямовані саме на малий бізнес.
Викликає занепокоєння й те, що лише 14% з них мають спроможність захистити себе.
Наслідки кібератак не обмежуються порушеннями у роботі буденних процесів, вони можуть заподіяти шкоду ІТ-активам та критичній інфраструктурі. Часто компаніям, які мають обмежені ресурси, важко відновлюватися після таких пошкоджень.
Наприклад, якщо ви використовуєте технологію “digital threads”, то як лідеру компанії, вам необхідно розуміти її цілі та конкретні можливі наслідки. Це розуміння дозволяє мінімізувати потенційну шкоду, підвищити ефективність запобігання майбутнім інцидентам.
Перш ніж ми перейдемо до практичних порад щодо захисту сайтів, пропонуємо разом з Computools розглянути деякі поширені проблеми кібербезпеки, які можуть становити загрозу для вашої компанії.
1. ВИТІК ДАНИХ
Сьогодні світ бізнесу зіштовхується зі значними ризиками внаслідок витоку даних, який трапляється через випадковість чи навмисну кіберкрадіжку.
Statista повідомляє, що лише протягом першого кварталу 2023 року через ці порушення були розкриті понад шість мільйонів записів даних.
Кіберзлочинці активно використовують вразливості вебсайтів і застосунків, щоб отримати доступ до конфіденційної інформації для здобуття фінансової вигоди або проникнення у мережу компанії.
Зазвичай метою є фінансові та медичні дані, проте у результаті зламу також можуть бути розкриті студентські записи, фотографії або особисті дані клієнтів.
Окрім фінансових втрат, наслідками витоку конфіденційної інформації можуть бути штрафи, зменшення суспільної довіри та зіпсована репутація.
2. РОЗПОДІЛЕНА АТАКА НА ВІДМОВУ В ОБСЛУГОВУВАННІ (DDOS)
DDoS-атаки – це суттєва загроза для сайтів. Вони порушують їхню роботу: перевантажують сервери надмірним інтернет-трафіком, що робить сайти недоступними для користувачів.
Мета DDoS-атак – створити перевантаження. Коли система або будь-який інший ресурс виходить з ладу, власник зіштовхується з порушеннями у функціонуванні та репутаційними збитками. Ці атаки можуть мати різні причини, зокрема фінансові вигоди.
За даними Gitnux, витрати, пов’язані з DDoS-атаками, зростають. Малий та середній бізнес зараз виділяє на атаку в середньому 120 000 доларів США. Ця тенденція, ймовірно, пов’язана з попитом на впровадження хмарних систем.
Вплив DDoS-атак значний: у поєднанні з іншими загрозами вони можуть призводити до збоїв у роботі.
3. АТАКИ, ЩО НАЦІЛЕНІ НА ХМАРНІ СИСТЕМИ
Зростання залежності гібридної роботи від хмарної інфраструктури створює нові проблеми для безпеки.
Атаки, що спрямовані на хмарні системи, використовують вразливості у хмарних моделях. Через незахищені конфігурації та неналежне керування дозволами підвищується ймовірність різноманітних ризиків.
Слабкі місця в захисті кінцевих точок API у хмарних середовищах можуть дозволити зловмисникам вводити шкідливий код або маніпулювати запитами даних.
Зловмисники також можуть запустити неправильні конфігурації в хмарному середовищі з кількома клієнтами, це поставить під загрозу безпеку кількох сайтів, які використовують однакову інфраструктуру.
Такі атаки можуть призвести до масштабного витоку даних або збоїв у роботі служб та вплинути на численні аспекти кібербезпеки.
4. МІЖСАЙТОВА ПІДРОБКА ЗАПИТУ (CSRF)
Атаки CSRF становлять значну загрозу для сайтів, особливо для тих, які обробляють конфіденційні дії користувачів, наприклад фінансові операції. CSRF-атаки змушують користувача виконувати дії з використанням його власних облікових даних, але без його підтвердженої згоди.
Наприклад, хакер створює форму з прихованими власними банківськими даними та надсилає її користувачам фінансового сайту.
Ця форма замаскована під посилання з текстом на кшталт “Швидке збагачення” після натискання на неї запускає HTTP-запит POST. Цей запит містить файли cookie з браузера користувача, які використовуються для перевірки особи користувача та авторизації транзакцій.
У результаті будь-який авторизований користувач, який переходить за посиланням, надсилає гроші хакеру, але сам про це не здогадується.
5. МІЖСАЙТОВИЙ СКРИПТИНГ (XSS)
Уявіть собі, що браузерами можуть маніпулювати задля того, щоб вони запускали підробний сценарій.
