Як соціальні мережі впливають на розвиток вашої кар’єри?

Чи справді робота в ІТ компанії вимагає відповідального ведення соціальних мереж?

Профіль у соцмережі — це певний образ, який кожен з нас будує за допомогою публікацій та репостів. Ми складаємо про людину думку на основі того контенту, який вона постить, хоч і розуміємо, що цей портрет може бути хибним або перебільшеним, як в позитивну, так і в негативну сторону. І якщо друзі та близькі складають про вас особисте враження, то рекрутери (які теж переглядають сторінки кандидатів у соціальних мережах) дивляться на публікації з професійного боку та аналізують наскільки ваші інтереси збігаються із цінностями компанії. 

У 2021 році ініціативна група “Як не стати овочем” провела дослідження та проаналізувала, що публікують на своїх сторінках у Facebook співробітники, які працюють у ТОП-50 найкращих компаніях (за версією Forbes 2020). За його результатами виявилося, що майже половина користувачів не фільтрує контент, який репостить зі спільнот на особисту сторінку. Проте, в контексті галузей ситуація дещо інша: робота в ІТ та медіакомпаніях, здається, накладає певний професійний відбиток на працівників, адже вони більш свідомо підходять до ведення профілів у соцмережах. Лише 23% співробітників цих компаній публікували інформацію з неперевірених джерел або робили репости фейків. 

На думку дослідників, поведінка співробітника у соцмережах має вплив на репутацію компанії. Через це, деякі роботодавці розробляють певні рекомендації для охочих поєднувати активність у соціальних мережах та роботу, серед яких: 

• заборона на образи чи зневаження раси, релігії, орієнтації, етнічної належності;

• заборона розміщувати конфіденційну інформацію, в тому числі: списки клієнтів, фінансові звіти, бізнес-стратегії, маркетингові плани та плани продажів, будь-які юридичні питання;

• заборона на висловлювання думок від імені компанії;

• заборона на неналежне використання логотипа компанії.

Якщо увага до співробітників зрозуміла, адже вони є обличчям бренду, то як ідуть справи у тих, хто наразі лише активно шукає нову роботу?

Перевірка соцмереж кандидатів на роботу в ІТ

По-перше, слід зазначити, що цей достатньо спірний процес має на меті пошук позитивної чи негативної інформації, яка допоможе компанії вирішити: підходить людина на певну посаду, або ні. Але 70% роботодавців шукають нових працівників саме через соцмережі, а близько 50% зізнаються, що переглядають особисті сторінки кандидата для порівняння інформації, вказаної у резюме, з реальністю. Наприклад, перевіряють дані, що підтверджують минуле місце роботи та володіння певними навичками.

54% респондентів мали досвід, коли через нововиявлені обставини, вони змушені були призупинити розгляд кандидата на посаду. Частіше за все це відбувалося через:

• дискримінаційні коментарі, пов’язані з расою, статтю, релігією тощо;

• підтвердження порушення закону;

• погано розвинені комунікативні навички;

• розкриття конфіденційної інформації щодо колишнього роботодавця;

• погані висловлювання у бік колишніх колег чи компанії;

• неправдиву інформацію щодо кваліфікації претендента.

Але для інших кандидатів соціальні мережі зіграли вирішальну роль у новому кар’єрному витку, адже рекрутери знаходили контент, який заохотив їх продовжити спілкування:

• факти із резюме підтверджувалися публікаціями на особистій сторінці;

• демонстрація творчості та широкого кола інтересів;

• взаємодія кандидата з аккаунтами компанії у різних соцмережах;

• підтвердження професійного розвитку, отримання нагород, участь у визначних галузевих подіях.

Попри те, що інтернет рушить бар’єри між особистим та публічним, самі користувачі не в захваті від такої уваги майбутніх роботодавців. Дослідники опитали близько 450 респондентів на предмет того, наскільки їм комфортно, коли сторонні люди навмисне шукають їх персональну інформацію. Для дослідження обирали дані з особистих сторінок загальнодоступних платформ соціальних мереж. В результаті з’явилося кілька тез:

1. Користувачі, які занепокоєні розповсюдженням конфіденціальної інформації, негативно відносяться до такого рекрутингового інструменту.

2. Ті, для кого збір інформації є прийнятним, вважають, що роботодавці можуть хибно інтерпретувати знайдені дані. Такі кандидати не відмовилися б від того, аби рекрутер розповів, що саме він знайшов.

3. Не виявлено зв’язку, і щодо більш лояльного ставлення до скринінгу у людей, які активно шукають роботу.

Дослідники дійшли висновку, що компанії були б більш тактичними та дружніми до майбутніх працівників, якби повідомляли про такі особливості процесу найму.

Важливим фактом є те, що ці дослідження стосувались розважальних соціальних мереж: Facebook, Twitter, Instagram і профілі у них, для уникнення непорозумінь, можна зробити приватними. Професійними ж платформами, зокрема LinkedIn, нехтувати не варто. 

Як профіль на LinkedIn допоможе знайти роботу в ІТ?

LinkedIn – найбільша професійна соцмережа, яка допомагає розширити список знайомств, знайти нову роботу або стажування, вести експертний блог та привертати увагу зацікавленої аудиторії. Серед її активних користувачів можна знайти і відомих особистостей, таких яких Білл Гейтс (Microsoft) або ж Гай Кавасакі (один з найпопулярніших ІТ-пропагандистів Apple). Компанії також не оминають LinkedIn, адже для них це ще одна платформа для розвитку бізнесу та розширення команди, пошуку партнерів та інвесторів. 

Не оминають цю соціальну мережу і рекрутери, оскільки профілі користувачів здебільшого наповнені професійною, а не особистою інформацією: досвід роботи, освіта, навички, отримані ліцензії та сертифікати, досягнення (наприклад, публікації у ЗМІ чи участь у конференціях). Повідомлення від рекрутера у LinkedIn з пропозицією розглянути вакансію є більш доречними, ніж у Facebook або Instagram.

Кому ж з кандидатів, що шукають роботу в ІТ, особливо слід докласти зусиль та заповнити особисту сторінку у цій соцмережі? 

1. Працівникам із відділу “Sales”, адже рекрутери розглядатимуть профіль саме з точки зору вміння продавати. В першу чергу свої навички та експертність. Крім того, 40 мільйонів користувачів — обіймають посади керівників, тобто є вашою потенційною аудиторією у сфері B2B.

2. Контент-маркетологам, оскільки навички роботи із цією соцмережею будуть оцінюватися керівництвом при розгляді вашої кандидатури на посаду. 91% Chief Marketing Officer вважає цю платформу найкращою для пошуку якісного контенту.

3. Рекрутерам, бо виконання їх професійних обов’язків напряму залежить від вміння комунікувати із потенційними кандидатами не тільки на сайтах з пошуку роботи, а й на подібних професійних платформах.

Звичайно, перевірка соцмереж — це точно не вирішальний етап відбору кандидатів на роботу в ІТ. Профілі користувача можна розглядати, як своєрідну візитну картку. Але їх відсутність або приватність не вказує на те, що людина — поганий працівник. Можливо вона інтроверт чи не полюбляє публічності та це зовсім не впливає на її професіоналізм. 

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →