8 ознак хорошого керівника в IT

Поради для тих, хто хоче стати чудовим керівником в ІТ.

Психологічна та бізнес-література, в якій розглядається питання керівництва знайомить нас з різними типами лідерства: авторитарне, ліберальне, демократичне, лідери-візіонери, лідери-коучі тощо. Кожен з цих видів має свої ознаки, переваги та недоліки. Якщо існує стільки варіацій управлінських стратегій, то як можна зрозуміти, які ознаки притаманні гарному керівнику? 

Тим, хто тільки-но перейшов на посаду Team Lead в ІТ компанії, треба зрозуміти – не можливо бути ідеальним лідером для будь-якої команди. Протягом усього часу потрібно змінювати свій підхід, в залежності від ситуацій та колективу, яким ви будете керувати.

Наприклад, один співробітник цінує привселюдне визнання своїх досягнень, а іншому публічні захоплювання навпаки не до вподоби. Тобто однією з характеристик гарного керівництва – є гнучкість, яка, звичайно, проявляється не тільки в менеджерських процесах.

8 кроків, щоб стати хорошим керівником в ІТ

1. Вчіться слухати й чути

Ефективна комунікація – це одна з основних навичок гарного лідера. Проявляється вона не тільки у красномовних виступах, які підбадьорюють команду до нових звершень, хоч це і трапляється у повсякденному житті Senior- спеціаліста, що обіймає керівну посаду. Не менше часу витрачається й на те, щоб вислухати своїх колег. Під словом “слухати” мається на увазі розуміти та запам’ятовувати те, що говорять члени команди, а не просто чекати своєї черги, щоб висловитися чи роздати нові обов’язки. 

Згідно з результатами опитування 36% працівників вважають, що до їх думок та пропозицій не дослуховуються і це значно впливає на рівень їхньої залученості в роботу. Між тим 81% співробітників має ідеї для покращення бізнесів у яких вони працюють. 

Тож коли керівник в ІТ наголошує про важливість висловлення ідей і, головне, адекватно їх сприймає – він робить ще один крок до успішного розвитку компанії.

2. Будьте чесним

Гарний керівник розуміє, що несе відповідальність й за те, щоб команда завжди розуміла реальний стан речей. Іноді ці новини можуть мати не надто позитивний характер, наприклад, стосуватись скорочення кількості посад та нових вакансій в ІТ компанії. Надати зворотний зв’язок Middle-спеціалісту з відмовою у співробітництві, або повідомити, що бізнес наразі переживає не найкращі часи – таких прикладів можна привести безліч.

Незалежно від ситуацій, керівник в ІТ повинен пам’ятати про чесність перед своїми працівниками і не намагатись приховати інформацію та ошукати їх. 

Чесне ставлення до інших підвищує довіру до вас!

3. Довіряйте

Довіра – це, безсумнівно, лідерська навичка і вона полягає у тому, щоб довіряти людям, якими ви керуєте. Дайте можливість Senior- та Middle-спеціалістам займатися проектами і не контролюйте кожен їхній крок. Надмірний контроль не менш шкідливий, ніж його відсутність. Талановиті керівники надають своїм працівникам інструменти для виконання роботи і підтримку, коли це необхідно, а не роздають щоденні вказівки.

Подумайте, кого ви хочете виростити самостійного та ініціативного фахівця чи хорошого виконавця.

4. Станьте прикладом для команди

Кращий спосіб завоювати повагу – стати відмінним прикладом для своїх колег. Демонструйте таку поведінку, яку б ви хотіли бачити у колективі. Якщо ви забагато вимагаєте від команди, будьте готові встановити високі стандарти і для себе. Підтверджуйте свої слова вчинками. Пам’ятайте, що корпоративна культура та її принципи повинні починатись із лідера.

5. Будьте спокійним та рішучим

Відсутність чіткого плану дій у команді призводить до хаосу. Коли працівники не розуміють пріоритетність процесів, хтось повинен вказати напрямок руху. Це стосується не тільки форс-мажорів, а й повсякденних ситуацій, пов’язаних з новими проектами, вимогами клієнта тощо. 

Впевнений лідер зможе надати швидкі, чіткі та структуровані рекомендації, які допоможуть команді зорієнтуватись і успішно вирішити будь-яку ситуацію. Це не означає, що керівник в ІТ не має права на помилку і його рішення завжди мають бути правильними та бездоганними. Хибні рішення можна виправити, а от нерішучість та паніка можуть завдати шкоди вашій репутації.

6. Пам’ятайте про відповідальність

Ставлення до невдач краще характеризує керівника в ІТ, ніж його реакція на успіхи. Поразка може торкнутись кожного, проте лише справжній лідер має сміливість взяти усю відповідальність на себе, а не шукати винних серед членів команди. Вони приймають невдачі із думкою “це я допустив помилку у постановці завдань”. Справжніх цілеспрямованих людей не засмучують періоди неуспіху, адже вони мають сили, щоб їх подолати.

7. Вчіться бути жорстким, але справедливим

Гарний Team Lead в ІТ лояльний до своєї команди, але при цьому проявляє твердість, коли це потрібно. Він справедливо розподіляє обов’язки та оцінює результати роботи, не обирає улюбленців серед працівників. Добрі відносини із колегами не повинні заважати термінам здачі проектів та ставати причинами палаючих дедлайнів. Тримайте баланс між строгістю та тиранією. 

8. Надихайте

Сильні лідери надихають інших працівників на позитивні зміни та самовдосконалення. Саме надихають, а не змушують, адже мова йде не про диктаторство. Залякування співробітників штрафами для досягнення своїх цілей – погана ідея. 

Коли керівники в ІТ компаніях не бояться ділитися знаннями, завжди заохочують оточуючих людей зростати експертно та професійно, то кожен у команді відчуває бажання стати кращою версією самого себе. 

Хваліть колег та пишайтесь їх успіхами: відмічайте та високо оцінюйте їх досягнення, говоріть про вагомість їхнього вкладу у розвиток проектів, помічайте самовідданість та прогрес спеціалістів у певній області. Коли людина розуміє, що є вагомою частиною усього механізму компанії, що її праця цінується та поважається – це не може не надихати.

Звичайно, сильні лідерські якості це не ті навички, з якими народжується кожна людина, але це є й гарною новиною, адже кожен охочий може самовдосконалюватися й стати тим самим найкласнішим керівником в ІТ компанії, про якого будуть із захопленням розповідати працівники.

Доречі, саме зараз Computools розшукує Middle- та Senior-спеціалістів, які мають бажання професійно розвиватись та крокувати вперед кар’єрними сходинками. Якщо це ви – відправляйте резюме на hr@computoolc.com та ми підберемо для вас цікаву пропозицію.

Стеж за оновленнями! Підпишись зараз, щоб отримувати найсвіжіші новини прямо на твою поштову скриньку

Приєднуйся до Computools

заповни форму або напиши нам на пошту hr@computools.com і ми підберемо для тебе цікаву пропозицію

    Ім'я*

    Електронна пошта/телефон*

    Позиція*

    Резюме (в форматі: .doc, docx, .pdf або .rtf)*

    Надіслати резюме →

    Дізнавайся першим
    про актуальні
    вакансії та події
    Telegram →