Це призводить до потенційної крадіжки даних, встановлення шкідливого програмного забезпечення чи автоматичного перенаправлення на шахрайські сайти. Це атаки міжсайтового скриптингу (XSS) у дії.
Захист від цих загроз кібербезпеці передбачає ретельну обробку введених даних та заборону спеціальних символів, щоб запобігти спробам реалізації коду.
Якщо не зупинити XSS-атаки, вони можуть призвести до серйозних наслідків, як-от перехоплення сесії, маніпуляції з формами та атаки з підробкою запитів на стороні сервера.
6. SQL-ІНʼЄКЦІЇ
Хоча діалогова мова програмування (SQL) є потужним інструментом для здійснення запитів до бази даних, вона може стати загрозою, якщо зловмисники використовують вразливості у коді програми.
За допомогою SQL-ін’єкцій кіберзлочинці вставляють підробні запити у стандартні поля онлайн-форм, як-от вікно для реєстрації на сайті.
За даними Security Escape, 42% зусиль хакерів, спрямованих на загальнодоступні системи, пов’язані із застосуванням SQL.
Цей метод продемонстрував свою ефективність у популярних кодових базах, включно з такими відомими платформами, як-от WordPress.
Всього одна вразливість у коді може поставити під загрозу безпеку багатьох сайтів, відкривши зловмисникам доступ до конфіденційних корпоративних даних, як-от файли клієнтів чи фінансова інформація.
7. ЗЛАМАНА АУТЕНТИФІКАЦІЯ
Цифрова безпека дуже залежить від надійності паролів. Паролі вразливі, оскільки їх можна легко зламати автоматизованим програмним забезпеченням, яке використовує різні комбінації.
Крім того, веброзробники іноді використовують паролі, що повʼязані з їхніми обліковими записами адміністраторів.
Згідно зі звітом Verizon про розслідування витоку даних за 2023 рік, 74% порушень трапляється через людські фактори.
Якщо хакер заволодіє логіном користувача та паролем від сайту, він може здійснити низку зловмисних дій: від пошкодження вебсторінки до видалення усіх файлів.
7 КРОКІВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ САЙТУ
Компанії, яким не вистачає ефективних заходів з кібербезпеки, ризикують стати мішенню кіберзлочинців. Їхня ІТ-інфраструктура, вебзастосунки та загальна мережа можуть зазнати потенційно неетичних дій.
Ми розглянемо 7 методів підвищення безпеки сайту, а ви отримаєте надійний план для запобігання непередбаченим інцидентам.
1. СВОЄЧАСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ПІДТРИМАННЯ ВИСОКОГО РІВНЯ БЕЗПЕКИ
Регулярне оновлення програмного забезпечення сайту, включно з системою керування вмістом сайту (CMS), як-от WordPress, має важливе значення для підтримки безпеки сторінки.
Ці оновлення усувають вразливості, котрими можуть скористатися кіберзлочинці, якщо їх не виправити.
Щоб уникнути цієї проблеми, ви повинні постійно стежити за цими оновленнями та одразу встановлювати їх, зокрема на панелі адміністратора WordPress.
Ретельний підхід до обслуговування програмного забезпечення допомагає усунути слабкі місця у безпеці та захистити сайт.
2. ОБОВ’ЯЗКОВЕ SSL-ШИФРУВАННЯ
Окрім оновлень програмного забезпечення, варто памʼятати й про застосування шифрування Secure Sockets Layer (SSL), що є неодмінною складовою для безпеки даних і захисту інформації, яка передається між сервером або брандмауером та браузерами користувачів.
Встановлений сертифікат SSL дає гарантію, що дані зашифровані. Це зменшує ризики перехоплення під час передачі.
Щоб підвищити рівень надійності та безпеки, розгляньте SSL-сертифікати з розширеною перевіркою (Extended Validation або Organization Validation), у яких буде міститися більше інформації про вашу компанію.
Памʼятайте, що SSL-шифрування захищає дані під час передачі, але не захищає сайт від інших форм атак.
3. FIREWALL
Попри ефективність, одних тільки SSL-сертифікатів для повноцінного захисту сайту недостатньо. Вразливості у вебзастосунку можуть спричинити різноманітні ризики, як-от перехоплення даних, перенаправлення на шахрайські ресурси, атаки з використанням програм-вимагачів, втрата інформації.
Міжмережевий екран вебзастосунків (WAF)- це спеціальний механізм захисту, який може протидіяти таким загрозам.
Якщо ви інтегруєте WAF, то не лише створите додатковий рівень безпеки на сайті, але й зможете зосередитися на своїй професійній діяльності, адже дані компанії захищені від широкого спектра цифрових загроз.
4. ВІДПОВІДНІСТЬ PCI DSS
Для сайтів, які обробляють платежі кредитними картками, дотримання стандарту безпеки даних платіжних карток (PCI DSS) є правилом №1.
Цей стандарт розроблено для захисту онлайн-транзакцій і мінімізації ризику крадіжки даних під час фінансових операцій.
Щоб отримати специфікацію PCI, потрібно забезпечити злагоджену командну роботу та суворо дотримуватися відповідного набору вимог з політики безпеки.
Мова йде про запровадження заходів безпеки: підтримка актуальних конфігурацій брандмауера, регулярне оновлення антивірусного програмного забезпечення та обовʼязкова періодична зміна паролів.
5. БАГАТОФАКТОРНА АУТЕНТИФІКАЦІЯ (MFA)
Впровадження багатофакторної аутентифікації (MFA) – потужний крок у підвищенні безпеки сайту вашого бізнесу.
Крім паролів, MFA дає додатковий рівень перевірки, як-от одноразовий пароль, QR-код або push-повідомлення на мобільному пристрої, що значно посилює захист від несанкціонованого доступу.
Поєднання MFA з SSL-шифруванням може стримати хакерів, навіть якщо їм вдасться отримати повний набір облікових даних від одного користувача.
Для власників вебсайтів, особливо тих, хто керує малим та середнім бізнесом, наявність цього базового інструменту безпеки є необхідною для побудови довіри та надійної репутації компанії.
6. ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КІБЕРБЕЗПЕКИ ЗА ДОПОМОГОЮ НАВЧАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ
Захист вебсайту, незалежно від того, чи він створений на WordPress, чи є статичним HTML-сайтом, складається з різних компонентів й це більше, ніж просто встановлення плагінів безпеки.
Це вимагає побудови культури кібербезпеки серед працівників та розуміння методів її запровадження.
Навчальні програми з кібербезпеки для команди мають охоплювати важливі теми, як-от відповідність General Data Protection Regulation (GDPR) та захист паролів.
Навчання співробітників основам кібербезпеки сайтів – це важливий крок до покращення загальної безпеки.
Команда, що добре проінформована, може гарантувати безпечну присутність компанії в інтернеті.
7. АВТОМАТИЗОВАНЕ РЕЗЕРВНЕ КОПІЮВАННЯ ВЕБСАЙТУ
Щоб підтримувати безперебійну взаємодію з клієнтами, компанії мають швидко відновлюватися після кібератак та позбавлятися проблем, що виникають під час оновлення сайту.
Використовуйте автоматичний інструмент резервного копіювання сайту, який швидко відновлює останню неушкоджену версію, якщо виникають будь-які несподівані проблеми.
Обирайте сервіс, який щоденно перевіряє рівень безпеки сайту та створює резервну копію, щоб у разі збою системи уникнути повернення до застарілої версії.
Основна мета цього підходу — мінімізувати час збоїв та забезпечити безперервний зв’язок із клієнтами.
ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС КІБЕРАТАКИ НА САЙТ?
Якщо ваших заходів із захисту від кібератак виявилося недостатньо для підтримання безпеки сайту на надійному рівні, пропонуємо вам розглянути негайні кроки для відновлення:
• Щойно ви виявите кібератаку, потрібно її локалізувати. Для цього може знадобитися тимчасове вимкнення сайту, щоб запобігти подальшій шкоді.
• Оцініть масштаб і вплив атаки. Визначте, які дані та системи постраждали, а також тип атаки, з якою ви маєте справу.
• Повідомте клієнтів, співробітників і партнерів, особливо якщо були зламані конфіденційні дані. Прозорість — це ключ до побудови надійних відносин.
• Перевірте свої юридичні зобов’язання. У багатьох регіонах компанії зобов’язані повідомляти про кібератаки органам, що регулюють цю сферу (особливо якщо йдеться про особисті дані).
ВИСНОВОК
Пам’ятайте, що забезпечення кібербезпеки сайту — це постійна робота, а не одноразове розв’язання проблеми. Замість підходу «встановив і забув», розглядайте це як постійний процес, який вимагає послідовної оцінки, щоб мінімізувати загальний ризик.
Систематичний підхід складається з кількох рівнів захисту, які об’єднуються для створення єдиного щита.
У своїй роботі та розробці клієнтських рішень Computools дотримується усіх міжнародних стандартів з кібербезпеки.
Компанія має великий досвід у цій галузі й ми запрошуємо приєднатися до нас кваліфікованих, амбітних ІТ-спеціалістів, які зможуть посилити наші команди своїми навичками та знаннями.
Заповнюйте цю форму та очікуйте повідомлення від наших фахівців з відділу рекрутингу.